دفاع پرس از آخرین تحولات یمن گزارش می‌دهد؛

شلیک موشک قاهر 1 به ذخایر نفتی در عربستان/ هلاکت 24 نظامی سعودی در حمله موشکی به پایگاه "الموسم"

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تجاوزات مستمر سعودی‌ها ذخایر استراتژیک نفتی این کشور را در شهر "أبها" با شلیک یک فروند موشک‌ قاهر 1 هدف قرار دادند.
کد خبر: ۶۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ - 02January 2016

شلیک موشک قاهر 1 به ذخایر نفتی در عربستان/ هلاکت 24 نظامی سعودی در حمله موشکی به پایگاه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از رسانههای یمنی، ارتش و کمیتههای مردمی یمن پایگاه نظامی "الموسم" در منطقه جیزان را با 18 موشک هدف قرار دادند که در پی این حمله موشکی نیروهای یمنی 24 نظامی سعودی به هلاکت رسیده و 37 نفر دیگر زخمی شدند.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن در پاسخ به تجاوزات مستمر سعودیها شامگاه جمعه ذخایر استراتژیک نفتی این کشور را در شهر "أبها" با شلیک یک فروند موشک قاهر 1هدف قرار دادند.

این یازدهمین موشک قاهر است که طی روزهای گذشته به سوی جنوب عربستان شلیک شدهاست و به طور میانگین هر دو روز یک بار، یک موشک قاهره به سوی این منطقه شلیک شدهاست.

یگان موشکی ارتش و کمیتههای مردمی یمن پایگاه هوایی "الملک خالد" در "خمس مشیط" را نیز با موشک بالستیک "اسکاد" در 15 اکتبر سال 2015 هدف قرار داده بودند، همانطور که این یگان همین پایگاه را 12 دسامبر گذشته با یک موشک بالستیک از نوع قاهر 1 نیز هدف قرار داده بودند.

عصر روز چهارشنبه نیز یگان موشکی ارتش و کمیتههای مردمی یمن یک موشک از نوع "قاهر 1" را به سوی فرودگاه منطقهای "أبها" در جنوب عربستان سعودی شلیک کردند. فرودگاهی که از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است و سالانه شاهد 2 هزار و 780 پرواز است.

تجاوز ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی و با چراغ سبز آمریکاییها از ششم فروردین سالجاری آغاز شدهاست. این ائتلاف از آغاز تاکنون جز ویرانی تاسیسات حیاتی و زیر ساختی این کشور، کشته و زخمی شدن هزاران شهروندان یمنی و هدر رفتن دلارهای نفتی سعودیها، هیچ دستاوردی نداشته است.

ارتش و کمیتههای مردمی یمن با وجود حملات گسترده جنگندههای ائتلاف به مناطق غیر نظامی این کشور به مقاومت اسطورهای خود در دفاع از وطن خود ادامه میدهند.

تجاوز عربستان به یمن از حدود 9 ماه پیش آغاز شده تاکنون بیش از 7500 کشته و حدود 14 هزار زخمی بر جای گذاشته است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار