تاکید حکیم و مقتدی صدر بر خروج نظامیان ترکیه از خاک عراق

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و رهبر جریان صدر بر ضرورت به کار‌گیری تمام راه‌های دیپلماتیک و قانونی برای بیرون راندن نظامیان ترکیه از خاک عراق تاکید کردند.
کد خبر: ۶۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ - 01January 2016

تاکید حکیم و مقتدی صدر بر خروج نظامیان ترکیه از خاک عراق

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، واکنش مقامات و سیاستمداران و شخصیتهای مذهبی عراق به اقدام تجاوزکارانه ترکیه و ورود نظامیان این کشور به خاک عراق همچنان ادامه دارد و همگی بر ضرورت خروج فوری نظامیان ترکیه تاکید میکنند.

در این راستا، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و مقتدی صدر رهبر جریان صدر با یکدیگر دیدار کردند که مهمترین محور این دیدار بررسی تجاوز نظامیان ترکیه به خاک عراق بود.

بر اساس گزارش الفرات، حکیم و مقتدی صدر در این دیدار آخرین تحولات امنیتی و سیاسی عراق و منطقه و نیز پیروزیهای اخیر نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی که به گفته آنها آزادسازی شهر الرمادی آخرین مورد آن نخواهد بود، مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در بیانیه رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق آمده است در دیدار آقای حکیم با آقای مقتدی صدر در نجف اشرف، دو طرف بر اهمیت تشریک مساعی همه برای خارج کردن عراق از بحرانهای کنونی تاکید کردند.

حکیم و صدر با تاکید بر ضرورت توجه به مرحله پس از داعش، بر وحدت عراق و ادامه گام برداشتن دولت در مسیر اجرای بسته  اصلاحی و بهرهبردن از آن در برهه کنونی تاکید کردند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و رهبر جریان صدر همچنین احترام به حاکمیت عراق را مورد تاکید قرار داده و نقض حاکمیت عراق از سوی ترکیه را یک گام روشنی دانستند که نیازی به توضیح و تفسیر ندارد و باید از تمام راههای دیپلماتیک و قانونی برای بیرون راندن نظامیان ترکیه استفاده کرد.

 صدها نظامی ترکیه روز جمعه سیزدهم آذر با نقض آشکار تمامیت ارضی عراق، با تانکهای خود نزدیک شهر موصل که در اشغال گروه تروریستی داعش است، مستقر شدند.

با وجود اعتراض شدید دولت عراق به این تجاوز ترکیه و محکومیت گسترده این اقدام تجاوزکارانه از سوی ملت، دولت و شخصیتهای مذهبی عراق، مقامات آنکارا همچنان تأکید میکنند که قصد دارند حضور نظامی خود را در شهر موصل مرکز استان نینوی در شمال عراق تقویت کنند.

نظر شما
پربیننده ها