مسکو اعلام کرد

5200 سورتی پرواز جنگنده‌های روسیه برای اجرای عملیات علیه داعش

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور از آغاز عملیات هوایی خود علیه تروریست‌ها در سوریه تا کنون 5200 سورتی پرواز انجام داده‌اند.
کد خبر: ۶۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ - 25December 2015

5200 سورتی پرواز جنگنده‌های روسیه برای اجرای عملیات علیه داعش

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگندههای این کشور از آغاز عملیات هوایی خود علیه تروریستها در سوریه که از ماه سپتامبر آغاز شده است تا کنون 5200 سورتی پرواز انجام دادهاند.

ژنرال «سرگئی رودسکُی» فرمانده ادارهکل عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه با اعلام این مطلب افزود: «از مجموع کل 5 هزار و 240 سورتی پرواز که بر فراز سوریه داشتیم، 145 سورتی توسط پرندههای بُرد بلند انجام شد.»

منظور ژنرال روسی از پرندههای بلند، همان بمبافکنهای راهبردی ارتش کشورش مثل توپوف-160 و یا توپولف 22 اِم است؛ که از پایگاههای مستقر در خاک روسیه به پرواز درآمدند و با عبور از کریدوری عجیب و هشدارآمیز، اروپا را برای کوبیدن چند هدف در سوریه دور زدند.

ژنرال رودسکُی در برابر خبرنگاران گفت که حملات هوایی کماکان ادامه خواهد داشت و زیرساختها، مقرهای فرماندهی، تجهیزات نظامی و نفرات تروریستها هدف قرار خواهند گرفت.

ژنرال جدیدترین آمار را هم به اصحاب رسانه داد و گفت «فقط دیروز (پنجشنبه) 189 مقر تروریستها را مورد هدف قرار دادیم که 142 نقطه از پیش برای حمله انتخاب شده بود.»

این نظامی بلندپایه روس البته در خصوص نحوه انتخاب اهداف از پیش برنامهریزی نشده، توضیحی نداد.

سرگئی رودسکُی در خصوص نحوه انتخاب همان 142 هدف گفت که خلبانان روس بر اساس اطلاعاتی که از ارتش سوریه و «معارضان میهنپرست» به دست میآید، اهداف تعیین شده را بمباران میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار