حجت الاسلام شهیدی:

اعدام شیخ نمر نشانه ضعف آل سعود در مقابل شکست های آنان در سطح منطقه است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن محکوم کردن اعدام «آیت الله شیخ نمر» ‌روحانی برجسته شیعی در عربستان تأکید کرد: عمل جنایتکارانه و ضد بشری حکمرانان عربستان سعودی در اعدام روحانی برجسته دینی و سیاسی «آیت الله شیخ نمر» نشان از ضعف و زبونی حکومت آل سعود در مقابل شکست‌های پیاپی آنان در سطح منطقه و شکل‌گیری موج آزادی‌خواهی مردم عربستان است.
کد خبر: ۶۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ - 03January 2016

اعدام شیخ نمر نشانه ضعف آل سعود در مقابل شکست های آنان در سطح منطقه است

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، متن پیام حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی به شرح زیر است:

بسم ربّ الشّهداء والصّدیقین

عمل جنایتکارانه و ضد بشری حکمرانان عربستان سعودی در اعدام روحانی برجسته دینی و سیاسی «آیت الله شیخ نمر» و 46 نفر از افراد بیگناه، نشان از ضعف و زبونی حکومت آل سعود در مقابل شکستهای پیاپی آنان در سطح منطقه و نیز شکلگیری موج آزادیخواهی مردم عربستان بهویژه شیعیان است.

اقدامات جنایتکارانه عربستان سعودی در سرکوب و اعدام منتقدینی که تنها خواستههای آنان رفع تبعیض و توجه به حقوق اولیه شیعیان است، در حالی شدت میگیرد که چندی پیش، این حکومت با حمایت قدرتهای غربی جنایتکار به عنوان رییس بخش مشورتی حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد.

نقض آشکار حقوق بشر و اعمال فشار به شیعیان و آزادی خواهان در کشورهای منطقه توسط حکومت عربستان، با هدف تشدید سیاست طایفه گری که حکام عربستان با حمایت غربیها بر آن تأکید دارند، صورت میگیرد. بدون شک عالمان دینی اهل تسنن و تشیع و مردم مسلمان منطقه با آگاهی بیشتری که از پیام شهادت مظلومانه آیت الله شیخ نمر و سایر شهدا میگیرند، هوشیارتر از گذشته متوجه نقش مزورانه حکومت سعودی، خواهند شد.

اینجانب ضمن اعلام محکومیت این اقدام ضد بشری، شهادت روحانی مجاهد و 46 متهم بی گناه دیگر را به مسلمانان جهان و خانوادههای بزرگ و داغدار ایشان تبریک و تسلیت عرض مینمایم.
سید محمدعلی شهیدی

گفتنی است، رژیم عربستان سعودی با وجود اعتراضات فزاینده جهان اسلام به حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی، این روحانی مبارز را به اتهامات واهی به شهادت رساند. «شیخ نمر باقر النمر» روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر «العوامیه» در استان القطیف در شرق عربستان در خانوادهای اهل علم و دین، به دنیا آمد.

نخستین بازداشت شیخ نمر به ماه می ۲۰۰۶ میلادی بازمیگردد، هنگامی که شیخ به محض بازگشت از سفر کوتاهمدتش به بحرین و بازگشت به عربستان به دلیل مشارکت در همایشی بینالمللی قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد. اتهام شیخ این بود که در این همایش، در عریضهای، از رژیم سعودی خواسته بود به «قبرستان بقیع» رسیدگی کرده، مذهب «تشیع» را به رسمیت شناخته و شیوههای آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند.

اما بازداشت مجدد شیخ نمر، به ۲۳ آگوست ۲۰۰۸ میلادی بازمیگردد که در شهر القطیف به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد. این بار اتهام شیخ برای بازداشت بنابر ادعای رژیم سعودی درخواست از شیعیان مناطق شرقی عربستان برای آمادهشدن به منظور دفاع از خود و جامعه خویش بود. این روحانی برجسته عربستانی یک بار دیگر در مارس ۲۰۰۹ میلادی بازداشت شد که البته آخرین بازداشت وی نبود و شیخ نمر بار دیگر در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ (۲۳ مهرماه سال ۹۳) به اتهام انتقاد از رژیم سعودی به اعدام محکوم شد که بر اساس اعلام وزارت عربستان سعودی این حکم اجرا شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها