آیت الله اراکی:

ایران پرچمدار دفاع از مظلومان جهان است/ بیداری جدید در راه است

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایران پرچمدار دفاع از مظلومان جهان خصوصاً ملت مظلوم فلسطین است و هر گونه حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی ملت فلسطین را وظیفه خود می‌داند.
کد خبر: ۶۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ - 28December 2015

ایران پرچمدار دفاع از مظلومان جهان است/ بیداری جدید در راه است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، آیتالله «محسن اراکی» رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در برنامه «من طهران» شبکه خبری «العالم» اظهار داشت: امیدواریم و به همه خیرخواهان امت اسلامی مژده می دهیم که در چند سال آینده شاهد بیداری جدید، گستردهتر و قوی تر خواهیم بود و این بیداری منحصر به جوانان نخواهد بود بلکه اقشار فرهنگی و علمی را نیز دربرخواهد گرفت، و افرادی را که نمی خواهند به این بیداری بپیوندند، بالاجبار با خود همراه خواهد کرد. اساس و پایه این بیداری، مقابله و مخالفت با اندیشههای تکفیری افراطی، خونریزی، خودکامگی، خرابکاری، تفرقه افکنی، برهم زدن وحدت ملی و نفرت انگیزی است .

وی افزود: یک جنبش فکری افراطی وجود دارد که منبع آن شیطان است و برای تفرقه افکنی بین امت اسلامی تلاش میکند، و بدترین جنایات را در حق بشریت مرتکب می شود و پولهای هنگفت و ماشین تبلیغاتی در خدمت آن قرار گرفته است.

آیت الله اراکی افزود: مشکلی که جهان اسلام با آن مواجه است مشکل تجدیدپذیر است به این معنا که به وضعی که قبلا داشته است ختم نمی شود بلکه هر دو یا سه ماه شاهد وضع جدیدی در امت اسلامی هستیم که اقتضا میکند برای یافتن راه حل ها و نجات جهان اسلام از این بحران، بررسی شود.

*مأموریت کنفرانس وحدت اسلامی

آیت الله اراکی افزود: کنفرانس وحدت اسلامی به این معنا نیست که به تنهایی میتواند این راه حلها را اجرا کند. طرح هایی وجود دارد که این کنفرانس می تواند آن ها را اجرا کند. این ماموریت کنفرانس نیست. نخستین ماموریتی که به دوش این کنفرانس گذاشته شده، دادن توصیههای لازم و بسیج افکار امت در جهت درست و آگاه سازی آن از مشکلات و خطرات و چالشهاست تا امت از طرحهایی که برای آن تدوین میشود آگاه و هوشیار شود. این اقدام می تواند مقدمهای برای راه حل باشد.

آیت الله اراکی اظهار داشت، کسانی که بحرانها و مشکلاتی برای این امت ایجاد میکنند از سادگی برخی گروهها در این امت به ویژه جوانان و کسانی استفاده میکنند، که به منزله هیزم آتش فتنهای هستند که در اینجا و آنجا شاهد هستیم و به علت عدم آگاهی تسلیم وسوسه های شیطان می شوند.

وی تاکید کرد: زمانی که امت اسلامی با بحرانها و چالشها مواجه می شود، باید علما و افراد با نفوذ امت تشکیل جلسه دهند و راه حلی برای آن ها و در جهت منافع این امت بیابند.

*بخش زیادی از فرهیختگان در عربستان قلبشان با ایران است

اراکی تصریح کرد: بخش زیادی از فرهیختگان در عربستان سعودی قلبشان با جمهوری اسلامی است اما به گفته کسانی که آن ها را می شناسند و با برخی از آن ها در ارتباطند، شرایط عربستان به آن ها اجازه سفر به جمهوری اسلامی را نمی دهد.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: آن ها با کنفرانس وحدت اسلامی تعامل دارند و براساس تجربه، روزی که در آن دولت ها و حکام مجبور به تسلیم شدن در برابر اراده ملت ها شوند، فراخواهد رسید و دور نیست.

*ملتها در نهایت پیروز می شوند

وی به سقوط صدام، بن علی و معمر قذافی اشاره کرد و این سخن شهید صدر را یادآور شد که «ملت ها همیشه قویتر از حکام هستند و ممکن است درد و صبر آن ها طولانی شود اما آن ها در نهایت پیروز می شوند».

آیت الله اراکی گفت: عصر حاضر، عصر فناوری ارتباطات است که در آن برداشتن نقاب هایی آسان است که حکام با آن ها فریبکاری و اراده ملت ها را سرکوب می کردند تا تحت سلطه آن ها باشند.

*دروغ پراکنی رسانهها گسترده تر شده است

آیت الله اراکی گفت: دروغ پراکنی رسانه ها بسیار گسترده و دامنه دار شده است و بسیاری از دولت های مستکبر و برخوردار از حمایت آمریکا و رژیم اسرائیل اموالی بسیار کلان برای دروغ پراکنی از رسانه های خود و سیطره بر رسانه های دیگر با هدف خفه کردن صدای مطالبه کنندگان اصلاحات هزینه می کنند.

*حذف العالم ، المنار و المیادین بیانگر تأثیر فراوان آنها است


آیت الله اراکی به حذف شبکه های ماهواره ای العالم، المنار و المیادین از ماهواره عرب ست پرداخت و گفت: حذف شبکه های العالم، المنار و المیادین نشان می دهد که این شبکه ها تأثیری فراوان در افکار عمومی کشورهای عربی دارند.

*درخصوص منابع درآمد روحانیون درباری فتنه گر تحقیق شود

آیت الله اراکی با درخواست از جوانان برای تحقیق درباره منابع درآمد روحانیون درباری فتنه گر، افزود: همه این روحانیون درباری ثروتمند هستند و اموالی هنگفت دارند. باید پرسید که روحانیون درباری این همه سرمایه و کاخ های مجلل را که در آن زندگی می کنند، از کجا آورده اند؟ بی شک این همه اموال را از راه حرام به دست آورده اند و اموال حرام را می گیرند تا دروغ بگویند و واقعیت ها را وارونه جلوه بدهند ولی طناب تزویر و باطل کوتاه و پوسیده است و کارساز نیست.

آیت الله اراکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به معنای کمک کردن به مظلومان جهان اسلام است، تصریح کرد: کمک کردن به مظلومان جهان وظیفه دینی است. همه علمای جهان اسلام متفق القول هستند که صهیونیست هایی که فلسطین را اشغال و غصب کرده اند، ظالم و ستمگر هستند. ظلم و ستمی که به ملت فلسطین روا داشته می شود، فجیع تر از هر ظلم دیگری در جهان است و از هر کسی که برای ریشه کن کردن این ظلم به پا می خیزد، باید حمایت کرد حتی اگر این فرد مسلمان نباشد.

*ایران پرچمدار دفاع از مظلومان جهان است


آیت الله اراکی افزود: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار دفاع از مظلومان جهان خصوصاً ملت مظلوم فلسطین است و هر گونه حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی ملت فلسطین را وظیفه خود می داند.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه به معنای حمایت از نظامی خاص یا فردی خاص نیست بلکه به معنای ایستادن در سنگر حمایت از امت اسلامی در برابر ظلم و ستم صهیونیست هاست.

*تروریستها در سوریه از حمایت اسرائیل برخوردارند

آیت الله اراکی گفت: تروریست هایی که امروز در سوریه می جنگند، از حمایت رژیم اسرائیل برخوردار هستند و از این رژیم اسلحه دریافت می کنند و در بیمارستان هایش درمان می شوند و همگان شنیده اند که رئیس رژیم صهیونیستی غاصب ۳ سال پیش علناً گفت که سوریه امروز بهای امضا نکردن توافقنامه صلح با اسرائیل را می پردازد که این حرف وی به معنای تن ندادن سوریه به خواسته های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار