پایگاه خبری العهد منتشر کرد؛

واکنش‌های منطقه‌ای به شهادت سردار اسرای مقاومت لبنان

در پی شهادت «سمیر القنطار» در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به پایتخت سوریه، شماری از کشورهای اسلامی و عربی منطقه در بیانیه‌هایی شهادت این رهبر مقاومت را تبریک و تسلیت گفتند.
کد خبر: ۶۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ - 21December 2015

واکنش‌های منطقه‌ای به شهادت سردار اسرای مقاومت لبنان

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از «العهد»، پس از آنکه حزبالله لبنان با صدور بیانیهای خبر به شهادت رسیدن سیمر القنطار در جریان حمله هوایی جنگندههای رژیم صهیونیستی به منطقهای مسکونی در جنوب دمشق را تایید کرد، کشورهای اسلامی و عربی و شماری از شخصیتهای لبنانی شهادت این سردار اسرای مقاومت را تبریک و تسلیت گفتند.

ایران

جمهوری اسلامی ایران در نخستین واکنش به جنایت اخیر صهیونیستها علیه فرماندهان مقاومت، ترور سمیر القنطار را «جدیدترین نمونه تروریسم دولتی سازمان یافته» عنوان کرد. «حسین جابر انصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه، روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: «ترور قنطار در بمباران جنگندههای رژیم صهیونیستی در حومه دمشق مصداق نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یک دولت مستقل عضو سازمان ملل متحد است.

این سخنگو شهادت قنطار را «رمز مقاومت در براب رژیم اشغالگر صهیونیستی» خواند و به خانواده و همرزمان این شهید سرافراز، مقاومت لبنان و فلسطین و ملت و دولت لبنان تسلیت گفت.

سوریه

«عمران الزعبی» وزیر اطلاعرسانی سوریه نیز در گفتوگو با تلویزیون «المنار» لبنان اظهار داشت  شهادت سمیر قنطار، فرمانده مقاومت لبنان، دستاورد جدیدی در مسیر پیروزی امت اسلامی بر طرح صهیونیستی و طرح تکفیری است؛ مسیری که مملوء از جسدها و خون شهیدان از ارتش سوریه و از قهرمانان مقاومت و غیرنظامیان است.

الزعبی تاکید دارد که ارتباط محکمی میان تبانی کنندگان در کشورهای عربی حوزه خلیجفارس و دیگر مناطق در جهان با رژیم صهیونیستی وجود دارد.

«حزب قومی اجتماعی سوریه» نیز، روز گذشته با صدور بیانیهای اقدام رژیم صهیونیستی در ترور سردار شهدای لبنان را محکوم کرد و شهادت وی را تسلیت گفت.

در بیانیه این حزب طرفدار مقاومت لبنان آمده است «این ترور بزدلانه هرگز نمیتواند شعلههای مقاومت پایدار را تا نابودی پروژه صهیونیستی و ابزارهای ترویستی آن و نیز آزادسازی وجب به وجب غصبشده از خاک این امت، خاموش کند.»

فلسطین

در پی شهادت سمیر قنطار در حمله جنگندههای رژیم صهیونیستی به منطقهای در حومه پایتخت سوریه، گروههای فلسطینی نیز شهادت این رهبر مقاومت را تسلیت گفتند.

جنبشهای «حماس»، «عزالدین قسام»، «جهاد اسلامی»، «جبهه آزادیبخش فلسطین»، «کمیتههای مقاومت فلسطین»، «جبهه خلق برای آزادی فلسطین»، با صدور بیانیههایی جداگانه تأکید کردند که دشمن صهیونیست بهای این جنایت را خواهد پرداخت.

جبهه آزادیبخش ملی فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد: قصد اسرائیل این بود که محور مقاومت را که سوریه نماینده آن است از بین ببرد ولی سوریه همواره با شکست مخالفان، بر رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش پیروز خواهد شد.

جنبش «حصن» فلسطین نیز شهادت سمیر قنطار را به جهان عرب و اسلام تسلیت گفت و اعلام کرد: این مبارز بزرگ جهاد و مقاومت را در راه آزادی فلسطین ادامه داد و مدافع این امت و عزت آن بود.

یمن

جنبش مردمی «انصارالله» در واکنش به شهادت سمیر قنطار، از رهبران مقاومت در بیانیهای گفت: شهادت «رهبر آزادگان» به مثابه تاجی بر سر وی در راه مبارزه و جهاد طولانیاش برای آزادسازی فلسطین است و به حق نمونه عالی پشتکار و ایمان به عدالت و تلاش در این مسیر با وجود تمامی چالشها و سختیهاست.

در بیانیه انصارالله آمده است «امت اسلامی باید تهدید اسرائیل علیه تمامی کشورهای عربی و اسلامی را به یاد داشته باشد و به جای مشغول شدن به ائتلافهایی پوچ و بیهوده که تنها به نفع دشمنان اسلام است، تلاشها و اقدامات خود را برای مقابله با این خطر همسو سازند.»

به گزارش تسنیم حزب «الوفاق الوطنی» در یمن نیز در بیانیهای شهادت سردار مقاومت را به «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزبالله لبنان تسلیت گفت. در این بیانیه امده است «ما این مصیبت بزرگ، که ما نیز از آن متاثر شدهایم را تسلیت میگوییم و به شما و به همه آزادگان جهان تأکید میکنیم که ما همچنان مسیر فرمانده شهید سمیر القنطار را ادامه خواهیم داد و ضمن مخالفت با استکبار صهیونیستی- آمریکایی، در مقابل آن خواهیم ایستاد. ما بسیار مطمئن هستیم که قهرمانان مقاومت پاسخ این عملیات بزدلانه را خواهند داد و لرزه بر اندام ستمگران و زورگویان خواهد انداخت.

حزب «دموکراتیک ناصری» یمن نیز با قویترین عبارات ترور سردار اسرای مقاومت را محکوم کرد و این جنایت دشمنصهیونیستی را «بزدلانه»، «پست» و «غیراخلاقی» خواند که در راستای هدف قرار دادن نمادهای مقاومت فلسطین و خارج از آن صورت میگیرد.

«حزب ناصری» نیز در بیانیهای تسلیت سمیر القنطار را به سید حسن نصرالله، دبیر کل حزبالله. ملت لبنان و خانواده این شهید مقاومت تسلیت گفت.

حزب «جوانان عدالت و توسعه» در یمن نیز در بیانیهای سمیر القنطار را «محور مقاومت علیه پروژه امپریالیستی و صهیونیستی در منطقه» خواند و شهادت این سردار اسرا را به دبیر کل حزبالله لبنان  و به همه نیروهای محور مقاومت تسلیت گفت.

لبنان

پس از آنکه «بسام القنطار» در پیامی در صفحه کاربردی خود در «توییتر» شهادت سمیر را در حمله جنگندههای اسرائیلی اعلام کرد، ششخصیتها و سیاسیون لبنانی نیز به این جنایت رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

«امیل لحود» نخستوزیر اسبق لبنان در بیانیهای «ترور مبارز شهید، سمیر القنطار توسط جنگندههای دشمن اسرائیل را که به مدت مدیدی در زندانهای این رژیم زندانی شده بود» محکوم کرد و تصریح کرد: سمیر القنطار وظیفه ملی خود را در دفاع از امت مقاوم عرب در برابر تروریسم تکفیری ادا کرد.

لحود خاطرنشان کرد: «دشمن اسرائیل بار دیگر ثابت کرد که تروریسم دولتی و تروریسم تکفیری دو روی یک سکه هستند.»

«شیخ نصرالدین غریب» شیخ عقل دروزیها نیز شهادت سیمر القنطار را به خانواده این شهید، دبیرکل حزبالله و رئیسجمهور سوریه تسلیت گفت و اظهار داشت: سمیر القنطار به آرزوی خود یعنی شهادت رسید.

«عبدالامیر قبلان» معاون رئیس شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان نیز در بیانیهای ترور سردار اسرای لبنان را به شدت محکوم و خاطرنشان کرد: «سمیر القنطار در مسیر جهاد و مقاومت حرکت کرد و پس از سپری کردن عمر خود که بیشتر در اسارت و در راه مبارزه بود، به شهادت رسید.»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار