دبکا فایل منتشر کرد؛

نگرانی صهیونیست‌ها از پیشروی حزب‌الله و ارتش سوریه

یک وبگاه صهیونیستی نوشت: سران نظامی اسرائیل از حملات هوایی شدید روسیه علیه نیروهای ضد بشار اسد در جنوب اسرائیل و پیشروی ارتش سوریه و حزب‌الله به مرز اسرائیل به شدت نگرانند.
کد خبر: ۶۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ - 01January 2016

نگرانی صهیونیست‌ها از پیشروی حزب‌الله و ارتش سوریه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، وبگاه تحلیلی «دبکا فایل» نزدیک به منابع اطلاعاتی رژیم اسرائیل در گزارشی نوشت: عملیات هوایی متمرکز روسیه در جنوب سوریه ممکن است مسیر ائتلاف حزبالله و سوریه را به مرز اسرائیل هموار کند.

بر این اساس، سران سیاسی و نظامی اسرائیل روز گذشته (سهشنبه) از حملات هوایی متمرکز روسیه علیه نیروهای ضد بشار اسد و برای بیرون راندن آنها از جنوب اسرائیل و آغاز باز شدن مسیر پیش روی ارتش سوریه و حزبالله لبنان به مرز اسرائیل به شدت نگرانند.

دبکا فایل  به نقل از منابع نظامی، اطلاعاتی خود گزارش داد با وجود کاهش حملات هوایی روسیه در دیگر نقاط سوریه  بمباران شدید مواضع نیروهای ضد اسد در مرز با اسرائیل ادامه یافته و موجب شده نیروهای ائتلاف ارتش سوریه و حزبالله برای نخستین بار فرصت باز پس گرفتن «الشیخ مسکین»  شهرستان واقع جنوب سوریه و مکان استقرار هنگ 82 ارتش سوریه که ماهها دست به دست شد را داشته باشند. بنابر این اگر شورشیان سوری عرصه را واگذار کنند، مسیر برای نیروهای هوادار اسد جهت پیشروی در دو شهرستان کلیدی جنوب سوریه (درعا و قنیطره) افزایش مییابد.

دبکا فایل در خاتمه نوشت: اگر شیعان لبنانی موفق شوند هسته ضد اسرائیلی «سمیر قنطار» موسوم به (جبهه آزادی بخش جولان) را عملیاتی کنند، آنگاه نیروی هوایی اسرائیل در مقابله با آنها با مانع مواجه میشود زیرا بمب افکنهای روسی نیز از همین مسیر و بدون وقفه برای حملات خود علیه نیروهای شورشی ضد اسد استفاده میکنند.

نظر شما
پربیننده ها