درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا به روش سنتی

مشاوران سلامت در پاسخ به پرسش‌ شهروندان درباره درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا به روش سنتی، نشانه‌‌های تومور مغزی و تأثیر نور بر تشنج سخن گفتند.
کد خبر: ۶۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ - 02January 2016

درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا به روش سنتی

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، صدای مشاور سلامت خبرگزاری فارس برای ارتقای سطح دانش سلامت مردم جهت حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود، مطالب آموزشی را منتشر میکند، همچنین به پرسشهای مطرح شده از سوی شهروندان در این زمینه پاسخ میدهد.

درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا به روش سنتی

مهدی برهانی در رابطه با درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا به روش طب سنتی اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی سرماخوردگی یا آنفلوآنزا از بیماری نزله نشأت گرفته که در طب امروزی کمتر از آن یاد شده است و در واقع این بیماری را میتوان به عنوان ترشحات ته حلق نام برد و علایم آن مشابه سینوزیت است.

وی افزود: از نظر طب سنتی عامل بسیاری از بیماریها از جمله مشکلات استخوانی، سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ناشی از نزله بوده و در واقع برای درمان آن باید خلط عروق و معده را رفع کرد و به طریقی به حرارت مغز افزود. در واقع نیاز به مادهای بوده که بدن را پاکسازی کرده و حرارتی به آن بیفزاید.

نشانههای تومور مغزی

احمد نگهی در گفتوگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، بیشترین دلیل مراجعه بیماران به متخصصین مغز و اعصاب را انواع سردردها، حملات تشنجی و سکتههای مغزی عنوان داشت و گفت: اولین علامت تومورهای مغزی میتواند تشنج یا سردرد باشد که بسیاری از افراد به همین علت نزد متخصصین مغز و اعصاب مراجعه کرده که این پزشکان به محض اطلاع از این مسئله بیماران را به جراحان متخصص مغز و اعصاب معرفی میکنند.

وی در مورد نخستین علائم تومور مغزی اظهار داشت: سردردهای مزمن یا سردردهایی که ناگهانی آغاز شده و به داروهای معمول جواب ندهد میتواند از نشانههای نخستین تومور مغزی باشد. این مسئله در افرادی که سابقه سردرد ندارند بیشتر است البته سردرد به سرعت رشد تومور و محل آن بستگی دارد.

متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: سردرد همراه با استفراغ، دوبینی و یا تاری دید نیز از نشانههای احتمال تومور مغزی است که اگر بتوانیم سریع این بیماری را تشخیص دهیم شانس امید به زندگی افزایش مییابد.

تأثیر نور بر تشنج

آسا یوسفی  در گفتگو با فارس، در رابطه با صرع حساس به نور اظهار داشت: گاهی تشنجها با نور چشمکزن، نور تابشی یا حتی شکلهای هندسی منظمی تکرار شونده آغاز میشوند که این وضعیت نادر، صرع حساس به نور نامیده میشود.

 عضو انجمن صرع ایران افزود: صرع حساس به نور در کودکان و نوجوانان شایعتر است و با افزایش سن، شیوع آن کمتر میشود به طوری که از 25 تا 35 سالگی این بیماری به ندرت گزارش شده است.

وی در مورد چگونگی تشخیص صرع حساس به نور گفت: اکثر مبتلایان به صرع به این موضوع که چگونه میتوان صرع و تحریک نور را تشخیص داد، آگاه هستند همچنین نوار مغزی استاندارد با تحریک نور مانند نور چشمکزن انجام میشود و در صورتی که حساسیت به نور وجود داشته باشد ممکن است در این مرحله مشخص شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار