دغدغه‌های ناشران خصوصی دفاع مقدس - 4

نبود مرکز توزیع؛ مشکل اصلی‌ ناشران خصوصی دفاع مقدس

مدیر انتشارات کتاب یوسف گفت: نبود تبلیغات و سیستم توزیع مناسب مانع از دیده شدن کتب دفاع مقدس در سطح جامعه و بین مردم می‌شود.
کد خبر: ۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶ - 26November 2013

نبود مرکز توزیع؛ مشکل اصلی‌ ناشران خصوصی دفاع مقدس

سید مجتبی نبوی مدیر انتشارات کتاب یوسف در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان اینکه توزیع یک مشکل عامه در حوزه نشر است و در دفاع مقدس هم خاصتر میشود، اظهار داشت: نبود مراکز توزیع یکی از اصلیترین مشکلات ناشران در این حوزه میباشد که شاید یکی از مقصران این موضوع، خود ناشران هستند.

نبوی ادامه داد: متأسفانه در زمینه تبلیغ، صدا و سیما همکاری لازم را با ناشران نداشته و بیشتر بر مبنای اقتصاد پیش میرود.

وی با بیان اینکه در کشور، کتب ارزشمندی در حوزه دین و دفاع مقدس چاپ میشوند، گفت: نبود تبلیغات و یک سیستم توزیع مناسب مانع از دیده شدن کتب ارزشی در سطح جامعه و بین مردم میشود.

نبوی، با اشاره به حضور انتشارات کتاب یوسف در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، تصریح کرد: در این نمایشگاه هم کتاب و هم نویسنده دیده میشدند و علت آن را باید در تبلیغات مناسب جست و جو کرد که متأسفانه در ایران مسئولان مربوط به تبلیغ بیشتر درگیر حاشیه هستند تا مسائل اصلی.

مدیر انتشارات کتاب یوسف، برگزاری کلاسهای توجیهی را از راهکارهای حل این مشکلات برشمرد و ادامه داد: بسیاری از ناشرین هیچ اطلاع و تخصصی در زمینه تبلیغ و توزیع ندارند. از همین رو باید از طریق وزارت ارشاد و یا از طریق اتحادیه، کلاسهای آموزشی در این زمینه برگزار شود.

وی هماهنگی میان وزارت ارشاد، سازمان فرهنگی - هنری شهرداری، حوزه هنری و صدا و سیما را لازمه حمایت از فرهنگ و خصوصاً نشر دانست و خاطرنشان کرد: باید در این زمینه فرهنگ سازی شود. میتوان در این حوزه با هزینه بسیار کم برای رشد و تعالی جامعه، فرهنگ سازی کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار