بر اساس واقعه 15 خرداد؛

رمان تاریخی «یحیی و یا کریم» برای نوجوانان به نگارش در آمد

محمدرضا شرفی‌خبوشان، رمان تاریخی «یحیی و یا کریم» را بر اساس واقعه 15 خرداد برای نوجوان به رشته تحریر درآورده است.
کد خبر: ۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳ - 20November 2013

رمان تاریخی «یحیی و یا کریم» برای نوجوانان به نگارش در آمد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمدرضا شرفی نویسنده رمان تاریخی «یحیی و یا کریم» درباره این اثر اظهار داشت: این رمان با دو زاویه دید «دانای کل» و «اول شخص» روایت شده که اول شخص آن نوجوانی است که در زمان حال به سر میبرد و تاثیرات واقعه 15 خرداد را مشاهده میکند و با نگاهی جستجوگر در پی کشف ماهیت این واقعه بر میآید.
 
وی ادامه داد: فکر میکنم «یحیی و یاکریم» به خوبی توانسته ماهیت رخداد 15 خرداد سال 42 را برای نوجوانان روشن کند و مخاطب با خواندن آن هم قادر خواهد بود برداشت درستی از این واقعه به دست آورد و هم به طور کلی دید خوبی نسبت به رویدادهای تاریخی پیدا کند.
 
این نویسنده همچنین درباره زبان رمان خاطرنشان کرد: در این رمان سعی داشتهام از لفاظیهای زیاد برای نوجوانان جلوگیری کنم، همچنین زبان ساده و روان رمان در کنار درگیریهای رخداد که در هر فصل واقع شده توانسته به جذابیت رمان کمک کند.
 
شرفی در ادامه به پایبند بودن به اصول تاریخی در رمان اشاره کرد و افزود: همانطور که مستحضرید نگارش داستان و رمان تاریخی کار بسیار مشکل است زیرا نویسنده هم باید به وقایع تاریخی پابند باشد هم از تکنیکهای داستاننویسی غافل نشود لذا من در این رمان سعی داشتهام، واقعیتهای غیرقابل انکار را با تکنیکهای داستاننویسی برای نوجوانان به نگارش درآورم.
 
گفتنی است؛ این رمان بر اساس مجموعه «روزهای انقلاب» از جمله طرحهای دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری است که با مشارکت 20 نویسنده فعال و نامآشنا در این حوزه نوشته میشود.
 
این مجموعه که به تازگی 11 جلد از آن به انتشارات سوره مهر تحویل داده شده، به منظور آشنایی گروه سنی نوجوانان با مهمترین وقایع در متن انقلاب به رشته تحریر درآمده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار