عباس ذوالعلی:

رسانه‌ها صادقانه در مورد شهدای مبارزه با فتنه ۸۸ اطلاع رسانی کنند

پدر شهید امیر حسام ذوالعلی می‌گوید:حسام اجرش را با شهادت گرفت و خوشا به سعادتش. زندگی این شهدا طولی نداشت اما عرض پربار و پر برکتی داشت. جوانهای ما باید این شهدا را از طریق همین رسانه‌ها بشناسند. این هم مشروط بر اینست که رسانه‌ها واقعا صادق باشند.
کد خبر: ۶۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ - 30December 2015

رسانه‌ها صادقانه در مورد شهدای مبارزه با فتنه ۸۸ اطلاع رسانی کنند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، بسیجی شهید «امیرحسام ذوالعلی» متولد 1365 است. او دانشجوی رشته الهیات دانشگاه آزاد اسلامی بود و در صحنه مبارزه با فتنه88 و آگاهی بخشی به مردم در زمینه اتفاقات این جریان شهره بود. او یکی از بهترین رزمی کاران باشگاه رزم انتظاران و از شاگردان حاج آقا علمایی بود. شهید امیرحسام ذوالعلی در ابتدا روز نهم دیماه88 مورد سوء قصد عدهای ناشناس قرار میگیرد اما آسیبی نمیبیند. در حالیکه 10دیماه88 وقتی عازم کلاس درس در دانشگاه بود توسط عدهای از آشوبگران مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و سرانجام به شهادت رسید.  «عباس ذوالعلی» پدر شهید امیرحسام ذوالعلی یک فرهنگی بازنشسته است که خود از جانبازان شیمیایی 8 سال دفاع مقدس است. او به همراه راضیه شعبانی مادر شهید امیرحسام چند سالیست که مقتدرانه از هدف والای فرزندشان و مظلومیت او در جریان شهادتش روایت میکنند. آنها معتقدند چیزی که امثال امیرحسام را آکاه و بصیر کرد و نگذاشت که در غبار فتنه سال 88 اهدافشان را گم کنند، پیروی از ولایت است. عباس ذوالعلی دراین باره در گفتگو با تسنیم میگوید: شهدای ما همه در راه حفظ دین و نظام شهید شدهاند. معنای بصیر همین است. کسی که به دنبال حفظ دین است و حالا به هر شکل میتواند باشد. شهدای مبارزه با فتنه 88 هم کینه ای نسبت به کسی نداشتند. با کسی دشمنی هم نداشتند. اما دین ما تاکید بر مساله امر به معروف و نهی از منکر دارد. دیگر امروز همه میدانند شهدای ما بیشتر به خاطر هدف و پیروی از رهبرشان رفتند. در فتنه 88 جنگی در کار نبود. اما این بچهها برای پیروی از دین رفتند و شهید شدند.

بعد از چند سال دیگر نمیتوانیم بگوییم سران فتنه اشتباه کردهاند/حتی یک عذرخواهی هم نکردند

او با اشاره به خواسته خانواده شهدای مبارزه با فتنه 88 درباره سران فتنه میگوید: در مورد سران فتنه هم ما چیزی را خارج از قانون نمیخواهیم و خواستهای هم بر مبنای خواسته شخصی خود نخواستهایم. ما دلمان میخواهد عدالت اجرا شود. حرف دلمان هم این نیست که بگوییم امروز آقایان دارند تلاش میکنند برای اجرای قانون در مورد سران فتنه 88. در مجموع پیرو ولایت هستیم. با کسی هم خصومت شخصی نداریم. حداقل انتظاری که داشتیم این بود که سران فتنه به اشتباه خودشان اعتراف کنند و بگویند که ما اشتباه کردیم اما اینکار را هم نکردند. بنابراین بعد از چند سال دیگر نمی توانیم بگوییم اینها اشتباه کردند. وقتی کسی کاری یا تصمیمی را اشتباه انجام میدهد بعد از آنکه متوجه اشتباهش شد، میگوید که اشتباه کرده است ولی ما نه دیدیم و نه شنیدیم جایی به اندازه یک جمله بگویند اشتباه کردیم. به هر حال اینها کسانی بودند که زمانی به مملکت خدمت کرده بودند. ولی حتی یک عذرخواهی کوچک هم نکردند.

مادر و پدر هنوز از اینکه عامل اصلی قتل فرزندشان دستگیر نشده است دلگیرند. پدر میگوید: پرونده قتل حسام بسته شد و عواملش دستگیر نشدند. من مطمئنم که کسی هیچ حرکت مثبتی هم در این راه نکرد. چون یا باید دانشگاه می رفتند، یا در محل کارش و یا ورزشگاه و تحقیقاتی میکردند. اما متاسفانه ندیدیم تحقیقی بکنند. درست است که ضرب و شتم او در یک نقطه کور بوده ولی ما پیشنهاد دادیم و شواهدی را هم ارائه دادیم که پیگیری شود اما نشد.

مسئولین مراقب باشند، سران فتنه منتظر موقعیت هستند که دوباره به قدرت برسند

مادر شهید هم هشداری خطاب به مسئولین درمورد اصحاب فتنه دارد. او میگوید: مسئولین مواظب باشند که دیگر مشابه فتنه 88 تکرار نشود. گاهی میشنویم که برخی مطرح میکنند که سران فتنه بر سر کار بیایند. سران فتنه منتظر موقعیت هستند که دوباره به قدرتی برسند و به هدف خود نزدیک شوند. مسئولین باید خیلی مراقب باشند. این فتنه 88 هشداری بود به مسئولین که مراقب افراد و نزدیکان خود باشند. متاسفانه هنوز اثراتی از فتنه برجامانده. قانع کردن این جوانانی که قضایای فتنه را دیدند، در مورد فتنه گران و مسائلی که اتفاق افتاد، کار سختی است. مسئولین باید با احتیاط کار کنند تا دوباره چنین قضایای تکرار نشود.

پدر شهید ذوالعلی در تکمیل سخنان مادر به اتفاق ناگواری که در صورت عدم توجه به قضایای فتنه 88 ممکن است رخ دهد اشاره میکند و میگوید: قضیه فتنه از زمان حضرت رسول(ص) و حضرت امیر(ع) بوده ولی اگر مسئولین بخواهند از این قضیه فتنه 88 به همین راحتی بگذرند مطمئن باشید که در آینده بدتر از این موضوع را خواهیم دید. حضرت آقا فرمودند: «شهدای فتنه افضل شهدای انقلاب اسلامی هستند.» پس معلوم است فتنه88 خیلی عمیقتر و بزرگتر از این حرفها بوده که به لطف خدا و هوشیاری رهبرمان به خیر گذشت. خدا را شکر که رهبری داریم که هوشیار است. بالاخره تدبیرهای ایشان بود که توانست جلوی فتنه را بگیرد والا غبار فتنه خیلی عمیق تر از این حرفها بود. حالا اگر مسئولین هم بخواهند از عوامل بروز فتنه 88 به این راحتی بگذرند که خیلی بد است.

یکی از خصلتهای حسام این بود که تذکرات آقا را به اطرافیان یادآوری میکرد/بچههایی که پیرو ولایت هستند به بصیرت خواهند رسید

او ادامه میدهد: خدا را شاکریم رهبری داریم که در همه موارد هوشیار است. بچههایی هم که پیرو ولایت هستند به همین دلیل به بصیرت خواهند رسید. یکی از خصلتهای شهید حسام این بود که صحبتهای آقا را چندین بار گوش میداد، نکتههایش را درمیآورد و به تذکراتش توجه میکرد و آنها را به اطرافیان یادآوری میکرد. این نکاتی که رهبری میفرمایند طبیعتا جوانهای ما را هوشیار کرده است. تدابیری که ایشان قبل از هر قضیهای عنوان میکنند، مسلما جوانان را هدایت میکند. فقط به خاطر بیاورید در همان زمان یک کلمه ایشان که در سخنرانی خود فرمودند: «این عمار» جوانان را خیلی هوشیار کرد. با این سخن همه جوانان به دنبال آن رفتند که بفهمند عمار چه کسی بوده و باید چه کار کنند و چگونه مثل او عمل کنند.

افراد زیادی با تدابیر مختلف برای سوء استفاده از نام شهید سراغمان آمدند

عباس ذوالعلی معتقد است رسانههای خارجی و سو استفاده گران داخلی هنوز در کمین خانواده شهدای فتنه 88 هستند تا آنها را در مسیر خود هدایت کرده و قرار دهند. او در مورد نحوه برخوردش با چنین افرادی میگوید: اوایل خیلی این مشکل را داشتیم که از رسانههای خارجی یا افرادی معلوم الحال تماس میگرفتند تا مصاحبه و گفتگویی در حمایت فتنه گران داشته باشند. اولا از همان روز اول که قضیه میخواست رسانه ای شود من جلوی این کار را گرفتم و گفتم تا نفهمم که عوامل کشته شدن پسرم چه کسانی هستند در این زمینه صحبتی نمیکنم. شکر خدا خانواده در این موضوع خیلی با من همراهی کردند. از همان اول مسیرمان را از کسانی که اهل سوء استفاده از این مسائل بودند، جدا کردیم و موضعمان را مشخص کردیم. خیلیها سراغمان آمدند اما دیگر متوجه شدند که مسیر و اهداف ما چیست. این افراد با تدابیر مختلفی هم میآمدند. یکی میگفت ما میخواهیم کتابی درباره شهید شما منتشر کنیم و پیشنهادهای دیگری هم میدادند. عدهای دیگر هم نامهای از سوی اصحاب فتنه آورده بودند که همانجا جلوی آنها پاره کردم و دور ریختم ولی ایکاش پاره نکرده بودم که امروز به عنوان سند از آن استفاده میکردم. الحمدلله کم کم این تماسها کم شد و یکی دو سال اخیر دیگر هیچ تماسی از سوی افراد معلوم الحال در این زمینه نبوده است.

در میان رسانههای داخلی هم تا به امروز برخی نشان دادهاند که قابل اعتماد نیستند

او در مورد کم کاری رسانهها در زمینه معرفی این شهدا میگوید: ما با عقاید کسی مخالف نیستیم. دشمنی با کسی نداریم. نظر و فکر افراد منتقد هم بنظرم تا زمانیکه نیتشان واقعا خیر باشد اشکالی ندارد. اما برخی نشان دادهاند تا به امروز که قابل اعتماد نیستند. حتی در میان روزنامهها و رسانههای داخلی خودمان هم همینگونه است. متاسفانه ما در زمینه اطلاع رسانی کوتاهی کردهایم. رسانههای ما خیلی در این زمینه ضعیف کار کردند. خیلی جوانها مدتها بعد از شهادت حسام آمدند و گفتند ما در مورد حسام اشتباه کردیم فکر میکردیم که ایشان فلانی بوده و در قضایا دخالتی داشته. خب وقتی حقیقت ماجرا به مردم گفته نمیشود، آنها هم به اشتباه میافتند. طبیعتا اینها مسیر را ناخواسته اشتباه میروند. در زمینه فتنه 88 و شهدای این غائله باید بیشتر اطلاع رسانی میشد.

ماجرای تلاش شهید ذوالعلی برای تدفین شهدای گمنام در محل/رسانهها صادقانه در مورد شهدای مبارزه با فتنه اطلاع رسانی کنند

پدر شهید ذوالعلی معتقد است چنانچه همین شهدا به خوبی معرفی شوند میتوانند اثرات فرهنگی بسزایی در جامعه و جوانان داشته باشند. او میگوید: بنظرم خون شهید اثر دارد. شهید حسام خیلی فعالیت فرهنگی در محل داشت. یک پارکی بود که یکسری مشکلات خاصی در آن وجود داشت که همه را اذیت کرده بود. حسام خیلی برای بهبود اوضاع آن تلاش کرد. یکبار به او پیشنهادی دادم و گفتم: «استخوانهای شهدای گمنام میتواند اینجا را زیر و رو کند. در این زمینه کاری بکنید.» سه چهار ماه با دوستانش دویدند تا توانستند موافقت تدفین دو پیکر شهید گمنام را بگیرند و آنها را در آن محل تشییع کردند. انقلابی در محل شد. باور نمیکنید. این تدفین، اثر صد کار فرهنگی را انجام داد. اگر اعتقاد داریم و میدانیم خون شهدا اثر دارد، باید بدانیم این رسمش نیست. اطلاع رسانی کمی صورت گرفته. حسام که اجرش را گرفت و خوشا به سعادتش. زندگی این شهدا طولی نداشت اما عرض پربار و پر برکتی داشت. جوانهای ما باید این شهدا را از طریق همین رسانهها بشناسند. این هم مشروط بر اینست که رسانهها واقعا صادق باشند.

نظر شما
پربیننده ها