دخیل عباس زارع‌زاده مهریزی:

به جای افراط در عزاداری، قهرمانان کربلا را به جوانان معرفی کنیم

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بپذیریم که در زمینه معرفی قهرمانان عاشورا به نسل جوان بسیار کوتاهی کردیم. قیام امام حسین(ع) آموزه‌های سیاسی بسیاری را در خود گنجانده است.
کد خبر: ۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶ - 18November 2013

به جای افراط در عزاداری، قهرمانان کربلا را به جوانان معرفی کنیم

دخیل عباس زارعزاده، نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تربیت حضرت عباس(ع) در مکتب حضرت علی(ع) و رشد ایشان در دامان مادر پاکی چون امالبنین اظهار داشت: متاسفانه امروزه به ابعاد شخصیتی شهدای کربلا و خاندان امام حسین(ع) کمتر پرداخته میشودو بیشتر توجهات به سمت عزاداری است. بسیاری از جوانان ما در مراسمهای مذهبی شرکت می کنند اما کمتر از زندگی بزرگان مذهبی ما تاثیرگرفته اند.

وی افزود: در حال حاضر رسم بر این شده است که با فرا رسیدن ماه محرم به ماتم و عزاداری توجه ویژه ای می شود و گاهی در این کار زیاده روی هم می شود، این در حالی است که توجه به قهرمانی و شجاعت و شخصیت بارز حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا می تواند برای ما راهگشا باشد و به زندگی نسل جوان ما سمت و سو بخشد.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم کاری های صورت گرفته درعرصه فرهنگ اسلامی تصریح کرد: زیباترین الگوها از بعد اخلاق و تربیت در مکتب عاشورا وجود دارد اما ما در معرفی این شخصیت ها به نسل جوان کوتاهی کردیم، تاثیر گرفتن از شاخصههای اخلاقی و رفتاری حماسهسازان عاشورا امری است که ما نتوانستهایم آن را به جوانان منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم که در زمینه معرفی قهرمانان عاشورا به نسل جوان بسیار کوتاهی کردیم. قیام امام حسین(ع) آموزههای سیاسی بسیاری را در خود گنجانده است، زیباترین الگوی تعاملات سیاسی را میتوان در صحرای کربلا دید اما متاسفانه بسترهای لازم برای اینکه هنرمندان روی این مقوله مهم کار کنند فراهم نشده است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: حضرت عباس(ع) با شخصیت ممتازی که داشتند در صحرای کربلا گوی سبقت را از همگان ربودند. امام حسین(ع) جایی که احساس میکردند دشمن را می شود به راه راست هدایت کرد از هیچ تلاشی فروگذار نبودند اما آنجایی که مطمئن میشدند دشمن مسیر خود را تغییر نمیدهد و هدایت پذیر نیست با شدت جلوی او می ایستادند.

نظر شما
پربیننده ها