بیانیه اداره کل حفظ آثار مازندران؛

آزادسازی سوسنگرد اوج هنرنمایی رزمندگان اسلام در تاریخ دفاع مقدس کشور است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهٔ شهدای هشت سال دفاع مقدس، یاد و خاطرهٔ شهدای مازندرانی عملیات آزادسازی سوسنگرد را گرامی داشت.
کد خبر: ۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴ - 18November 2013

آزادسازی سوسنگرد اوج هنرنمایی رزمندگان اسلام در تاریخ دفاع مقدس کشور است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

گرامیداشت هر واقعه و یادآوری هر خاطره از دفاع مقدس ما را بر آن میدارد تا حقایق جدیدی از جنگ تحمیلی قدرتهای استکباری، کشف و بیش از پیش بر طراوت و تازگی آن دوران بیفزاییم و با برافروختن حسرت آن روزها در دلها و جانهای خود، حال، حس و معرفت آن ایام پر شور و حماسی را بازآفرینی کنیم.

یکی از این وقایع حماسی که با ویژگیهای خاص خود، در روند جنگ تحمیلی و دفاع مقدس آثار و برکات تعیین کنندهای داشت و در عین حال با وجود اهمیت فراوان مظلومانه در محاق غفلت، قرار گرفته است «حماسهٔ آزاد سازی سوسنگرد» پایتخت غیرت و مقاومت میهن، در 26 آبان ماه سال 1359 است.

روز 26 آبان 1359 اوج هنرنمایی رزمندگان اسلام در تاریخ دفاع مقدس کشور است؛ روزی که با تدبیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای که در آن زمان نمایندهٔ حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع ملی بودند پیام معروف امام عزیز با این جمله که «تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود» صادر و محقق شد و در همان روز سوسنگرد قهرمان با جانفشانی رزمندگان اسلام و به فرماندهی شهدا عظیمالشأنی نظیر شهید چمران آزاد شد.

جوانان برومند مازندران از جمله دانشجوی گرانقدر سردار شهید حسین بهرامی ولشکلایی قرار داشتند در این پیروزی عظیم نقش اساسی ایفا نمودند. ضمن اینکه افتخار بازسازی شهر عاشقان شهادت، سوسنگرد قهرمان نیز به مازندران تعلق دارد. مردم غیور مازندران در بازسازی این شهر 1688 دستگاه ساختمان را بازسازی نمودند.

اینک با گذشت 33 سال از آن واقعه، امید است با ثبت و درج دقیق فداکاریهای رزمندگان رشید مازندران در جبهه های حق علیه باطل، تداوم بخش اهداف بلند آنان باشیم. اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهٔ شهدای هشت سال دفاع مقدس، یاد و خاطرهٔ شهدای مازندرانی را در عملیات آزادسازی سوسنگرد گرامی میدارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار