وزیر آموزش و پرورش خبر داد

آغاز نخستین دوره صلاحیت‌های حرفه‌ای فرهنگیان از چند روز آینده

وزیر آموزش و پرورش از آغاز دوره شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان برای نخستین بار در دانشگاه فرهنگیان تا چند روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ - 31December 2015

آغاز نخستین دوره صلاحیت‌های حرفه‌ای فرهنگیان از چند روز آینده

به گزارش گروه اجتماعی «دفاع پرس»، علیاصغر فانی در همایش سراسری اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان کشور که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه ما باید به سویی برویم که هر کسی که قرار است تدریس داشته باشد گواهینامه صلاحیت معلمی اخذ کند، اظهارکرد: دورههای شایستگی حرفهای معلمین برای نخستین بار در دانشگاه فرهنگیان تا چند روز آینده شروع خواهد شد و این طرح یک تجربه جدید است و امیدواریم که با لطف خدا و همت اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان بتوانیم معلمانی حرفهای و توانمند تربیت کنیم.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را عملیاتی خواهیم کرد و کسانی که در آزمونی که در 28 شهریور برگزار شد پذیرفته شدند به دانشگاه معرفی خواهند شد و تحت نظر ما یک دوره حرفهای آموزش را در دانشگاه فرهنگیان طی خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش به مصوبه اخیر شورای آموزش نیز اشاره کرد و گفت: در دانشگاه فرهنگیان باید برای فارغ التحصیلان صلاحیتهای حرفهای معلمی احراز شود و در این راستا، در ستاد مرکزی دانشگاه فرهنگیان اقداماتی در دست انجام است که بر اساس آن ما بتوانیم صلاحیتهای معلمی را از فارغالتحصیلان دانشجو- معلم احراز کنیم؛ زیرا کسی که از دانشگاه فرهنگیان فارغالتحصیل میشود باید برای ما یقین حاصل شود که صلاحیتهای معلمی را برای کلاس درس دارد.

فانی افزود: امیدواریم بحث صلاحیت حرفهای معلمان امسال برای اولین سری از فارغالتحصیلانی که مهر 94 به جمع همکاران فرهنگی افزوده میشوند، باشد برای اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه تخصصی برای تربیت معلم است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم فارغا لتحصیلانی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم که به لحاظ علمی، رفتاری، فرهنگی و اجتماعی و هم به لحاظ توانمندیهای معلمی و صلاحیتهای لازم شایسته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به طور یقین اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان نقش مهمی در صحه گذاشتن بر صلاحیتها خواهند داشت.

فانی به سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: تدوین و تصویب این سند 10 سال طول کشید و در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که اکنون مبنای برنامه ششم توسعه در آموزش و پروش است.

وی با تأکید بر اینکه این سند مورد تأیید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، گفت: امیدواریم که با تکیه بر این سند هم در طول برنامه ششم و هم در ادامه آن در برنامه هفتم توسعه که به سال 1404 منتهی میشود بتوانیم به اهداف چشمانداز جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و پرورش برسیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نقشه راهی برای اجرای این سند در سال گذشته آماده شد و امیدواریم که با یک زمانبندی روشن بتوانیم این سند را که تضمین کننده ارتقاء کیفیت و عدالت آموزشی و رسیدن به آموزش و پرورشی در تراز جمهوری اسلامی است، به خوبی اجرا کنیم.

فانی با تأکید بر اینکه لازمه تحول در هر سازمانی، تحول در منابع انسانی آن سازمان است، افزود: اگر در آموزش و پرورش به دنبال تحول هستیم یقین بدانیم که لازمه تحول در آموزش و پرورش تحول در منابع انسانی آن است. زیرا اگر در معلمین، مدیران و دستاندرکاران نظام آموزشی تحولی ایجاد نشود یقیناً شاهد تحولی در آموزش و پرورش نخواهیم بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار