وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد:

تحریم‌های غیرهسته‌ای رفع نمی‌شوند

وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز، بار دیگر موضع دولت کشورش مبنی بر اینکه تحریم‌های وضع‌شده به بهانه‌های حقوق بشر، اقدامات ثبات‌زدا در منطقه و تروریسم، علیه ایران رفع نخواهند شد را تکرار کرد.
کد خبر: ۶۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ - 28December 2015

تحریم‌های غیرهسته‌ای رفع نمی‌شوند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «جک لو»، وزیر خزانهداری آمریکا، روز پنجشنبه درباره دوران پس از اجرای برجام اظهار نظر کرد.

وزیر خزانهداری آمریکا در مصاحبه با فاکسنیوز، بار دیگر موضع دولت کشورش مبنی بر اینکه تحریمهای وضعشده به بهانههای حقوق بشر، اقدامات ثباتزدا در منطقه و تروریسم، علیه ایران رفع نخواهند شد را تکرار کرد.

جک لو تصریح کرد شرکتها، بعد از رفع تحریمها علیه ایران، مشکلی برای انجام مبادلات بازرگانی با شرکتهای خارج شده از فهرست تحریمها نخواهند داشت. وی گفت وزارت خزانهداری، فهرست مشخصی برای این شرکتها تهیه خواهد کرد.

وزیر خزانهداری آمریکا در ادامه گفت واشنگتن در صورت پایبندی ایران به تعهداتش، تحریمها علیه این کشور را رفع خواهد کرد.

وی با متهم کردن ایران به انجام اقداماتی در تناقض با آنچه به گفته وی «هنجارهای بینالمللی» است، گفت به همین دلیل است که سایر تحریمها علیه این کشور پابرجا خواهند ماند.

جک لو گفت واشنگتن به طور شفاف قواعد مبادله بازرگانی با شرکتهای ایرانی را مشخص خواهد کرد تا شرکتهای خارجی «ناخواسته» وارد معاملات غیرقانونی با ایران نشوند. وی همچنین از این شرکتها خواست قبل از انجام هر گونه مبادله، فهرست شرکتهای تحت تحریم را چک کنند.

این مقام ارشد آمریکا در بخش دیگری از مصاحبه روز پنجشنبه به موضوع منابع مالی داعش پرداخت و در پاسخ به سئوالی درباره میزان موفقیت در قطع منابع مالی این گروه تروریستی به نشست وزیران دارایی کشورهای مختلف در شورای امنیت و وضع قطعنامهای برای برخورد با داعش همانند گروه القاعده اشاره کرد.

وزیر خزانهداری آمریکا سرقت از بانکها، اخذ مالیات، فروش نفت را از جمله منابع متنوع داعش برای کسب درآمد برشمرد و خواستار توجه به منابع مالی جدید این گروه تروریستی و تلاش برای قطع آنها شد.

وی مدعی شد عملکرد آمریکا در مبارزه در قطع منابع مالی داعش، بهبود یافته است.

جک لو مدعی شد واشنگتن علاوه بر هدف قرار دادن پالایشگاههای نفتی تحت کنترل داعش، تانکرهای نفتی این گروه تروریستی را نیز منهدم کرده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار