در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد؛

بازخوانی تحلیلی عملیات‌های کربلای 4 و 5

بازخوانی تحلیلی عملیات کربلای 4و 5 به مناسبت سالروز این عملیات‌ها در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ - 24December 2015

بازخوانی تحلیلی عملیات‌های کربلای 4 و 5

به گزارش دفاع پرس از فارس، بازخوانی عملیاتهای کربلای 4و5 با حضور حاج جعفر مؤمن باقری، سردار ابراهیمی و جمعی از اعضای شناسایی و اطلاعات عملیات و جانبازان حاضر در این عملیاتها در مجموعه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس برگزار شد.

در این نشست رزمندگان حاضر در عملیات کربلای 4و5 به نقل خاطرات ناب خود از این عملیات پرداختند و نقش رزمندگان فارس را در این عملیات بررسی کردند.

به گزارش دفاع پرس، در این نشست، همچنین به تحلیل عملیات کربلای 4 و چگونگی انجام عملیات کربلای 5 و این که چرا کربلای 5 را بچههای لشکر 19 فجر فارس رقم زدند، پرداخته شد.

سردار خداداد ابراهیمی در این نشست، با اشاره به نقش بچههای فارس در عملیاتهای کربلای 4 و 5 تصریح کرد: بعد از آغاز عملیات کربلای 4، فهمیدیم که این عملیات لو رفته و تانکهای دشمن یکی یکی بچههای ما را شکار میکنند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه شرایط بسیار سختی بود و همه ما دست خالی بودیم؛ به زحمت توانستیم تعدادی از شهدا و مجروحان عملیات را انتقال دهیم اما تعدادی در شلمچه ماندند و این باعث شد دشمن فکر کند که ما شکست خوردیم، افزود: دشمن با دیدن این شرایط، تعدادی از فرماندهان خود را به مرخصی فرستاد و این برای ما بهترین فرصت شد که بعد از کسب اجازه امام (ره) توانستیم عملیات کربلای 5 را اجرا کنیم.

جانشین مسئول اطلاعات لشکر 19 فجر در عملیات کربلای 4 و 5 با بیان این که عملیات کربلای 5 دقیقاً 15 روز بعد از عملیات کربلای 4 انجام شد که با تمام عملیاتهای دیگر متفاوت بود و برخلاف تمام عملیاتهای ما که اکثراً شب برگزار میشدند این عملیات در روز انجام شد، اظهار داشت: اگر عملیات کربلای 4 صورت نمیگرفت، عملیات کربلای 5 هم به وجود نمیآمد، با وجود اینکه در کربلای5 موفقیت شدیم اما بهترین فرماندهان ما در این عملیات به فیض شهادت نائل شدند.

ابراهیمی با اشاره به نقش بی بدیل لشکرهای 19 فجر و المهدی در عملیاتهای کربلای 4و5 تاکید کرد: در کربلای 4 بچههای فارس به مواضع از پیش تعیین شده نفوذ کردند، گرچه عملیات با شکست مواجه شد؛ اما همین نفوذ باعث شد در کربلای 5 قدرت عمل در دست ایران باشد و پیروزی با ما باشد. اگر بگوییم فاتحان کربلای 5 لکشر همیشه پیروز فجر و همیشه قهرمان المهدی بود، اغراق نکردهایم.

نظر شما
پربیننده ها