در هفته بسیج صورت می‌گیرد

تاسیس دانشکده حضرت زینب(س) ویژه خواهران

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: تاسیس دانشکده حضرت زینب(س) ویژه دختران و زنان جهت ارتقا سطح علمی زنان و کمک به آنها برای ادامه تحصیلات تکمیلی در هفته بسیج انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲ - 18November 2013

تاسیس دانشکده حضرت زینب(س) ویژه خواهران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مینو اصلانی" رئیس بسیج جامعه زنان، صبح امروز در نشست خبری تبیین برنامههای هفته بسیج اظهار داشت: برنامههای امسال با شعار بسیج پیشتاز حماسه و خدمت آغاز میشود.

اصلانی ادامه داد: برنامه میثاق زنان اهل قلم با شهدا با هدف شناساندن ابعاد مختلف نقش زن در دفاع مقدس به ویژه در مناطق جنگی در روزه 30 آبان در مسجد جامع خرمشهر برگزار میشود. این برنامه به منظور فراهم کردن زمینه جهت حضور نویسندگانی که با فضای دفاع مقدس آشنایی ندارند و همچنین ایجاد بستر مناسب و ارائه سوژههای گوناگون جهت تولید آثار ارزشمند و جدید در حوزه دفاع مقدس و جهت تعامل بیشتر نویسندگان با بسیج در نظر گرفته شده است که از 20 نویسنده زن اهل قلم با حضور رئیس بسیج جامعه زنان تجلیل میشوند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در چشم انداز 20 ساله و پیشبینی 10 میلیون حافظ قرآن تصریح کرد: جهت تحقق این امر افتتاح 500 مهد قرآنی در سراسر کشور در 4 آذر از دیگر برنامههای هفته بسیج است که با استقبال چشمگیر خانوادهها از مهدهای قرآنی، در دستور کار قرار گرفت.

اصلانی نشست تخصصی و بینالمللی نقش زنان در حرکتهای مردم جهان اسلام را با رویکرد الگوی سوم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنان مسلمان ایرانی الگوی سوم برای زنان بشریت هستند را از دیگر برنامههای بسیج جامعه زنان برشمرد و افزود: این نشست با حضور 40 نفر از بانوان با ملیتهای مختلف در دانشگاه امام جعفر صادق(ع) واحد خواهران برگزار میشود که هدف از برگزاری آن تبیین الگوی سوم برای مردم جهان، برداشتن اولین گام در مسیر جهانی شدن و تاکید بر تبیین نقش بسیج جامعه زنان به عنوان راهی برای اجرا شدن الگوی سوم است و سخنران این برنامه استاد "حسن رحیم پور ازغدی" خواهد بود.

وی بیان کرد: همایش تجلیل از صد زن اسوه در سطح ملی با هدف معرفی زنان اسوه بسیجی و ارائه الگو به زنان و دختران جامعه در مجتمع 13 آبان (لانه جاسوسی سابق) برگزار میشود که از زنان اسوه سراسر کشور در عرصههای مختلف پژوهشی، فرهنگی، هنری، عفاف و حجاب زنان ایثارگر فعال در حوزه علمی تجلیل میشود.

رئیس بسیج جامعه زنان عنوان داشت: تاسیس دانشکده حضرت زینب (س) ویژه دختران و زنان جهت ارتقای سطح علمی زنان و کمک به آنها برای ادامه تحصیلات تکمیلی در هفته بسیج انجام میگیرد. در چهار رشته مطالعات زنان، مدیریت خانواده، تربیت مدرس قرآن و مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشجو میپذیرد که از ویژگیهای برجسته این دانشکده، تولید علم براساس اسلام ناب و فرهنگ دینی است.

برنامه دیدار با خانواده شهدا بویژه شهدای زن، ارائه مشاورههای دینی و پاسخ به سوالات فقهی و احکام و همچنین مشاورههای پزشکی برای زنان در نماز جمعه سراسر کشور، حضور در منزل مادر شهید "حسین علم الهدی" که پایگاه کمکهای مردمی در جنگ تحمیلی بود و نیز زیارت مزار شهیده "مریم فرهانیان" از ویژه برنامههای بسیج جامعه زنان در هفته بسیج است.

نظر شما
پربیننده ها