هادی محمدی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

آل‌سعود باید تاوان اعدام "شیخ نمر" را پرداخت کند/ لزوم واکنش جهانی در قبال این اعدام غیر انسانی

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه آل سعود و متحدان غربی این خاندان باید تاوان اعدام شیخ نمر را پرداخت کنند، گفت: مجامع اسلامی و بین المللی باید در قبال این اقدام شنیع عربستان واکنش نشان داده و سکوت نکنند.
کد خبر: ۶۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ - 03January 2016

آل‌سعود باید تاوان اعدام

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، رژیم آلسعود با وجود همه مخالفتهای شدید با اعدام شیخ "نمر باقر النمر"، رهبر شیعیان عربستان، دوازدهم دیماه برابر با دوم ژانویه 2016 دست خود را به خون پاک این شیخ آغشته و این روحانی برجسته را به همراه 46 متهم دیگر که اغلب آنها تروریست معرفی شدهاند، اعدام کرد.

گروههای مختلف سیاسی، حزبی و شخصیتهای مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را بهجرم مطالبه حقوق مشروع و غصبشده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه هادی محمدی کارشناس مسائل بینالملل در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس ضمن ابراز تأسف از اعدام شیخ "نمر باقر النمر" توسط آلسعود اظهار داشت: عربستان به شکل واضحی نشان داد که فاقد استانداردهای بینالمللی حقوق بشر است و ساختارهای لازم حقوقی را برای دادرسی بیطرفانه و عادلانه شهروند این کشور را ندارد.

کارشناس مسائل بینالملل در ادامه افزود: آنچه که دیروز در عربستان سعودی اتفاق افتاد، مربوط به سیاستی است که این کشور در محیط داخلی و خارجی این سیاست را دنبال می کند و آن سیاست فرار به جلو است، تا بدینوسیله از بیثباتی و فروپاشی داخلی و شکست ناکامی منطقهای خود جلوگیری کند.

محمدی با بیان اینکه عربستان با افراطی کردن سیاستهای سرکوبگری تلاش میکند، شرایط این کشور را در داخل و درمنطقه بهبود بخشد، تصریح کرد: اعدام "شیخ نمر باقر النمر" باعث خواهد شد زمینههای بیثباتی در داخل و زمینههای شکست و ناکامی در خارج عربستان سعودی به صورت روز افزون ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه آلسعود دست به اقدام ضد بشری زدهاست، خاطر نشان کرد: عربستان به هیچ وجه آماده شنیدن صدای مخالف نیست، شیخ "نمر باقر النمر" جرمی جز آزادی بیان و عقیده نداشت، آنها ابتدا این روحانی برجسته سعودی را زخمی کردند و به صورت تحریک آمیزی به محل سخنرانی شیخ "نمر باقر النمر" حمله کردند؛ بعد هم در یک شکل کاملا پنهانی و بدون اینکه مراحل دادرسی شیخ "نمر باقر النمر" به شکل درست و قانونی طی شود، با خبر اعدام شیخ "نمرباقر النمر" توسط بیانیه وزارت کشور عربستان رو برو میشویم.

محمدی افزود: آن چیزی که بدیهی و ضروری است، این است که نباید مجامع اسلامی (شیعه و سنی) و مجامع بینالمللی در مقابل این مسئله سکوت کنند. رسانهها باید نسبت به این اعدام غیر انسانی و دردناک واکنش نشان دهند، تا عربستان سعودی به خود جرات ادامه تکرار اقدامات مشابهی را ندهد.

کارشناس مسائل بینالملل با بیان اینکه اگر چنین واکنشی شایستهای در مقابل این اقدام عربستان صورت نگیرد، شاهد اقدامات مشابهی در عربستان، نیجریه، بحرین، عراق و پاکستان خواهیم بود، گفت: عربستان و متحدان غربی آن باید تاوان این اقدام شنیع را بدهند. شکست عربستان در پرونده سوریه، عراق و یمن مبنای این اقدام عجولانه این رژیم که تلاش می کند شرایط خود را در محیط داخلی بهبود بخشد.

محمدی در پایان تاکید کرد: اگر این سیاست سعودیها در عرصه بینالمللی و منطقهای با واکنش قابل قبولی رو برو نشود، ممکن است ناظر جنایت جدیدی در مناطق دیگری مثل بحرین در قبال علمای این کشور و در نیجریه در قبال شیخ زکزاکی باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار