علی فرحناک:

کافه سیروس سوغات راهیان نور است

کارگردان "کافه سیروس" گفت: بی توجهی مسئولان به خط مقدم مقاومت و مبارزه با دشمنان بعثی مورد قبول نیست.
کد خبر: ۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸ - 24November 2013

کافه سیروس سوغات راهیان نور است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علی فرحناک کارگردان نمایش "کافه سیروس" با تاکید بر لزوم جذابیت در تئاترهای دفاع مقدس و مخاطب پسند بودن آنها اظهار داشت: تئاتر دفاع مقدس تنها در صورتی  میتواند مخاطبان را به خود جذب کند که در کنار بیان موضوع و پیام، سلیقه مخاطب را هم در نظر بگیرد.

وی در ارتباط با چگونگی شکلگیری متن نمایش "کافه سیروس" گفت: محمد حسینی، نویسنده این نمایشنامه به همراه کاروانهای راهیان نور سفری به مناطق جنگی انجام داد. ایده نوشتن نمایشنامه "کافه سیروس" در این سفر شکل گرفت و پس از مدتی در قالب متن اصلی تکمیل و ارائه شد.

فرحناک ادامه داد: مناطق جنوب و غرب کشور بیشترین سهم را درمورد  مقاومت کشور در برابر دشمن بعثی بر عهده داشته و خط مقدم ایستادگی و مبارزه  در برابر متجاوزان بعثی به حساب میآمدند اما امروزه میبینیم که متاسفانه مسئولان توجه چندانی به آنها نمیکنند.  

وی افزود: لازم است که مسئولان توجه بیشتر و دقیق تری به این مناطق داشته باشند و ترتیبی اتخاذ کنند تا روند بازسازی این مناطق با سرعت بیشتری پیش برود.

کارگردان مطرح و برجسته کشور با تاکید بر پرهیز از کلیشه ها و لزوم توجه به مسائل اجتماعی روز و آنچه مردم در جامعه با آن مواجه هستند خاطرنشان کرد: اجرای عمومی آثار نمایشی با مضمون دفاع مقدس بدون برنامهریزی مسئولان امکان پذیر نیست، علاوه بر مسئولان خود هنرمندان هم  باید نمایشهای متفاوتی را با موضوع های بکر و تازه به صحنه بیاورند تا با استقبال مخاطب مواجه شود.

وی افزود: استقبال مردم از یک تئاتر دفاع مقدس مسئولان را مجاب میکند تا توجه بیشتری از خود نشان دهندو امکانات بهتری را در اختیار آن تئاتر قرار دهند اما وقتی نمایش ضعیف باشد و توانایی جذب تماشاگر را نداشته باشند مدیرهم دلسرد میشود و توان خودش را در جایی صرف میکند که مخاطب بیشتری حضور دارد.

فرحناک درمورد اجرای "کافه سیروس" در شهر قم گفت: این اثر، اسفندماه سال 90 در شهر قم اجرا شد که تماشاگران استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آوردند؛ در جشنواره فتح خرمشهر هم آن را اجرا کردیم و استقبال بسیار خوب و غیر منتظره بود. بسیار دوست داشتیم تا امکان اجرای کار در مناطق جنوبی کشور فراهم شود اما متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار