پخش فیلم«همپرواز» ساخته دختر شهید سرلشگر بابایی

نخستین فیلم بلند سلما بابایی در مقام کارگردانی با نام «همپرواز» جمعه این هفته ساعت ۱۶ پخش می شود.
کد خبر: ۶۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ - 10January 2016

پخش فیلم«همپرواز» ساخته دختر شهید سرلشگر بابایی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سلمی بابایی که تهیه کننده همپرواز نیز هست، معرفی شهدا و جانبازان کمتر مطرح شده نیروی هوایی به مردم را از اهداف اصلی ساخت این فیلم دانست و اظهار داشت: این فیلم تلویزیونی 95 دقیقهای درباره خلبان جانباز محمد غلامحسینی است که در دوران دفاع مقدس و پس از سقوط هواپیما در منطقه کردستان، بدست دموکراتها افتاد و به درجه جانبازی نایل شد.

سلمی بابایی با اشاره به اینکه گفتار متن این فیلم با صدای پرویز پرستویی است، یادآور شد: داستان این تله فیلم براساس واقعیت بوده و همه اسامی و افراد حقیقی هستند. پیشتر مجموعه مستند - نمایشی آخرین پرواز که درباره زندگی شهید بیژن بیک محمدی بود به کارگردانی و تهیه کنندگی سلما بابایی از شبکه دو به روی آنتن رفته بود. گفتنی است مجموعه تلویزیونی همپرواز در هفت قسمت40 دقیقهای تولید شده که زندگی شهدا و جانبازان نیروی هوایی ارتش را به صورت داستانی به تصویر کشیده است.

قرار است این مجموعه پنج قسمتی دهه اول اسفند ماه از شبکه یک سیما پخش شود.

بازیگران: حسن جوهرچی، سعید زارعی، ابوالفضل همراه، محمدرضا غیاث آبادی، سلمان فرخنده، نسا اصلانی، مهرداد بنکداری، ابراهیم سعدالهی، ماشاالله وروایی، ترانه امینی و افشین زعیماز بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند. سایر عوامل فیلم تلویزیونی همپرواز عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان سلما بابایی، مجری طرح ونداد دوشن، مدیرتولید و برنامه ریز محمد شریفی، نویسنده و مشاورکارگردان ونداد دوشن، مدیر تصویر برداری جعفر براتی مهر، تدوین احسان لهراسبی، منشی صحنه افسانه شیخی، صدابردار جعفر علیان، طراحی و ترکیب صدا احسان افشاریان، طراح صحنه و لباس مرجان صفابخش، طراح گریم سیدجلال موسوی و عکاس پوپک خواجه امیری.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار