حجت‌الاسلام رئیسی در مراسم رونمایی از کتاب «حماسه ۹ دی»:

آنچه رهبر انقلاب در سال ۸۸ انجام دادند دفاع از جمهوریت نظام و رای مردم بود

دادستان کل کشور گفت: حضور ۴۰ میلیونی مردم در کنار صندوق‌های رای در سال ۸۸ زلزله سیاسی در اردوی دشمن بود و امیدواری را در دل مردم معتقد به نظام و انقلاب زنده کرد، اما در حوادث بعد از انتخابات اصل ولایت فقیه و اصل نظام هدفگیری شده بود.
کد خبر: ۶۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ - 27December 2015

آنچه رهبر انقلاب در سال ۸۸ انجام دادند دفاع از جمهوریت نظام و رای مردم بود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، صبح امروز یکشنبه ششم دیماه 94 آئین رونمایی از کتاب «حماسه 9 دی» اثر جدید مرکز حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای با حضور حجتالاسلام رئیسی دادستان کل کشور، علیرضا مختارپور معاون نشر موسسه، حمیدرضا مقدمفر، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری،مهدی فضائلی مدیر انتشارات سروش و جمعی دیگر از پژوهشگران در محل دفتر ساختمان دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای برگزار شد.

 حجتالاسلام رئیسی دادستان کل کشور در بخشی از این مراسم با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) گفت: تقارن این دو مورد از نکات  بسیار با ارزش برای امروز ماست.تقارن این دو مولود به این معنی است که تشریح و تدوین آموزههای پیامبر(ص) از طرف امام جعفر صادق(ع) باید شنیده شود و اسلام ناب در گرو همین آموزههاست. نظام ما نظامی است که قدرتمند است و مولفههای قدرت این نظام به قدرت ذات پروردگار متصل است و  ارتباط با این قدرت در پایبندی به فقه است.

 وی افزود: این موزههای دینی در همه ابعاد حکمرانی و تمامی روابط اجتماعی از اول پیروزی انقلاب تا به امروز شکل گرفته است. در مقابل دشمن و جریانات استکباری برای اینکه دینمداری پا نگیرد توطئههای بسیاری کردند. اما یک تفاوت اساسی بین همه فتنهها و آنچه بعد از انتخابات سال 88 رخ داد، وجود دارد. در این قصه دشمن حس کرد که یک جایپایی دارد و میتواند آن دشمنی و کینهای که دارد را اجرایی و عملیاتی کند. کسانی که این جای پا را فراهم کردهاند ظلم بزرگ و گناه نابخشودنی انجام دادند دشمنی که سالهای سال نتوانسته کاری را انجام دهد را امیدوار کردند که میتواند اثری بر این انقلاب بگذارند.

 دادستان کل کشور با اشاره به اینکه وقتی حوادث قبل و بعد از حوادث سال 88 را تحلیل کنیم به عظمت حماسه 9 دی پی میبریم و همچنین به عظمت حضور زمانشناسانه و بصیرتی که مردم داشتند. ما وقتی این عظمت را میفهمیم که متوجه شویم چه فتنه بزرگی صورت گرفته است. طرح دروغ تقلب، صدور بیانیهها، اردوکشیهای خیابانی، ناامنسازی کشور و حمله به برخی مراکز نظامی و انتظامی و همچنین تلاش برای مستندسازی این دروغ بزرگ، برخی از این فتنهها بوده است. آنها هیچگاه سند قابل توجه حقوقی را ارائه نکردند که دلیلی برای تقلب باشد. مقام معظم رهبری شخصا در این مسئله ورود کرده و نمایندگان کاندیداها را دعوت کردند و گفتند شما اسناد خود را ارائه دهید که حاصل آن جلسه این بود که کسی سندی را برای تقلب ارائه نداد. متهمسازی نظام به کشتن افراد و برخورد بد با زندانیان و حتی تهمت تجاوز به نظام بخشی از این اقدامات بوده است. حتی ادعا داشتند که فردی کشته شده و بعد معلوم شد دروغ بوده و نه کشتهای بوده و نه خبری.

 وی افزود: قبل از قضیه انتخابات مقام معظم رهبری هشدارهایی دادند که عدهای قصد دارند انتخابات را زیر سوال ببرند و انتخابات را طرد کنند. انتخابات در کشور ما مانند برخی کشورها نمایشی نیست. آن کشورها متاسفانه از کشورهایی حمایت میکنند که حتی یک انتخابات در آنها برگزار نمیشود در حالی که کشور ما میانگین هر ساله شاهد یک انتخابات است.

 وی افزود:انتخابات نباید با روحیه قدرتطلبی پیش رود و مبنای انتخابات ما تکلیفمداری است و کسی که انتخاب می شود برای اعاده تکلیف خود است. مقام معظم رهبری الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت را معرفی کردند که این الگو میتواندظرف متناسبی با تکلیفمداری باشد نظریهپردازان میتوانند متناسب با تکلیفمداری الگویی را پیشنهاد دهند.

 دادستان کل کشور با اشاره به حضور 40 میلیونی و 85 درصدی رایدهندگان در انتخابات سال 88 گفت: شرکت مردم در پای صندوقهای رای در سال 88 امر بینظیری بود و زلزله سیاسی را در اردوی دشمن ایجاد کرد و امیدواری بزرگی در دل مردم معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران بود. آنچه بعد از انتخابات رخ داد و آنچه ما دیدیم نسخهها و نشانههای سناریوهای انقلاب مخملی را داشت ما نشانههای قابل استنادی را در این صحنهها دیدیم که آنچه بعد از چند ماه رقم خورد هدف گرفتن اصل ولایت فقیه و اصل نظام بود. خط امام شاخصی دارد و آن توجه به رای ملت است. و آنچه رهبر انقلاب در سال 88 انجام دادند دفاع از جمهوریت نظام و رای مردم بود. رهبر انقلاب تاکید داشتند که آن آقایان خط خود را با دشمن مشخص نکردند دشمن به صحنه آمده و تمام سران استکبار از این اتفاقات حمایت کردند و حتی برخی سفارتها نیز دربهای خود را برای اغتشاشگران باز کردند. مردم دیدند نوع شعارها به سمت اصل نظام و اصل ولایت فقیه رفته است و این شد که مردم بدون هیچ نوع بخشنامهای 9 دی را ایجاد کردند. 9 دی اراده ملی بود و افرادی که اراده پولادین برخواسته از دشمنشناسی داشتند این مسئله را به وجود آوردند. حماسه 9 دی را حقیقتا باید یومالله دانست و اینها دست قدرت الهی است. حضور مردم در این صحنه با یک اراده و با یک عزم اتفاق بزرگی را رقم زد که عصبانیت زائدالوصفی را برای دشمنان به همراه داشت. آن گروههای مخالف نهضت عمیق مردم را از کارهای خودشان دیدند اما هنوز هفدهمین و هجدهمین اطلاعیههای خود را صادر میکردند. در حماسه 9 دی شاهد جلوه قدرت الهی بودیم که پایان هشت ماه بلواگری بود و نتیجه آن امیدوار کردن مردم بود. بعد از 9 دی تهدیدهای رسانهای و تهدیدهای گروههایی از خارج از ایران کاهش یافت و حضور مردم فضا را تغییر داده و نقطه پایانی برای فتنهگران بود.

 رئیسی تصریح کرد: این مسئله حتی با مسئله 18 تیر هم قابل مقایسه است ما میخواهیم که دین در جامعه حکمرانی کرده و عمل به آموزههای دینی در جامعه شکل بگیرد در حالی که آنچه دشمن میخواهد جامعه سکولار است. نظام ما میخواهد مقابل استکبار ایستادگی کند وقتی مولفههای قدرت را میشماریم مولفهها در نظام ما ولایت فقیه و رهبری است.

 امیر خوراکیان، مدیر موسسه انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این نشست گفت: دیدگاه اصلی در این موسسه و در مورد کتابها و تولیدات و نگاه ما آن است که این تولیدات مبنایی است و این کار را باید یک حرکت فرهنگی تاثیرگذار برای پاسخگویی به سوالات و تامین نیازهای عمومی جامعه دانست.

 وی افزود: آنچه در این مجموعه شکل میگیرد و تولید میشود از نظر مرجعیت و سندیت ارزش بالایی دارد اما گام اول است و اینها به عنوان اسناد اولیه و متون مبنا است.

 خوراکیان ادامه داد: اینها گام اول است،قدم بعدی در سایر موسسات و تشکلهای مردم نهاد و دیگر مجموعهها برداشته شود. امیدواریم گامهای نخستین این موسسه با پیوستن به قدمهای آتی توسط نهادها و بخشهای رسمی و مردمی و تشکلهای مردم نهاد صورت گیرد و تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

 مدیر موسسه انقلاب اسلامی افزود: امیدواریم این آثار زمینه تولیدات دیگر را به زبانهای مختلف و متناسب با اقشار مختلف را فراهم کند و آن را به حرکتها و تولیداتی تبدیل کند که بتواند مجموعه کارهای تاثیرگذار را انجام دهد.


منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار