در روز عاشورا؛

رادارهای رژیم صهیونیستی هنگام سخنرانی سید حسن ‌نصرالله چگونه کور شدند؟

در حالی که اسرائیل ادعا کرده است هواپیماهایش می‌توانند طی 21 دقیقه آماده شوند، به پرواز درآیند و حمله کنند؛ حزب‌الله لبنان بار دیگر قابلیت‌های بالای خود را نشان داد و توانست روی دستگاه‌های الکترونیکی و رادارهای اسرائیل هنگام سخنرانی سیدحسن‌نصرالله دبیرکل این حزب، پارازیت بیندازد.
کد خبر: ۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴ - 18November 2013

رادارهای رژیم صهیونیستی هنگام سخنرانی سید حسن ‌نصرالله چگونه کور شدند؟

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه "الرای کویت" در گزارشی نوشت: سید حسن نصرالله دبیر کل حزبالله لبنان دو بار در تاریخ سیزدهم سپتامبر (نهم محرم) به مدت 61 دقیقه و در روز عاشورا به مدت 18 دقیقه در جمع مردم  حضور یافت.

منابع آگاه از رفتار حزب الله و ذهنیت آن به الرای گفتند هر کس در ظهور علنی و مستقیم نصرالله دقت کند به ویژه در بار دوم میبیند که حسن نصرالله پشت تریبون قرار گرفت و هیچ مانع شیشهای در مقابل وی نبود در حالی که سیاستمداران لبنانی در گردهماییهای مردمی از این حفاظ شیشهای استفاده میکنند. علاوه براین یک لیوان آب و جایی برای گذاشتن کاغذ و یادداشت روی تریبون بوده است.
 
این منابع درباره روایت اسرائیلی درباره علت  حمله نکردن به حسن نصرالله طی حضور علنیاش در جمع مردم گفتند عذر اسرائیلی به مثابه عذر بدتر از گناه است. زمانی که تلآویو در توجیه آن گفت حزبالله توانست روی دستگاههای الکترونیکی اسرائیل و رادارها هنگام سخنرانی 18دقیقهایاش پارازیت بیندازد .در حالی که  اسرائیل ادعا کرده است هواپیماهایش میتوانند طی 21 دقیقه آماده شوند، به پرواز درایند و حمله کنند.
 
این منابع گفتند اگر این توجیهات درست باشد پس بدین معنی است که حزبالله میتواند از حیث الکترونیکی در هر جنگ احتمالی با اسرائیل پیروز شود و کاری کند جنگندههای اسرائیل یا با یکدیگر برخورد کنند یا اینکه نتوانند از جای خود برخیزند زیرا بدون رادار کور میشوند. این امر در دانش نظامی به معنی  مختل کردن و از کار انداختن مرکز فرماندهی و دادن مجال به حزبالله برای پایان بخشیدن به جنگ در نخستین روز آن است.
 
این منابع افزودند اگر جنگندههای اسرائیل به 21 دقیقه زمان نیاز دارند تا به ضاحیه جنوبی برسند پس چرا صدای غرش آن طی 18 دقیقه سخنرانی نصرالله بر فراز صور یا صیدا شنیده نشد؟ چرا تل آویو جنگندههایش را در سیزدهم این ماه زمانی که 61 دقیقه نصرالله پشت تریبون قرار داشت به  بالا سر وی نفرستاد؟
 
این منابع گفتند اسرائیل نمیخواست به نصرالله حمله کند و این امر چند علت داشت:

نخست آمریکا در صدد ورود به هیچ جنگی نیست یا از هیچ جنگ اسرائیلی حمایت نمیکند و این امر به دلایل داخلی است و همچنین تمایل ندارد شاهد چرخیدن توپ آتشین در خاورمیانه باشد.
 
دوم اینکه آمریکا در مذاکره با ایران بر سر برنامه هستهای به مرحله پیشرفتهای رسیده است، بنابراین اگر چه اسرائیل اعلام کرد تمایل دارد نزدیک شدن آمریکا و ایران به یکدیگر را به شکست بکشاند، اما خطر نمیکند و منطقه را به سوی جنگ نمیکشاند در حالی که میداند واشنگتن این بار از اسرائیل حمایت نخواهد کرد.
 
سوم اینکه حزبالله براساس رفتارهای تاکتیکیاش  عمدتا به اسرائیل این امکان را میدهد تا میزان آمادگی حزبالله را  با وجود مشارکت در جنگ سوریه در عمل ملاحظه کند.
 
این منابع درباره انگیزههای واقعی نصرالله برای حضور در جمع مردم گفتند رهبر حزبالله به گونهای نشان داد که در درجه نخست به خطر اسرائیل اهمیتی نمیدهد با اینکه اسرائیل تهدید کرد قصد کشتن وی را دارد. وی همچنین خواست به طرفداران و اطرافیانش بگوید با وجود تهدیدهای تکفیریها من در میان شما هستم. این منابع بعید ندانستند نصرالله  با دو بار حضور پیدرپی خواست به اطرافیانش و مقاومت برای مقابله با تهدیدهای تکفیریها روحیه بدهد.
نظر شما
پربیننده ها