شنبه 26 دی؛

پاسداشت مشفق کاشانی در انجمن شاعران برگزار می شود

مراسم «پاسداشت یاد و خاطره استاد مشفق کاشانی» شنبه 26 دی ساعت 18 در انجمن شاعران ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ - 12January 2016

پاسداشت مشفق کاشانی در انجمن شاعران برگزار می شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، عباس کیمنش مشهور به مشفق کاشانی متولد سال ۱۳۰۴ در کاشان بود. او با اخذ درجه فوق لیسانس به تدریس مشغول شد و مدت ۳۷ سال در آموزش و پرورش به تربیت نسل جوان کشور پرداخت.

از این شاعر پیشکسوت، علاوه برسلسله مقالات ادبی و تحقیقی و عرفانی که در برنامههای صدای جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گرفته، کتابهای متعددی نیز منتشر شده است که بعضی از آنها عبارتند از: نقشبندان غزل، مجموعه شعر انقلاب از شاعران معاصر؛ سه مجموعه شعر درباره دفاع مقدس از شاعران معاصر؛ مجموعه شعر شهید با همکاری محمود شاهرخی؛ محمد صلی الله علیه و آله و سلم در آیینه شعر فارسی، مدایح و مراثی درباره حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با همکاری محمود شاهرخی؛ آیینه عصمت، مجموعه مدایح و مراثی درباره حضرت زهرا علیهاالسلام با همکاری محمود شاهرخی؛ قبله هشتم آیینه رجاء، مدایح و مراثی درباره حضرت رضا علیهالسلام با همکاری محمود شاهرخی؛ آیینه جمال، مجموعه دوم مدایح و مراثی درباره حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با همکاری محمود شاهرخی؛ دیوان صباحی بیدگلی با مقدمه و تصحیح شادروان پرتو بیضایی؛ خلوت انس، مجلد اول تذکره شعرای معاصر.

مشفق کاشانی که ریاست هیأت مدیره انجمن شاعران ایران را نیز برعهده داشت در دیماه 1393 در خانه شاعران ایران با دنیای خاکی وداع کرد.

به همین مناسبت انجمن شاعران ایران در نظر دارد روز شنبه 26 دی ساعت 18 ویژه برنامهای به مناسبت سالروز درگذشت این شاعر فقید برگزار کند. علاقهمندان برای شرکت در این برنامه میتوانند در تاریخ و ساعت مذکور در این مراسم شرکت کنند.

نظر شما
پربیننده ها