روایت باقری‌لنکرانی از تلخ‌ترین صحنه‌های دوران فتنه‌

بسیجی مجروح را فتنه‌گران با بلوک سیمانی شهید کردند/گروه 5 هزار نفره فتنه‌گران ‌به عزاداران حسینی حمله کردند‌

کامران باقری لنکرانی گفت: فتنه‌گران با بیرون کشیدن یکی از بسیجیان مجروح از آمبولانس، وی را با بلوک سیمانی مورد ضرب‌وشتم قرار داده و کشتند.
کد خبر: ۶۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲ - 26December 2015

بسیجی مجروح را فتنه‌گران با بلوک سیمانی شهید کردند/گروه 5 هزار نفره فتنه‌گران ‌به عزاداران حسینی حمله کردند‌

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، کامران باقری لنکرانی بعدازظهر امروز در آیین بزرگداشت حماسه یومالله 9 دی با عنوان «دیروز فتنه و امروز نفوذ» برگزار شد در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز در سخنانی اظهار داشت: یکی از شرایط صلاحیت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری داشتن اجتهاد و تسلط به زبان عربی است و اگر کاندیدایی این شرایط را نداشته باشد صلاحیتش مورد تائید قرار نمیگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اجتهاد موروثی نیست و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در فضایی به طور کامل آزاد برگزار میشود و نامزدهایی که دارای صلاحیت و مورد قبول مردم باشند به مجلس راه پیدا میکنند.

رئیس مرکز تحقیقات و سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی پس از درس گرفتن از فتنه 88 استراتژی خود را تغییر داده و به دنبال سیاه و سفید، قرمز و آبی و نیز دوقطبی کردن فضای انتخاباتی هستند.

لنکرانی بیان داشت: فروپاشی گامبهگام با شعارهای علیه ولایتفقیه و ارزشهای انقلاب اسلامی از شگردها و توطئههای دیگر دشمنان قسمخورده است که با عملی کردن طرحهای خود قصد ضربه زدن و تضعیف اقتدار اجتماعی ولایت در قالب باورهای دینی و مذهبی آحاد جامعه اسلامی را دارند.

این مسئول با تأکید بر اینکه تلخترین صحنههای دوران فتنه درگیری خیابانی و بیرون کشیدن یکی از بسیجیان مجروح از آمبولانس بود که وی را با بلوک سیمانی مورد ضربوشتم قرار داده و کشتند، افزود: فریبخوردگان فتنه 88 از خطبه مقام معظم رهبری درس نگرفتند و مشخص شد که با ایجاد فتنه قصد پیاده کردن برنامه 20 ساله خود را علیه نظام جمهوری اسلامی را داشتهاند که با حضور خودجوش مردم در نهم دیماه با شکست روبهرو شد.

وی گفت: در جریان فتنه حدود 42 و یا 43 نفر که از این تعداد چهار نفر در کهریزک و سه و یا چهار نفر بهنوعی جز فعالان ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و کروبی و بقیه بسیجی بودند که به آنها آسیب وارد شد و این درگیری کشته داد که باید علت آن را ریشهیابی کرد.

لنکرانی اضافه کرد: بیش از 5 هزار نفر از فتنهگران در قالب گروههای چندنفره به عزاداران حسینی حمله کردند و با توهین به مقدسات مذهبی زمینه نهم دی که حرکتی بهطورکامل خودجوش و بهدوراز حمایتهای دستگاهها و یا نهادهای دولتی بود به وجود آمد.

وی بیان داشت: بنا به گفته حامیان و هواداران غربی فتنهگران که با عجله کردن در بروز اغتشاشات و راهپیماییها علیه نظام جمهوری اسلامی، احساسات آحاد جامعه را علیه خود تهییج کردند و درنتیجه ترفندها و برنامههای آنان با شکست روبهرو شد.

وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: دشمن بر این عقیده بود که اگر خاورمیانه جدید با کودتای رنگی در ایران کلید بخورد آن را میتوان بهعنوان الگوی تغییر در دیگر کشورها اجرایی کرد که آنچه باعث شکست این طرح شد حضور مردم در 9 دیماه بود.

لنکرانی با اشاره به اینکه حرف عجیبی در مصاحبه میرحسین موسوی با مجله تایمز مبنی بر اینکه اگر در انتخابات پیروز شدید با توجه به ظرفیتهای قانون اساسی چگونه عمل خواهید کرد، افزود: وی بهصراحت پاسخ داد که هر فردی در انتخابات پیروز شود خود مجری قانون اساسی و ملزم به رعایت آن است.

وی اضافه کرد: اشتباه کردند که میرحسین موسوی بهخاطر اینکه در تهران و یکی دو استان دیگر رأی آورد پس برنده انتخابات میشود و در این راستا صداوسیما از وی و کروبی درخواست کرد که حرفهای خود را از طریق تریبون این رسانه ملی اعلام کنند که موردقبول آنان واقع نشد.

این مسئول تصریح کرد: در مدت دو سال بیش از 65 درصد برنامهها برای سخنرانی اصلاحطلبان گذشته شد از جمله رئیس نهضت آزادی و همچنین تعدادی از اصولگراها که این نشان از آزادی و صحت انتخابات در ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: رِژیم صهیونیستی اظهار میدارد که ما با ایران هممرز نیستم اما جمهوری اسلامی با ما هممرز است، استکبار جهانی اعلام میکند در ایران به دنبال آزادی هستیم درصورتیکه با عربستان سعودی با 25 هزار شاهزاده که هیچ رکنی از ارکان این کشور انتخاباتی نیست و بویی از دموکراسی نبردهاند متحد و دوست است.

وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: عربستان سعودی بیش از یکسوم بودجهاش را صرف مسائل نظامی و کشتن شیعیان در یمن، بحرین و دیگر کشورها میکند اما سازمان ملل قطعنامه حقوق بشری علیه ایران صادر میکند.

 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار