رونمایی از کتاب من زنده‌ام؛

سعی کردم به کلمات وفادار باشم/ من زنده‌ام ترجمه دین‌مداری در دفاع مقدس است

مراسم رونمایی از کتاب "من زنده‌ام" خاطرات اسارت معصومه آباد، شامگاه دیروز با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی‌‌فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران و خانواده نویسنده کتاب در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲ - 21November 2013

سعی کردم به کلمات وفادار باشم/ من زنده‌ام ترجمه دین‌مداری در دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، معصومه آباد در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات دوران اسارتش "من زندهام" با اشاره به اینکه این کتاب متعلق به تاریخی است که اسارت بخشی از آن است، اظهار داشت: رونمایی از کتاب بهانه است و من به دنبال فرصتی بودم که متناسب با کتاب باشد، اکنون نیز همزمان با آغاز هفته بسیج این کتاب رونمایی میشود.

وی افزود: با خودم قرار گذاشتم برای نگارش این کتاب تمام اتفاقات را به رشته حریر درآورم و به کلمات وفادار باشم و حق برادرانی که با مرگ دست و پنجه و نرم کردند را ادا کنم.

آباد با اشاره به اینکه هر سال در سالروز آزادیام برادرانم در خانه مادرم جمع میشوند، بیان کرد: آنها میگویند تا زندهایم عهد کردهایم این روز را فراموش نکینم.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: آن روزها چیزی برای یادداشت کردن نداشتم و تمام اتفاقها را در قلبم ثبت کردم و هنوز هم برای عدهای جالب است که شماره سلولها، نام شهدا و اتفاقهای آن روزها را به یاد دارم.

همچنین در این مراسم احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه معصومه آباد در دوران اسارت خود هیچگاه هراسی به دل راه نداد، گفت: او در سالهای اسارت خطاب به عراقیها میگفت هراس من از مرگ نیست بلکه از زنده ماندن در اینجا است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه کتاب من زندهام پس از 30 سال نگاشته شده، خاطرنشان کرد: اولینبار است که داستان اسارت یک زن با چنین بیانی روایت میشود.

وی بیان کرد: معصومه آباد، هیچگاه هراسی به دل راه نداد در این راه مقدس سربلند ظاهر شد آن هم در زمانی که همه دنیا در مقابل دین و کشور اسلامی ما میجنگیدند.

همچنین حجتالاسلام ابوترابیفرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه "من زندهام" یعنی اینکه، حیات خود را از اسلام دارم، بیان کرد: چنین اتفاقی دستاورد ایمان و اعتماد به دین است زیرا دین به انسانها در همه زمینهها حیات میبخشد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: این کتاب را بانویی قهرمان نوشته است و برای ملت ما نیز باعث افتخار است که چهار دختر جوان به اسارت مزدوران بعثی در بیایند و شکوه اخلاق و ارزشهای اسلامی ایرانی را به نمایش بگذارند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی این کتاب را ترجمهای از دین باوری و دین مداری در دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس پیش از این نمونهای از پیروزی معنویت برهمه قدرتها است.

نظر شما
پربیننده ها