به همت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس انجام می‌شود؛

ترجمه «اطلس جنگ ایران و عراق» به ۴ زبان

مدیر گروه جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از انتشار ترجمه «اطلس جنگ ایران و عراق: فشرده نبردهای زمینی» به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسوی و روسی تا پایان تابستان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵ - 23June 2013

ترجمه «اطلس جنگ ایران و عراق» به ۴ زبان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نادر زارعزاده، مدیر گروه جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، با اشاره به کتاب «اطلس جنگ ایران و عراق» و ترجمه آن گفت: پس از استقبال گسترده مخاطبان از چاپهای اول تا سوم «اطلس جنگ ایران و عراق» در بیست و پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب و درخواستهای متعدد برای برگردان این اثر به زبانهای خارجی، اولین گامها برای ترجمه آن برداشته شد.

وی با اشاره به نمایش تکنسخه فرانسوی و روسی «اطلس جنگ ایران و عراق: فشرده نبردهای زمینی» در نمایشگاه بینالمللی کتاب امسال گفت: ترجمه و آمادهسازی نسخه انگلیسی، عربی، فرانسوی و روسی این کتاب مرجع، به اتمام رسیده و تا پایان شهریور امسال وارد بازار نشر خواهند شد.

مدیر گروه جغرافیای نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، اطلس ها را به عنوان یکی از مبناییترین کتابهای جنگ معرفی کرد و ادامه داد: تمامی عملیاتهای مهم گسترده و نیمهگسترده در این اثر معرفی شده و تلاش خواهیم کرد تا نسخه ترجمه شده اطلس، از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نمایشگاههای بین المللی خارج از کشور توزیع شود.

«اطلس جنگ ایران و عراق: فشرده نبردهای زمینی» تمامی عملیات های محدود و گسترده دوران جنگ تحمیلی را با تکیه بر جمع آوری، تجزیه و تحلیل اسناد مکتوب، کالکهای عملیاتی، احیای منابع صوتی و کتاب های برگزیده اساند عملیاتی و همچنین مجموعه کتابهای «روزشمار جنگ ایران و عراق» به تصویر کشیده است.

«پیروزی انقلاب اسلامی، شروع تجاوزات و هجوم سراسری ارتش عراق»، «بازیابی قوای مسلح ایران»، «آزادسازی سرزمینهای جنوبی، شمالی و میانی»، «تعقیب دشمن در جبهه جنوبی و شمالی»، «پایان جنگ ایران و عراق» و «حمله عراق به کویت» عناوین بخشهای «اطلس جنگ ایران و عراق: فشرده نبردهای زمینی» را تشکیل داده و وقایع جنگ تحمیلی از 31 شهریور 1359 تا 29 مرداد سال 1367، در این اطلس نظامی منعکس شدهاند.

هر صفحه از «اطلس جنگ ایران و عراق: فشرده نبردهای زمینی»، چکیدهای از روند اجرای هر عملیات، از طرحریزی تا اجرا را دربرگرفته و مخاطب با تورق این کتاب، مروری کلی بر عملیات های اجرا شده در طول هشت سال دفاع مقدس خواهد داشت.

نظر شما
پربیننده ها