جشنواره فجر میزبان«جشن تولد»؛

روایتی از جنایات تروریستی در سوریه

فیلم «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی نیز از آن دسته مستندهای میدانی است که در ثبت تاریخ ماندگار خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ - 06January 2016

روایتی از جنایات تروریستی در سوریه

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس خبر خوب این دوره از جشنواره فیلم فجر برای مستندسازان کشورمان بازگشت بخش مستند، هنر و تجربه و فیلم اولیها به بخش سودای سیمرغ بود. بخش قابل توجهی از سینمای ایران که جایی برای دیده شدن ندارد. با این اقدام انگیزههای مضاعفی را برای تولید مستندهای میدانی از تحولات منطقه از جمله سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و ... به همراه خواهد داشت. فیلم «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی نیز از آن دسته مستندهای میدانی است که در ثبت تاریخ ماندگار خواهد بود.

عباس لاجوردی کارگردان فیلم گفت: زمانی که به سوریه رفته بودم تا درباره وقایع تروریستی این کشور فیلم مستند بسازم، با طیف ها و طبقات مختلف مردم در آنجا آشنا شدم به همین دلیل قصه اصلی فیلم را براساس داستان و شخصیت های واقعی نوشتم.

وی افزود: تماشاگران اگر می خواهند بدانند که در ذهن تروریست ها چه می گذرد و آنها چه بلایی بر سر کشور سوریه آوردند، حتما این فیلم را ببینند. جا دارد از سفیر کشورمان در سوریه که فرصت ساخت این فیلم را فراهم کرد تشکر کنم.

«جشن تولد» اولین فیلم بلند سینمایی عباس لاجوردی است که با سرمایه شخصی نصرت نوری و عباس فاتح ساخته شده که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هم بعد از تولید به جمع سرمایه گذاران این فیلم پیوسته است.

احمد کاوری، علی رام نورایی، نادی خوری ستاره سینمای عرب و سوریه، ریمی، عبدالله بن طلال، امیه ملس و علی صطوف از بازیگران اصلی این فیلم هستند. فیلمبرداری «جشن تولد» به مدت یک ماه در کشور سوریه انجام شده است. عوامل فنی این فیلم ایرانی هستند و فیلم با زیرنویس فارسی در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:این فیلم داستان خانواده سوری را روایت میکند که شب جشن تولد فرزندشان به نام «رقیه» است این شب و جشن آنها مصادف میشود با حمله تکفیریها به دمشق و حرم حضرت زینب(س) که باعث میشود این خانواده شیعه به همراه همسایه اهل سنتشان از خانه به سمت محل امنی فرار کنند و مقصدشان حرم امن حضرت زینب(س) است، در این مسیر با دو ایرانی که برای زیارت به اتفاق خانواده آمدهاند آشنا میشوند که زمانی در جنگ ایران و عراق در خرمشهر از شهرشان دفاع میکردند در مسیر رسیدن به حرم در بین راه به یک کلیسا پناه میبرند و در مسیر اتفاقاتی برای این گروه رخ میدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار