برای اولین‌بار منتشر شد؛

پیام‌ حضرت امام خامنه‌ای به مناسبت هفته بسیج در سال ۶۲

در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در سال ۱۳۶۲ برای اولین بار منتشر شد.
کد خبر: ۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲ - 18November 2013

پیام‌ حضرت امام خامنه‌ای به مناسبت هفته بسیج در سال ۶۲

به گزارش خبرگزاری ذفاع مقدس، در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در سال ۱۳۶۲ را برای اولین بار منتشر کرده است.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب کبیر اسلامی ایران از نخستین روزهای پیروزی با توطئههای گسترده و سازمان یافته دشمنان اسلام روبرو گردیده به هر یک از دستاوردهای انقلاب که بنگرید جز با ایثار و مقاومت مردم در برابر کارشکنیهای مخالفان و معاندان انقلاب بدست نیامده است. و گذار از سنگلاخ معضلات و کارشکنیهای دشمنان که پیوسته کوشیدهاند چرخ انقلاب اسلامی را از حرکت و پویندگی و ملت ایران را از رشد و پیشرفت باز دارند تنها با حضور مستمر و آگاهانهٔ مردم در صحنهٔ مبارزه و در سایهٔ رهبری هوشمندانهٔ امام امت میسور و مقدور گردیده است. عظمت اهداف انقلاب و گستردگی توطئههای دشمنان ایجاب میکرد که برای حفظ و صیانت انقلاب اسلامی و مردمی و به منظور مقابله با دشمنان و معاندان نیرویی از خود مردم فراهم آید تا از انقلاب اسلامی و ارزشها و اهداف آن در برابر تهاجم و توطئه عمال ابرقدرتها دفاع کند. چرا که دفاع مستمر و همه جانبه از انقلاب تنها با آموزش و سازماندهی مردمی که حاضرند در راه حفظ انقلاب وجود خود و عزیزان خود را فدا کنند میتوانست کارساز باشد. فرمان رهبر کبیر انقلاب و امام امت مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان در شرایطی که ایران اسلامی و انقلاب شکوهمند ما از هر سو مورد تجاوز و تهاجم دشمنان قرار گرفته بود حرکتی آگاهانه در جهت خنثیسازی نقشههای ابرقدرتها بود که با تحمیل جنگ و محاصرهٔ اقتصادی میخواستند به خیال خود انقلاب را متوقف کنند و دستاوردهای ملت مسلمان ایران را برباد دهند.

استقبال نیروهای مؤمن به انقلاب از بسیج و شرکت اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان در آن و حرکت سریع و صحیح مردم و دولت در جهت اجرای فرمان امام در مدتی کوتاه نیرویی عظیم از ملت فراهم آورد که میتوان آنرا به حق مکتبیترین و مردمیترین نیروی مقاومت جهانی نامید. بسیج این ارتش عظیم مکتبی و مردمی -که به ضرورت انقلاب اسلامی و دفاع از اهداف و آرمانهای آن بوجود آمده است- دانشگاهی عظیم برای ساختن و پرورش نسلی است آرمانخواه و خداجو که دفاع از مستضعفان سراسر عالم را در سرلوحهٔ اهداف خویش دارد و جانبازترین و فداکارترین انسانها در آن جمع شدهاند تا از محرومان و مستضعفان عالم در برابر تجاوز جهانخواران قدرتمند و نیروی اهریمنی ابرقدرتها دفاع کنند. در ایران اسلامی شمع وجود جوانان دلباخته انقلاب گرمیبخش و برافروزندهٔ سنگرهای نبرد حق بر ضد باطل است. بسیجیان جوان گلهای بوستان انقلاب نیروی حیاتبخش انقلاب و مایهٔ امید و دلگرمی ملت و رهبر انقلابند. امروز از این قدرت سربرآورده از متن مردم و جوشیده از دل انقلاب هراسی در دل دشمنان خانه کرده است. چرا که میدانند نسلی که امروز با شرکت در بسیج چنین آگاهانه و عاشقانه از حریم انقلاب پاسداری میکند فردا همچون تودهٔ فولادی آبدیده در برابر آنان قرار خواهد گرفت و سد راه مطامع آنان خواهد شد. اینک شما بسیجیان که بنیانی مرصوص در دفاع از انقلاب اسلامی بنا نهادهاید بدانید که حرکت قهرمانانهٔ شما برای همیشه در صفحات تاریخ جوانمردی و ایثار ثبت شده است و اگر همهٔ وجود دشمنان اسلام چنگ و ناخن شود نخواهد توانست نام عزیز و مبارک شما را از صفحات تاریخ بزداید. شما نمونهٔ جوانمردی و فتوت و ایثار و دلاوری در تاریخ میباشید چه دشمن بخواهد چه نخواهد. و اگر من امروز جملاتی به صورت توصیه در این پیام به شما میگویم از این روست که از صمیم دل میدانم شما در راه تعالی و پیشرفت، هر توصیهٔ برادرانه را با صمیمیت و پشتکار به کار خواهید بست:

۱- شما سرباز امام زمان علیه السلام و پشتوانه اسلامید. تقوی، تواضع، فروتنی و گذشت در برابر ضعفا و مقاومت در برابر زورمندان و ستمگران از صفات سربازان امام عصر علیه السلام میباشد. جامهٔ تقوی بر تن کنید و پیوسته فروتن و بزرگوار باشید تا وجودتان موجب آرامش خاطر محرومان و مستضعفان شود.

۲- شما سرباز اسلامید و سرباز اسلام باید اسلامشناس و عملکننده به دستورها و تعالیم اسلام باشد. از آموزشهای عقیدتی غافل نباشید. وجود ارزشمند خود را به عطر دلنواز قرآن بیارایید . قرآن بخوانید و به احکام آن عمل کنید.

۳- امروز جبهههای نظامی به نور وجودتان روشن است و پشت جبهه از همت مردانهٔ شما گرم. اما فردا شما در همه جبهههای نبرد فرهنگی سیاسی و اقتصادی حضور خواهید یافت. از هم اکنون خود را برای ایران اسلامی آینده که در آن محرومان و مستضعفان همهٔ نیروی خود را تنها صرف سازندگی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خواهندکرد آماده کنید.

۴- مساجد که نیروهای بسیج از آن تغذیه میکنند باید همچنان به صورت پایگاه بسیج باقی بماند. نیروی مساجد در بسیج مردم نیرویی منحصر و معنی دار است.

بسیج تنها تا آن روز پیروز است که در یک دست بسیجی«قرآن» و در دست دیگرش«سلاح» باشد. راز پیروزی مسلمین و وحشت و هراس دشمنان و معاندین از مسلمین در برافراختن پرچم قرآن است. بسیج باید مطیع مسجد، حامی مسجد، عامل به قرآن و حافظ قرآن باشد. موفقیت شما عزیزان را در راه خدمت به اسلام و مسلمین از درگاه خداوند متعال خواهانم.


والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

برادر شما سید علی خامنهای
رئیس جمهوری اسلامی ایران
۴ آذر ۱۳۶۲

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار