سید محسن نوری نجفی:

کاریکاتوریست ها در به تصویر کشیدن فضای مقاومت و ایستادگی موفق بوده اند

داور بخش کاریکاتور سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت گفت: هنر کاریکاتور بعد از هنر سینما پر مخاطب ترین هنر است.
کد خبر: ۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳ - 18November 2013

کاریکاتوریست ها در به تصویر کشیدن فضای مقاومت و ایستادگی موفق بوده اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سید محسن نوری نجفی داور بخش کاریکاتور جشنواره مقاومت با اعلام رضایت از عملکرد هنرمندان بخش کاریکاتور در جشنواره اظهار داشت: جشنواره جهانی هنر مقاومت یکی از انسانی ترین اتفاق های موجود است  که درقالب نمایشگاه و جشنواره رخ می دهد و در به وجود آمدن فرهنگ مقاومت بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: آثار بسیار خوب و قابل توجهی با موضوع مقاومت به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. بررسی این آثار نشان می داد که هنرمندان پیشرفت بسیار خوبی داشته و از عهده انتقال موضوع مقاومت به خوبی برآمده اند .

نقاش و کاریکاتوریست بین المللی گفت: برای معرفی نفرات اول تا سوم و برگزیده جشنواره استانداردهای موجود را رعایت می کنیم، درانتخاب اثربه هنرمندی که آن اثر را خلق کرده نگاه نمی کنیم بلکه خود اثر را داوری و بررسی خواهیم کرد.

نوری نجفی با تاکید بر لزوم رعایت معیارهای استاندارد درانتخاب آثار خاطر نشان کرد: محتوای کاربرای ما از اولویت ویژه ای برخوردار است، پس ازمحتوی تکنیک و اجرای کار را مورد بررسی قرار می دهیم و با توجه به این دو معیار مهم آثار را با دقت موشکافی کرده و تصمیم نهایی را می گیریم.

وی افزود :هنر کاریکاتور بعد از هنر سینما پر مخاطب ترین هنر است. هنر کاریکاتور این توان را دارد که با یک تصویر با مخاطب تمامی اقشار مختلف از همه کشورها ارتباط برقرار کند و بدون استفاده از حرف و سخن پیام خود را به آنها برساند.

این هنرمند با اشاره به بخش بین الملل جشنواره تصریح کرد: در بخش بین الملل آثار کمتری به دبیرخانه جشنواره ارائه شد، اما همین تعداد کم هم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند. اگر می خواهیم که در جشنواره های بعدی هنرمندان بین المللی حضور بیشتری داشته باشند باید تبلیغات بیشتری در این زمینه انجام دهیم.

نوری نجفی تاکید کرد: امیدوارم با برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد افتتاحیه و اختتامیه جشنواره بسیار پر بار و با شکوه برگزار شود، همچنین باید محدودیت هایی که در زمینه بودجه وجود دارد برطرف شود و جوایز بهتری را برای برگزیدگان در نظر بگیرم.

نظر شما
پربیننده ها