حجت الاسلام سعیدی:

آمریکا به دنبال اجرای پروژه استحاله شوروی در ایران است/ امپراطوری شوروی با ایده زندگی مسالمت‌آمیز سقوط کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه تفکر سازش با آمریکا ریشه در تفکرات بازرگان و بنی صدر دارد، گفت: آمریکایی‌ها در تعامل با ایران به دنبال اجرای پروژه استحاله شوروی در این کشور هستند.
کد خبر: ۶۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ - 04January 2016

آمریکا به دنبال اجرای پروژه استحاله شوروی در ایران است/ امپراطوری شوروی با ایده زندگی مسالمت‌آمیز سقوط کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه طی سخنانی در پنجمین مجمع عالی پیشکسوتان دفاع مقدس بسیج که امروز در مجتمع پنج آذر بسیج برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران بستر نفوذ خود را در آفریقا، آمریکای لاتین، غرب آسیا و به طور کلی در جهان اسلام گسترش و تعمیم داده، گفت: انقلاب اسلامی ایران از یک سو با خطرات جدی مانند شیوههای مختلف براندازی روبرو است و از سوی دیگر با نفوذ سعی دارد این انقلاب را از مسیر خود خارج سازد.

وی با بیان اینکه رهبران سیاسی یا توحیدی همواره درباره سرنوشت انقلاب شان، بعد از خود نگران بودند، افزود: براین اساس گاهی از فرزندانشان و گاهی از نوه هایشان نگران بودند که چه بر سر انقلابی که انجام داده اند، میآید و گاهی هم این نگرانی متوجه خواص و مردم بود.

امام خمینی(ره) نگران وضعیت انقلاب بعد از خود بودند

نماینده ولی فقیه در سپاه سپس اظهار داشت: امام خمینی(ره) نیز نگران وضعیت انقلاب بعد از خود بودند و این را در وصیت نامه و جای جای سخنانشان میتوان دید البته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها نسبت به ضرورت هوشیاری نسبت به خطر یاد شده، هشدار داده و میدهند به نحوی که از سال 68 تاکنون با بیان وجود خطر تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، براندازی نرم، جنگ نرم، اجرای مدل گورباچف و یلتسین در ایران و اکنون هم تقابل میان اسلام و کفر، بر ضرورت توجه به موضوع مورد اشاره تأکید کردهاند.

وی در ادامه با اشاره به نمونههای تاریخی نفوذ و براندازی انقلابها در تاریخ، بیان داشت: اولین انقلابی که از طریق نفوذ، منحرف و زمینه انحطاط آن فراهم شد، انقلاب موسی بن عمران بود؛ انقلابی که توسط یک نفوذ در غیاب رهبر جامعه، به انحراف و در نهایت نابودی کشیده شد.

حجت الاسلام سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 17 هزار شبکه ماهواره وجود دارد که از این تعداد سه هزار شبکه در ایران قابل دریافت است، عنوان کرد: اگر نیروهای انقلابی برای مقابله با مسائل ناشی از برنامه شبکههای ماهوارهای اقدامی نکنند، خواهید دید که این برنامهها چه بلایی سر مردم انقلابی کشورمان می آوردند.

وی دومین انقلابی که نفوذیها به آن رخنه کردند را انقلاب پیامبر اسلام (ص) دانست و گفت: طبق آیات 107 تا 110 سوره توبه، مسجدی که پایگاه دشمن شود، خواصی که مطمع نظر دشمنان باشند و یا اگر امروز روزنامهای پایگاه دشمن شود، قابل تحمل نیستند و باید مقابل آنها موضع گیری کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن منبری ها، مساجد، کاندیداها و آیتالله ها با هم فرق دارند، تصریح کرد: سومین انقلابی که دست خوش تغییر شد، انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن نفت، بود چون مصدق تفکر لیبرالیستی داشت.

فروپاشی از درون باعث از سقوط امپراطوری شوروی شد

وی با اشاره به اینکه چهارمین انقلاب که توسط نفوذیها به سقوط انجامید، انقلاب شوروی سابق بود، تأکید کرد: امپراطوری شوروی سابق مثل غول مقابل آمریکا ایستاد و توانست در آمریکای لاتین، آفریقا و غرب آسیا تعدادی از کشورها را حامی خود سازد و بواسطه وجود ذخایر نفت و گاز این امپراطوری، آمریکایی ها احساس وحشت کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: به همین خاطر اولین راهکار برای از بین بردن امپراطوری شوروی سابق از طریق بمباران اتمی پیش بینی شد اما چون آنها هم از بمب اتم بهره مند بودند، راهکار دیگری یعنی فروپاشی از درون در دستور کار آمریکا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه زمینه سقوط امپراطوری شوروی سابق را باید در زمان «خروشچف» رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی جستجو کرد، بیان داشت: «خروشچف» وقتی گفت ما یک طرف میز می نشینیم و آمریکاییها هم در طرف دیگر میز و با هم مذاکره می کنیم، یعنی هنگامی که ایده زندگی مسالمت آمیز را مطرح ساخت، زمینههای سقوط این امپراطوری هم فراهم شد.

حجت الاسلام سعیدی در ادامه افزود: وقتی «نیکسون» رئیس جمهور وقت آمریکا در سفر به چین امتیاز تولید کوکاکولا را به چینی ها داد، خیلی ها به این کار او انتقاد می کردند اما در پاسخ به انتقادات می گفت که وقتی یک عدد نوشابه کوکاکولا در سفره مردم چین باشد، چین را فتح کرده ایم؛ همانند راه اندازی شعبه «مک دونالد» در مسکو که توانستند بدین وسیله خیلی از مردم روسیه را با فرهنگ غربی آشنا سازند.

وی با یاد آوری این مطلب که «خروشچف» معتقد به زندگی مسالمت آمیز به شرط وارد نشدن به سایر مسائل از سوی آمریکا بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران که پیروز شد توانست در عرصه قدرت شوروی سابق یعنی در آمریکای لاتین، آفریقا، غرب آسیا و جهان اسلام، وارد شود و نفوذ خود را گسترش دهد؛ به همین خاطر آمریکاییها احساس خطر کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه تقابل آمریکا با انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به دو هدف محور نبودن ایران در جهان اسلام و نفوذ به ایران و تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهت تکرار فتنه 88، است، عنوان کرد: اگر چه تفکر سازش با آمریکا ریشه در بازرگان و بنی صدر داشت اما نوع رفتار امام (ره) و شرایط دفاع مقدس شعار آنها را بی اثر ساخت؛ با این وجود تفکر تئوریزه سازی ارتباط با آمریکا از سال 68 همزمان با روی کار آمدن کارگزاران شروع شد.

حجاریان به دنبال تغییر فرهنگ جامعه بر اساس مدل های غربی بود

وی تأکید کرد: با به قدرت رسیدن کارگزاران، طی حکمی مرکز تحقیقات استراتژیک به «موسوی خوئینیها» سپرده شد و سپس با حکم خوئینیها، حجاریان به عنوان معاون سیاسی این مرکز انتخاب شد و با انتخاب وی، تعداد 9 نفر یعنی عباس عبدی، عماد الدین باقی، مجید محمدی، محسن سازگارا، علوی تبار، بهزاد نبوی، امین زاده، آقاجری و تاج زاده همکاری خود را با حجاریان آغاز می کنند؛ کسانی که اکنون یا در زندان هستند یا فراری.  

حجت الاسلام سعیدی همچنین اضافه کرد: حجاریان درباره راه اندازی این گروه میگوید که معاونت سیاسی مرکز تحقیقات استراتژیک یک پروژه بیشتر نداشت و آن هم توسعه سیاسی یعنی تغییر ساختار و فرهنگ جامعه بر اساس مدلهای توسعه غربی بود؛ همان مدلی که «خروشچف» در سالهای 1955 میلادی تا 1956 میلادی به عنوان همزیستی مسالمت آمیز با آمریکا بیان کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات گروه حجاریان در مرکز تحقیقات استراتژیک، نقطه شروع ارتباط گیری با غرب و غرب گرایی بعد از انقلاب بود، گفت: حجاریان عنوان میکند که ما با حدود دو هزار نفر که از طریق بورسیه به انگلیس و کانادا، رفته بودیم بعد از گرفتن دکترا به ایران باز گشتیم و در ادامه طبق نقل قولی که صورت گرفته تحت تعالیم «سروش» حلقه کیان را درست کردیم.     

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که جریان اصلاح طلب در هشت سال هر چه توانستند علیه مقدسات انجام دادند، تأکید کرد: در سال 88 مجدد کارگزاران و اصلاح طلبان نقشه لیبرالیزه کردن انقلاب را طراحی کردند اما طرح آنها با رأی مردم خنثی شد و نتوانستند نقشه خود را اجرا کنند. 

وی در ادامه افزود: اگرچه «خروشچف» در زمان شوروی سابق ایده هم زیستی مسالمتآمیز با آمریکا را داشت اما چنانچه دوما و مجلس شوروی انقلابی بود، مقابل خروشچف و گورباچف و یلتسین میایستاد و مانع فروپاشی شوروی میشد.

عشق «مک دونالد» باعث فراموشی مبارزه با آمریکا شد

حجت الاسلام سعیدی اضافه کرد: اکنون آمریکاییها در تعامل با ما دنبال اجرای پروژه استحاله شوروی در ایران هستند و این را با دو روش تقویت جریان «اصلاح طلب» و قدرت طلب و کار کردن بر روی افکار عمومی جامعه دنبال میکنند؛ پس وقتی عشق «مک دونالد» را در ذهن مردم شوروی سابق گنجاندن و این باعث شد تا آنها مبارزه با آمریکا را فراموش کنند، درباره ایران هم چنین خوابی را دیده اند.

وی با تأکید بر اینکه امروز در ایران عدهای دنبال ارتباط با آمریکا هستند، تصریح کرد: آمریکاییها می خواهند در مذاکرات از هستهای شروع کنند تا با تسری به مسائل منطقه، دست ما را در منطقه کوتاه کنند به همین دلیل بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی مسائل هستهای را از فرا هستهای جدا کردند.    

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه عنوان کرد: در برابر خواستههای آمریکا باید ید واحده باشیم، چون آمریکا دنبال این است که هم در داخل نفوذ کند و هم مجلسی شبیه مجلس ششم درست کند و هم اینکه روی افکار عمومی کار کند تا دست ما را در نهایت از مناطق تحت نفوذمان جدا کرده و انقلاب را با سقوط مواجه سازد.

وی اضافه کرد: بنابر این مجلس و خبرگان انقلابی میخواهیم؛ چون اگر در خبرگان جریانی که دنبال اصلاحات است نفوذ کند خطری جدی برای این انقلاب خواهد بود؛ همچنین اگر جریانی که دنبال ارتباط با آمریکا است در مجلس اکثریت پیدا کند نیز خطری جدی متوجه انقلاب خواهد بود.

هنوز انتخابات برگزار نشده صحبت از شورای رهبری می کنند

حجت الاسلام سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم خیلی بین شعار و عمل پیوند برقرار نمی کنند، تصریح کرد: امروز آنهایی که هنوز انتخابات مجلس خبرگان برگزار نشده، صحبت از شورای رهبری می کنند حال اگر به مجلس خبرگان راه یابند، چه کار می کنند؟  

وی درباره انتخابات مجلس و خبرگان بیان داشت: مردم باید به انقلابی ترین و هوشمند ترین افراد رأی بدهند؛ امروز رأی درست دادن تکلیف هر فرد انقلابی، حزب الهی و بسیجی است پس اگر در گذشته سلاح در دست گرفتن تکلیف بودن اکنون رأی درست دادن تکلیف است.

نظر شما
پربیننده ها