پنتاگون:

سامانه اس 400 نیروهای هوایی آمریکا را زمین‌گیر کرده است

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد روسیه با به کارگیری سامانه دفاعی اس 400 در سوریه باعث شده هواپیماهای آمریکایی نتوانند پرواز کنند.
کد خبر: ۶۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ - 19December 2015

سامانه اس 400 نیروهای هوایی آمریکا را زمین‌گیر کرده است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در قالب بخشی از اقدامات ضدتروریستی روسیه در سوریه، کرملین ساختار پیچیده دفاعی را برای دفاع از نیروهای هوایی خود به کار گرفته است و این اقدامات به صورت سازمان یافته باعث شده است که یگانهای هوایی آمریکا زمینگیر شوند.

بنابر گزارش شبکه خبری «اسپوتنیک»، ماه پیش مسکو سامانه اس400 را به سوریه منتقل کرد. نسل بعدی سیستم هوایی دارای 3 نوع مختلف از سامانههای حمل موشک در بعد کوتاه و بلند برد است. این تصمیم در پی سرنگونی جنگنده روسی  سوخو 24 در مرز ترکیه با سوریه گرفته شد.

«فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در این مورد به شبکه خبری «ریانووستی» گفت: «ما معتقدیم که اقدامات روسیه پس از اقدام هوایی ترکیه که به سرنگونی یک فروند جنگنده روسی در زمین و دریا منجر شد، گام مهمی است که میتواند امنیت را برای روسیه و نظامیان سوری به دنبال داشته باشد.»

با این حال مقامات آمریکایی به شبکه بلومبرگ گفتهاند که اعزام سامانه اس-400 اقدام ناخواستهای است که باعث شده تا هواپیماهای آمریکایی زمینگیر شوند و پنتاگون تلاش میکند تا راهبرد خود را در منطقه تغییر دهد.

این مسئله به اندازه کافی پنتاگون را به وحشت انداخته است و مقامات در حال پیگیری راهکارهایی هستند تا بتوانند در برابر روسیه از خود دفاع کنند.

یک مقام پنتاگون در این مورد گفت: «افزایش شمار سامانههای دفاع هوایی روسیه در سوریه نماد دیگری از این است که دولت این کشور میخواهد مبارزات هوایی ضد داعش را پیچیده کند. اقدامات غیرقانونی روسیه و دولت سوریه نه میتواند اقدامات (کنونی) در سوریه را متوقف کند و نه به خروج ائتلاف داعش از منطقه منجر شود.»

پوتین در جریان سخنرانی سالانه خود گفت: «امروز ما بار دیگر با اقدامی غیرسازنده و وحشیانه مواجه شدیم و نباید به آنها اجازه دهیم که به اهداف خود برسند.»

روسیه از 30 سپتامبر بنابر درخواست دولت سوریه، اقدامات هوایی را در سوریه علیه مواضع داعش آغاز کرده است. روز چهارشنبه وزارت دفاع اعلام کرد که در حملات خود، 200 موضع داعش را نابود کرده است.

ائتلاف داعش به رهبری آمریکا در سوریه بیش از یک سال است که ادامه دارد اما تاثیر اندکی در جلوگیری از دستیابی به درآمدهای نفتی سازمانهای تروریستی داشته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار