کتاب "کمی تا آخر دنیا" خاطرات محمدرضا آقامحمدی منتشر می‌شود

کتاب "کمی تا آخر دنیا" خاطرات داستانی محمدرضا آقامحمدی، یکی از رزمندگان لشکر امام حسین(ع) استان اصفهان است که در 250 صفحه توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷ - 21November 2013

کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب "کمی تا آخر دنیا" خاطرات داستانی یکی از رزمندگان لشکر امام حسین(ع) استان اصفهان است که تشکیل شده از داستان فعالیتهای او در پیش از انقلاب، دفاع مقدس و دوران اسارت این رزمنده به فرماندهی سردار سرافراز اسلام شهید حاج حسین خرازی است که در ۲۵۰ صفحه توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری سازمان تبلیغات به زودی منتشر خواهد شد.

محمدرضا آقا محمدی نویسندهٔ کتاب "کمی تا آخر دنیا" متولد سال ۱۳۴۴ منطقه گوگد شهر گلپایگان از استان اصفهان است که در سال ۱۳۶۱ به عضویت لشکر امام حسین(ع) به فرماندهی شهید حاج حسین خرازی در آمد. وی که حدود ۶ ماه از حضورش در جبهه میگذشت و جوانی ۱۷ ساله بود در عملیات رمضان به اسارت رژیم بعثی عراق در آمد و حدود ۸ سال در پادگان اسراء موصل ۴ عراق بود؛ محمدرضا ۶ ماه اسارتش توانست حافظ کل قرآن شود.

آقا محمدی مهمترین انگیزه نوشتن کتاب «کمی تا آخر دنیا» را توجه و تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در دیداری که ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ با رهبر انقلاب داشتیم ایشان با سخنانی که داشتند و تاکیداتی که بر مکتوب شدن خاطرات رزمندگان، اسراء، جانبازان و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس کردند ما را به ذوق آوردند و پس از آن دیدار برای جمعآوری خاطرات مصمم شدم و حدود یک سال کار تحقیقی و مطالعه داشتم تا توانستم خاطراتم را گردآوری کنم.

وی در ادامه با حساس خواندن خاطره نویسی ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: بخش مهمی از خاطرات ما از سالهای دور است و باید به دقت تمام نوشته شوند، در طول یک سالی که مشغول گردآوری خاطراتم بودم همیشه تا نیمههای شب مشغول فکر کردن در مورد اتفاقات گذشته بودم تا بتوانم خاطراتم را به طور دقیق نگارش کنم.

این رزمنده ۸ سال دفاع مقدس تصریح کرد: برای نوشتن این کتاب مدتها به طور مداوم به مطالعه آثار ادبیات دفاع مقدس پرداختم که مهمترین آنها کتابهای نورالدین پسر ایران، پای که جا ماند، لشکرخوبان، شونام و... بودهاند.

محمدرضا آقا محمدی ضمن مهم خواندن ادبیات دفاع مقدس برای انتقال به نسلهای آینده کشور گفت: توصیه من به تمام رزمندگان، پیشکسوتان، آزادگان، جانبازان، فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس این است که خاطرات خود را برای نسل آینده مکتوب و در قالب کتاب در بیاورند، سربازانی که خاطراتشان را بنویسند به نوعی تا آخر توانستهاند بایستند و در مقابل جنگ نرم و هجمه رسانهای که دشمنان راه انداختهاند مقابله میکنند.

قسمتی از متن این کتاب بر روی جلد آن به این صورت روایت شده است: در کمال ناباوری پس از ۶ ماه توانستم به عشق زیارت امام خمینی حافظ کل قرآن کریم شوم، تشویق و ایجاد اعتماد به نفس توسط حاج آقا ابوترابی به کمک من آمده بود...

با ورودم به عرصه فعالیتهای قرآنی و همنشینی با قرآن توانستم مقداری از طراوت و شادابی و نشاط قرآن کریم را با خود قرین کنم، همنشینی با کلام نورانی و معطر قرآن باعث شد از دل تنگیها و احساس غربتم کاسته شود، احساس میکردم توان پیمودن مسیر طولانی اسارت که حتی پایان آن هم مشخص نبود را دارم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار