سرهنگ والدی:

اردوهای جهادی نشاط را افزایش و مهاجرت از روستاها را کاهش می‌دهند

فرمانده ناحیه امام سجاد (ع) استان قزوین گفت: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستاها علاوه بر اینکه بر سازندگی و رونق روستاها تاثیر بسزایی دارد، باعث ایجاد شور و نشاط در روستا و همچنین جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر می‌شود.
کد خبر: ۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲ - 18November 2013

اردوهای جهادی نشاط  را افزایش و مهاجرت از روستاها را کاهش می‌دهند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار محرمعلی والدی، فرمانده ناحیه امام سجاد (ع) استان قزوین با اشاره به نقش سازنده بسیج در رشد عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی، اظهار داشت: اردوهای جهادی ضمن محرومیتزدایی، سبب پژوهش و تحقیق میدانی در مناطق محروم میشود و این بهترین مسیر برای هدایت امکانات به این مناطق است.

وی افزود: بسیجیان جهادگر با ارائه خدمات در زمینههای علمی، فرهنگی، بهداشتی، عمرانی و همچنین با شناسایی مشکلات و معضلات مناطق محروم میتوانند امکانات زیادی را به سوی محرومان سرازیر کنند.

والدی تصریح کرد: بسیج در سایه ایمان و با انجام عمل صالح و خدمت رسانی به قشر آسیبپذیر و مستضعف، نام خویش را در زمره مقربان الهی ثبت و درج میکند.

وی با بیان اینکه گفتمان و ادبیات حاکم بر بسیج سازندگی متفاوت از نیازهای واقعی جامعه است، گفت: جهادگران به عنوان سفیران فرهنگی در بطن جامعه باید با تحقیق میدانی، متدولوژی ریشههای عدم تطابق بین این گفتمان و واقعیات جامعه را با ریزبینی و دقت، بررسی و واکاوی کنند و واقعیات جامعه را آن چنان که هست به مراکز پژوهش، تصمیمگیری و تصمیمسازی در کشور برسانند تا در آینده شاهد بیعدالتی در جامعه اسلامی نباشیم.

فرمانده ناحیه امام سجاد (ع) استان قزوین با مقایسه دوران قبل و بعد ار انقلاب بیان کرد: توسعه مناطق محروم در دوران قبل و بعد از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، توسعه زیرساختهای روستایی در مناطق محروم و کارهایی که انجام شده از صفر تا صد از برکت وجود انقلاب اسلامی است.

وی همچنین از ساخت پنج پروژه عمرانی در این ناحیه خبر داد و گفت: این پروژهها شامل تعمیر امامزادههای طرازان سفلی، انتقال آب سروشان، غسالخانه سفلی، سزنق و مخزن آب سنبل آباد است.

والدی تصریح کرد: اجرای پروژههای محرومیتزدایی در روستاها علاوه بر اینکه بر سازندگی و رونق روستاها تاثیر بسزایی دارد، باعث ایجاد شور و نشاط در روستا و همچنین جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر میشود.

وی در پایان یادآور شد: خدمترسانی به مناطق محروم، اشاعه و ترویج فرهنگ کار و تلاش، کسب تجربیات شغلی و مهارتی و همچنین کمک به اقتصاد جامعه از جمله نتایج فعالیتهای بسیج سازندگی در کشور است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار