پایگاه خبری العهد منتشر کرد؛

شکایت خانواده «امام صدر» از «هانیبال قذافی» در لبنان

خانواده رهبر سابق شیعیان لبنان، شکایتی علیه فرزند رهبر سابق لیبی تنظیم و به دستگاه قضایی کشورشان اراده دادند.
کد خبر: ۶۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ - 14December 2015

شکایت خانواده «امام صدر» از «هانیبال قذافی» در لبنان

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از وبگاه خبری «العهد»، خانواده امام موسی صدر، در پی بازداشت هانیبال قذافی توسط نیروهای امنیتی لبنان، از وی نزد دستگاه قضایی کشورشان شکایت کردند و شکایت خود را به دادستانی لبنان ارائه دادهاند.

«هانیبال قذافی» فرزند رهبر سابق لیبی که اخیرا به نیروهای امنیتی لبنان تحویل شده است، از ربوده شدنش در سوریه سخن گفت و اعلام کرد: که قبلا در منطقه «المالکیه» دمشق زندگی میکردم و یک گروه ناشناس مرا را در پایتخت سوریه ربوده و به لبنان انتقال داد.

وی با بیان اینکه چند سال پیش از الجزائر به سوریه منتقل شده بودم، تاکید کرد که خواهرش «عائشه» از مصر با وی تماس گرفته و از او خواسته با افرادی که به او زنگ خواهند زد همکاری کند زیرا آنها میخواهند در لغو قرار تعقیبش از سوی پلیس بینالملل (اینترپل) کمک کنند.

به گفته هانبیال قذافی این افراد ناشناس پس از سوار شدن به خودروی آنها، چشم و دستهایش را بسته و از او میخواستند اطلاعاتی درباره سرنوشت امام «موسی صدر» که در لیبی ناپدید شده است، بگوید.

سرلشگر «ابراهیم بصبوص» مدیر کل نیروهای امنیت داخلی لبنان چندی پیش با بیان اینکه «هانیبال قذافی» فرزند «معمر قذافی» توسط شعبه اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان دستگیر و قرار است تحت بازجویی قرار گیرد، درباره دستگیریاش اعلام کرد: شعبه اطلاعات تماسی دریافت کرد مبنی بر اینکه یک گروه «هانیبال معمر قذافی» را ربوده و مایل به تحویل آن به نیروهای شعبه اطلاعات (نیروهای امنیت داخلی لبنان) هستند.

بر اساس این گزارش، گروهی از نیروهای امنیتی به سمت مکان مذکور در بعلبک حرکت کرده و پس از اعترافش به اینکه «هانیبال قذافی» است، وی را تحویل گرفته و به مقر نیروهای امنیتی در بیروت انتقال دادند.

هانیبال بعد از ورود نیروهای انقلابی به شهر طرابلس در سال 2011، پدر را تنها گذاشت و به همراه همسرش، به الجزایر گریخت. وی در سال 2012 به عمان رفت و مسقط با درخواست پناهندگی سیاسیاش موافقت کرد.

نظر شما
پربیننده ها