«ایندیپندنت» گزارش داد

سندی دیگر از سیاسی بودن اعدام «شیخ النمر» فاش شد

سندی از رئیس دستگاه‌های امنیتی رژیم آل سعود که روزنامه ایندیپندنت بامداد سه‌شنبه گزارش داده مدرک دیگری است که بر سیاسی بودن اعدام شیخ النمر، روحانی برجسته عربستان سعودی صحه می‌گذارد.
کد خبر: ۶۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ - 05January 2016

سندی دیگر از سیاسی بودن اعدام «شیخ النمر» فاش شد

به گزارش گروه سایررسانههای دفاع پرس، سندی که روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» به آن دست یافته نشان میدهد رژیم عربستان سعودی از قبل برای تبعات ناآرامیهای پس از اعدام شیخ النمر، روحانی برجسته این کشور، برنامهریزی کرده است. 

مطابق این گزارش، رئیس دستگاههای امنیتی عربستان سعودی در نامهای به نیروهای نظامی در سرتاسر این کشور دستور لغو مرخصیها از تاریخ 31 دسامبر به بعد را داده و به آنها دستور داده تا اطلاع ثانوی با «حداکثر احتیاط» انجام وظیفه کنند.

این سند را فعالان حقوق بشر در عربستان سعودی در اختیار یک سازمان حقوق بشری قرار دادهاند. به نظر میرسد نامه یاد شده به روسای تمامی دستگاههای امنیتی در مناطقی که اعدامها در آنها صورت گرفته ارسال شده است. 

رژیم عربستان سعودی، روز شنبه، دستور اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته این کشور و 46 نفر دیگر را صادر کرد. اعدام شیخ النمر با محکومیتهای گسترده بینالمللی رو به رو شد. 

گروه «رپرایو»، از سازمانهای فعال در زمینه حقوق بشر که فعالان، این نامه را برای آن ارسال کردهاند میگوید این سند نشان میدهد که این اعدامها تا چه اندازه سیاسی بودهاند.

«مایا فوآ»، رئیس بخش اعدامها در «رپرایو» میگوید: «این نامه سطح برنامهریزیهایی که مقامات عربستان سعودی، قبل از شنبه انجام دادهاند را نشان میدهد و اینکه آنها، واکنش های خشمآلود ناشی از اعدام معترضان با انگیزههای سیاسی را پیشبینی کرده است.»

او افزود: «در صورتی که عربستان واقعاً میخواهد خودش را در صحنه بینالمللی نشان دهدف باید شکنجه و اعدام معترضان را متوقف کند و تعهدش را به دادرسیهای شفاف و منصفانه نشان دهد.»

 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار