در بیانیه اداره‌کل حفظ آثار سمنان مطرح شد

بسیج سپر بلای انقلاب و کشور

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در بیانیه‌ای با تبریک هفته پربرکت بسیج به سلحشوران، دلاوران و بسیجیان مخلص جمهوری اسلامی، وحدت ملی و بسیج عمومی را دو نیاز استراتژیک تداوم پیروزمند انقلاب ها خصوصا در مراحل سازندگی دانست.
کد خبر: ۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵ - 23November 2013

بسیج سپر بلای انقلاب و کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سمنان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سمنان  در گرامیداشت هفته بسیج بیانیه ای بدین شرح صادر کرد:

بسمه تعالی

حفظ بسیج به عنوان سرمایه عظیم و ارزشمند انقلاب اسلامی یک تکلیف است. (مقام معظم رهبری)

وحدت ملی و بسیج عمومی دو نیاز استراتژیک تداوم پیروزمند انقلابها خصوصا در مراحل سازندگی آنهاست. بارزترین و مهمترین مصداق چنین تجربه ای در انقلاب اسلامی ایران، چهره خویش را به نام بسیج نشان داده است و انقلاب اسلامی هم در شکل و روش مبارزه و هم در محتوی و مضمون حرکت انقلابی خویش از عمیق ترین عوامل وحدت گرفته و گسترده ترین علل حضور نیروهای مردمی برخوردار بوده است.

هفته گرامیداشت بسیج یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی و یادآوری نام ایثارگران مخلص که الگوی جهاد و شهادت در روند تاریخ شدند و در حساس ترین و شکوهمندترین فراز تاریخ، عالیترین مظاهر عشق و ایمان، تقوی و جهاد را عینیت بخشیدند.آری هفته بسیج تفکر و تامل در رابطه با یکی از مفاهیم کلیدی انقلاب اسلامی است که در گذشته منشا بارزترین تحولات در نظام اسلامی شد و اکنون نیز مرحله انتقالی مثبت را برای حضور در صحنه ابتلائات آینده برای تشکیل هسته های مقاومت حزبالله در منطقه و بسیج سربازان و رزمندگان اسلام در سراسر جهان آماده می کند.

فرمان تشکیل بسیج توسط حضرت امام(ره) در سال 58 یک ضرورت عینی برای نهضت نوین الهی بود. این فرمان در مقطعی از زمان صادر شد که درگیری و تقابل انقلاب اسلامی در بعد جدیدی آغاز شده بود، لذا ضرورت حضور فعالتر پیشتازان و نسل پرتوان انقلاب در صحنه دفاع هر چه بیشتر حس میشد. تشکیل بسیج جوابگوی نیاز انقلاب اسلامی برای پاسداری از ارزشهای خود شد و بسیج به عنوان شجره طیبه خیلی زود بالید و بوی بهار وصل پراکند. این نهاد بی ادعا و بی ریا منشا خیر و فراوانی گردید.

بی شک اگر بسیج نبود انقلاب در برابر توطئههای دشمنان به طور جدی آسیبپذیر بود. بسیج سپر بلای انقلاب و کشور شد و بازوی توانای امام(ره) در بحرانیترین شرایط کشور از لحاظ نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی. امام(ره) از هیچ نهاد و تشکیلاتی به اندازه بسیج قدردانی نکرد.پس حفظ و قدر دانستن بسیج به عنوان یک امر ضروری اولیه برای ما مطرح است که اگر غفلت صورت بگیرد خسارت غیر قابل جبران است.

بدینوسیله آغاز هفته پربرکت بسیج را خدمت سلحشوران، دلاوران و بسیجیان مخلص جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده به ارواح مطهر و طیبه شهیدان هشت سال دفاع مقدس درود و صلوات میفرستیم.

نظر شما
پربیننده ها