کمیسون حقوق بشر اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد؛

ارتش نیجریه در حال کشتن اعضای جنبش اسلامی است

کمیسیون حقوق بشر اسلامی در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضعیت طرفداران جنبش اسلامی اعلام کرد که ارتش نیجریه همچنان در حال کشتن اعضای جنبش اسلامی و طرفداران آنها است.
کد خبر: ۶۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ - 02January 2016

ارتش نیجریه در حال کشتن اعضای جنبش اسلامی است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، کمیسیون حقوق بشر اسلامی در بیانیهای از امنیت و درمان دهها نفر از حامیان و اعضای جنبش اسلامی که به دنبال حملات ماه گذشته ارتش نیجریه، همچنان در بازداشت به سر میبرند، ابراز نگرانی کرد.

صبح روز اول ژانویه (جمعه، 11 دی ماه)، «عباس ایسیاکو» در حالی در زندان جان خود را از دست داد که در حمله ماه دسامبر ارتش نیجریه به شهر «زاریا» در استان «کادونا» به ضرب گلوله زخمی شده بود.

گزارشها حکایت از آن دارد که نظامیان نیجریه، 12 دسامبر به شیعیانی که در زاریا مشغول برگزاری مراسم مذهبی بودند حمله کردند. آنها مسلمانان شیعه را به تلاش برای توقف کاروان فرمانده ارتش و کشتن وی متهم کردند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی در بیانیه خود نوشت که گزارشات موثقی را دریافت کرده مبنی بر آنکه ایسیاکو دستکم یکی از 14 زندانی است که در بیمارستان نظامی کادونا بر اثر شدت جراحات بستری شدهاند اما مراقبتهای درمانی خوبی برای بهبودی زخمهایشان دریافت نکرده بودند.

این بیانیه میافزاید: «نگرانی ما از امتناع ارتش برای صدور مجوز دسترسی مجروحان به خانوادههایشان و همچنین فعالان حقوق بشری، دو چندان شده است».

طبق این گزارش، وضعیت و مکان شیخ «ابراهیم الزکزاکی» رهبر جنبش اسلامی و همسر وی همچنان نامعلوم است. هر دو آنها در حین حمله ارتش، دستگیر شدند و زکزاکی مورد شکنجه قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «بسیاری دیگر از طرفداران جنبش اسلامی همچنان در پادگانهای نظامی و دیگر زندانها، بازداشت هستند و به حقوق قانونی و امکانات پزشکی دسترسی ندارند».

در حمله ماه گذشته ارتش نیجریه، نمادها و نهادهای جنش اسلامی به عمد هدف قرار گرفت و اقامتگاه شیخ زکزاکی و مزار مادرش و حسینیه بقیة الله که مرکز این جنبش است، تخریب شد.

تصاویر و برخی شواهد، گورهای دستهجمعی را نشان میدهد که ظاهراً ارتش نیجریه برای دفن قربانیان حمله به جنبش اسلامی مورد استفاده قرار داده است.

«مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی میگوید: «جدیدترین مرگ غمانگیز در زندان ارتش نیجریه نشان میدهد که ارتش این کشور زنجیره قتل را متوقف نکرده است. این زنجیره مرگ به واسطه عدم ارائه مراقبتهای پزشکی مناسب برای مجروحان همچنان ادامه دارد».

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار