روایت معصومانه تر از دفاع مقدس؛

فیلمنامه‌هایی درباره حضور دانش‌آموزان در جبهه‌ها در راه است

مجموعه 26 فیلمنامه درباره حضور دانش‌آموزان در جبهه‌های جنگ تحمیلی به قلم مهدی نیرو‌منش منتشر می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ - 18December 2015

فیلمنامه‌هایی درباره حضور دانش‌آموزان در جبهه‌ها در راه است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مهدی نیرومنش به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مجموعهای شامل 26 فیلمنامهام را که درباره جنگ تحمیلی نوشتهام در قالب کتاب منتشر میکنم.

وی درباره مضمون این فیلمنامهها توضیح داد: این آثار درباره حضور نوجوانان در جنگ تحمیلی و شامل فیلمنامههای داستانی است. فضای این فیلمنامهها چند بعدی است و تلفیقی از فضاهای سورئال، رئال، طنز و تلخ است. به طور کلی، فضاهای انسانی در این فیلمنامهها ترسیم شده است.

نگارنده «نفس مسموم» همچنین درباره زمینه پرداختن به موضوع یاد شده به خاطرهای از چگونگی حضور خود در جبههها اشاره کرد و گفت: من فقط 16 سال و چندماه سن داشتم که به جبهه رفتم. در تابستانی که طی اردوهای دانشآموزی به شمال سفر کرده بودم، ناگهان تصمیم گرفتم به جای آنکه همراه با همه بچهها در آن اردو بمانم به جبهه بروم. بنابراین، بدون کسب اجازه از والدینم به جبهه رفتم. آن زمان، عملیات کربلا 5 در حال اجرا بود و من برای حضور در این عملیات چند روزی آموزش دیدم.

وی با بیان اینکه فیلمنامههای این مجموعه هیچگاه ساخته نشدهاند، افزود: اگر کارگردانی بخواهد به ساخت این فیلمنامهها فکر کند، میتواند آنها را در قالب فیلمهای بسیار کوتاه تصویر کند.

نیرومنش درباره زمان انتشار این کتاب گفت: هنوز ناشر این کتاب مشخص نیست اما پیشنهادهایی از سوی نشر سروش و نشر واژهنگار داشتهام اما تاکنون تصمیمی در این باره نگرفتهام.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار