تحویل سال متفاوت در غرب؛

سایه سنگین وحشت بر آمریکا و اروپا در اولین شب سال نو

شب گذشته بسیاری از کشورهای جهان شاهد برگزاری مراسم آغاز سال نوی مسیحی بودند اما این شب در آمریکا و کشورهای اروپایی حکایت دیگری داشت.
کد خبر: ۶۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ - 01January 2016

سایه سنگین وحشت بر آمریکا و اروپا در اولین شب سال نو

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، شب گذشته آلمان، بلژیک، دبی، و حتی نیویورک و مسکو ساعات پر وحشتی را پشت سر گذاشتند و در حالیکه مردم برای برگزاری مراسم سال نو گردهم آمده بودند حضور گسترده نیروهای امنیتی و همچنین بروز تهدیدات تروریستی موجبب شد تا شاید آنها سال نوی متفاوتی را تجربه کنند.

در حالی که در بسیاری کشورهای غربی در آستانه برگزاری جشنهای سال نو میلادی و به دلیل نگرانی از حملات «تروریستی» تدابیر امنیتی به شدت افزایش یافته، نیروهای امنیتی شش نفر را در بلژیک و یک نفر را در آمریکا، در این رابطه بازداشت کردهاند.
 
به گزارش رویترز، پلیس و نیروهای امنیتی در خیابانهای پاریس در شب سال نو میلادی حضور چشمگیری داشتند و در برلین نیز بر شمار نیروهای پلیس حاضر در خیابانهای افزوده شده است. این در حالی است که به دلیل لغو مراسم جشن مسکو میدان سرخ این شهر را سکوت فرا گرفته است.
 
در نیویورک نیز بیش از شش هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت مراسم سال نوی میلادی در خیابان ها حضور داشتند. و در فرانسه نیز ۶۰ هزار نیروی پلیس و نظامی این کشور وظیفه تأمین امنیت در شب سال نو را برعهده داشتند.
 
بازداشت ها در بلژیک، نیویورک و ترکیه
به گزارش رویترز، نیروهای امنیتی بلژیک روز پنجشنبه در بازرسی خانه به خانه در بروکسل شش نفر را به ظن طراحی «عملیات تروریستی» بازداشت کردند. دو نفر دیگر نیز اوایل هفته جاری بازداشت شده بودند. این بازداشتها باعث شد تا مسئولان مراسم آتش بازی و جشن شب سال نو میلادی در بروکسل را لغو کنند.
 ایوان مایور، شهردار بروکسل، گفته است که سال گذشته بیش از یکصد هزار نفر در مراسم جشن سال نو میلادی در محل برگزاری این جشن در پایتخت بلژیک گرد هم آمده بودند، اما امسال تضمینی برای کنترل همه حاضران در این مراسم وجود نداشت.
 
در همین زمینه، پیشتر مقامات روسی گفته بودند، به دلیل نگرانی از حملات احتمالی، مراسم جشن های سال نو که همه ساله در میدان سرخ در مسکو انجام میگیرد، لغو شده است.
 
اما در آمریکا به گزارش «واشنگتن پست»، وزارت دادگستری اعلام کرد که ایمانوئل لوتچمن، ۲۵ ساله، به اتهام طراحی حمله به یک رستوران در «راچستر» در ایالت نیویورک در شب سال نو بازداشت شده است.
گزارشها حاکی است که ایمانوئل لوچمن با نیروهای گروه داعش در سوریه هماهنگ بوده و قبل از این عملیات به ابوبکر البغدادی اعلام وفاداری کرده است.
 
وزارت دادگستری آمریکا میگوید، این فرد درصدد بود تا به وسیله چاقو و قمه به این رستوران حمله کند.
از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پلیس ترکیه از بازداشت دو فرد مظنون به انجام بمبگذاری در آنکار، پایتخت ترکیه همزمان با آغاز سال نو میلادی خبر داده است.
آتش سوزی دبی
در امارت نیز یکی از هتل های بزرگ دبی در  شب سال نو میلادی دچار حریق گسترده شد. این آتش سوزی در یک هتل ۶۳ طبقه در نزدیک برج خلیفه (بلندترین ساختمان جهان) روی داد و براساس گزارش رسانهها دستکم ۲۰ طبقه از این برج دچار حریق شد و بیش از ۱۶ نفر نیز بر اثر این آتش سوزی زخمی شدند.
هر چند شایعه شده که داعش در این آتش سوزی دست داشته اما پلیس دبی وقوع این آتش سوزی را تصادفی خوانده است.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار