جدیدترین تحولات میدانی یمن؛

حمله جنگنده‌های سعودی به بیمارستان پزشکان بدون مرز/ 7 شهید و 15 مجروح

جنگنده‌های سعودی در ادامه حملات خود به مناطق مختلف یمن، امروز بیمارستان "رازح" را در استان صعده که تحت نظارت پزشکان بدون مرز است، بمباران کردند.
کد خبر: ۶۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ - 10January 2016

حمله جنگنده‌های سعودی به بیمارستان پزشکان بدون مرز/ 7 شهید و 15 مجروح

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری "العهد"، جنگندههای سعودی در ادامه حملات خود به مراکز تاسیساتی یمن امروز بیمارستان شهر "رازح" را در استان صعده که تحت نظارت پزشکان بدون مرز است، بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، در این حمله جنگندههای سعودی هفت نفر از شهروندان غیر نظامی یمنی شهید و پانزده نفر دیگر زخمی شدند.

جنگندههای عربستان همچنین بازاری را  در این شهر هدف قرار دادند که در این حمله نیز سه غیرنظامی شهید و پنج تن دیگر زخمی شدند.

پایگاه العهد گزارش داد که ارتش و کمیتههای مردمی یمن شب گذشته در ادامه نبرد علیه ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران عربستان مجتمع دولتی در "الحزم" واقع در استان الجوف را به کنترل خود در آوردند.

در همین خصوص یک منبع نظامی گفت: درگیرهای شدیدی شب گذشته میان ارتش و کمیتههای مردمی یمن با مزدوران هادی در اطراف مجتمع دولتی در الحزم رخ داد که در این درگیریها دستکم هشت تن از مزدوران هادی کشته و پانزده نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش و کمیتههای مردمی یمن همچنین مراکز تجمع متجاوزان و مزدوران سعودی در "الوازعیه" در استان تعز را با موشکهای کاتیوشا هدف قرار دادند.

براساس گزارش رسانههای یمنی ارتش و کمیتههای مردمی یمن برخی پایگاههای عربستان سعودی را در جیزان و نجران نیز هدف قرار دادند و شماری از نظامیان رژیم سعودی را به اسارت درآوردند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه یمن از فروردینماه سالجاری حملات خود را به این کشور آغاز کرد؛ با وجود اینکه حمله به یمن برقآسا و در مدت محدود پیشبینی شده بود اما با گذشت بیش از نه ماه از این جنگ، سعودیها به نتیجهای جز شکست و تهی شدن خزانه ارزی خود نرسیدهاند.

گفتنی است؛ در این مدت چندین پایگاه سعودیها و مرکز ذخایر استراتژیک نفتی آنها توسط ارتش و کمیتههای مردمی یمن هدف حمله قرار گرفته است؛ تا جاییکه تنها در سه شلیک موشک از نوع قاهر 1 بیش از 500 سعودی کشته شدهاند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت یمن از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی علیه این کشور تاکنون هشت هزار شهروند یمنی به شهادت رسیده و 28 هزار نفر نیز مجروح شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار