رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

بیسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به زیر ۵ درصد رسید

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به پرداخت پاداش ۱۳۴ هزارتومانی به افرادی که باسواد می‌شوند، گفت:‌ بیسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به کمتر از ۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ - 31December 2015

بیسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به زیر ۵ درصد رسید

به گزارش گروه اجتماعی «دفاع پرس»، علی باقرزاده در حاشیه تجدید میثاق جمعی از مسئولان، مدیران و کارکنان سازمان نهضت سواد آموزی با آرمانهای امام راحل اظهار کرد: از سالی که برنامهریزی نهضت سوادآموزی با هدف ریشهکن کردن بیسوادی آغاز شد، حدود 52 درصد جمعیت 10 تا 49 سال کشورمان بیسواد بودهاند که امروز این عدد به کمتر از 5 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و 350 هزار نفر بیسواد در گروه سنی 10 تا 49 سال کشور، بر زیر پوشش قرار گرفتن این افراد بهمنظور سوادآموزی تاکید کرد و گفت: هر چند 220 هزار نفر از این آمار تاکنون زیر پوشش قرار گرفتهاند اما باید تا انتهای دوره آموزش و ارزشیابی پایانی صبر کرد تا وضعیت آنها سنجیده شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه دولت توجه خوبی به مسئله سوادآموزی دارد، عنوان کرد: سازمان نهضت سوادآموزی نیز توانسته است امتیازات تشویقی خوبی برای سوادآموزان فراهم کند و این باعث افتخار است که در کشور اگر کسی که بخواهد سواد یاد بگیرد علاوه بر اینکه سوادآموزی وی رایگان است، میتواند در نهضت سوادآموزی حضور یافته و بهعنوان با سواد ارزیابی و همچنین از پاداش 134 هزار تومانی سازمان نیز برخوردار شود.

وی ادامه داد: البته اگر سن فرد سوادآموز زیر 20 سال باشد مبلغ 100 هزار تومان نیز به مبلغ فوق افزوده خواهد شد، ضمن اینکه آموزش دهندگان نیز از 15 درصد حقالزحمه اضافی برخوردار میشوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار