منوچهر منطقی:

نسل جدید هواپیمای "ایران 141" در راه است

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از طراحی و ساخت نسل جدید هواپیمای مسافربری "ایران 141" خبر داد و گفت: اقدامات علمیاتی این پروژه در حال اجرا است و در صورت تامین بودجه امیدواریم تا پایان سال جاری ارائه شود.
کد خبر: ۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴ - 16November 2013

نسل جدید هواپیمای

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، "منوچهر منطقی" مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از طراحی و ساخت نسل جدید این نوع هواپیما خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر نسل جدید هواپیمای 141 در دستور کار قرار دارد.

وی در این باره افزود: هواپیمای "ایران 141" در کلاس هواپیماهای مسافربری داخل شهری طراحی شده است از این رو این هواپیما پروازهای کمتر از یک ساعت را انجام میدهد.

منطقی با اشاره به میزان پیشرفت این پروژه خاطر نشان کرد: بخشهای مختلف این هواپیما طراحی و ساخته شده است و در صورت تامین بودجههای مورد نیاز کامل خواهد شد.

وی به زمان تحویل نسل جدید هواپیمای 141 اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات علمیاتی این پروژه در حال اجرا است و در صورت تامین بودجه امیدواریم تا پایان سال جاری ارائه شود.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی همچنین با بیان اینکه هواپیمای ایران 140 در کشور کاربردی شده است، اظهار داشت: این نوع هواپیما در خطوط هوایی کشور مورد استفاده قرار گرفته و با استقبال خوبی مواجه شده است.

 منوچهر منطقی اظهار داشت: یکی از کاربردهای تعریف شده برای هواپیمای ایران- 140 اورژانس بیمارستانی است. هواپیمای ایران-140 ساخت متخصصان داخلی است که دارای برد کوتاه منطقهای با دو موتور ملخ دار است. این پرنده در زمره هواپیماهای سبک محسوب میشود و برای مسافتهای کوتاه طراحی و ساخته شده است. ایران-140 با ظرفیت 52 مسافر، قادر است با سرعت 500 کیلومتر در ساعت پرواز کند. این هواپیما میتواند تا یک ساعت و نیم پرواز کند.

منطقی افزود: هواپیمای ایران 140 با تغییر طراحی و کاربری برای استفاده در اورژانس هوایی بیمارستانی نیز طراحی شده و آماده تحویل به متقاضیان است. تاکنون از بالگرد برای امداد و اورژانس هوایی در کشور استفاده شده است.

نخستین بار در سال 91 از ایران 140 با دو پرواز آزمایشی در خط تهران- اصفهان برای جابهجایی مسافر استفاده شد. منطقی در این مراسم گفت: از این هواپیما در خط مسافر بری تهران ـ اصفهان با چهار پرواز در ماه استفاده میشود که قرار است این تعداد به 10 پرواز در ماه افزایش یابد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار