در گفتگو با سید یاسر موسوی مطرح شد

روایت فرزند دبیرکل سابق حزب‌الله از تلاش تکفیری‌ها برای شهادت رکن‌آبادی

سید یاسر موسوی با تأکید بر مبارزه با دشمن اصلی مسلمانان یعنی اسرائیل گفت: شهید رکن‌آبادی شخصیت بسیار دوست داشتنی داشت و معتقد بود برای ملتی که رهبرش این‌گونه شهید می‌شود باید خدمت صادقانه و بی‌منت کرد.
کد خبر: ۶۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ - 19January 2016

روایت فرزند دبیرکل سابق حزب‌الله از تلاش تکفیری‌ها برای شهادت رکن‌آبادی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سید یاسر موسوی فرزند شهید سید عباس موسوی با ذکر خاطراتی از دبیرکل سابق حزبالله لبنان بر لزوم وحدت شیعه و اهل تسنن تأکید کرد و گفت: پدرم همواره تأکید میکرد باید نشانه اسلحهمان سمت دشمن واقعی همه مسلمانها یعنی اسرائیل باشد.

سید یاسر که به زبان فارسی مسلط بود در ادامه به تبیین شخصیت شهید دکتر غضنفر رکنآبادی سفیر سابق ایران در لبنان پرداخت. سید یاسر، سفیر سابق ایران در لبنان را شخصیتی بسیار خوب و دوست داشتنی توصیف کرد و اشاره داشت شهید رکنآبادی در همان اوایل دوره مأموریت خود در لبنان بارها و بارها روی خدمت بیمنت برای لبنانیها تأکید میکرد. سید یاسر گفت شهید رکنآبادی معتقد بود باید برای ملتی که رهبرش در راه خداوند مجاهدت میکند و به مقام شهادت نائل میآید خدمت صادقانه و بیمنت کرد. مشروح گفتگوی تسنیم با فرزند دبیرکل سابق حزبالله لبنان را میخوانید.

تسنیم: آقای موسوی، چندی پیش بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و بازتابهای مختلفی داشت. شما هم یکی از کسانی بودید که در این کنفرانس شرکت کردید. بهنظر شما وحدت شیعه و سنی چه اهمیتی دارد و سیره شهید سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزبالله لبنان در این باره چگونه بود؟

در حال حاضر وحدت شیعه و سنی دارای اهمیت فراوانی است. من برای اینکه اهمیت فراوان وحدت در جهان اسلام را توضیح بدهم به ذکر خاطرهای از دبیرکل سابق حزبالله لبنان شهید سید عباس موسوی اشاره میکنم. شهید مقاومت و دبیر کل سابق حزبالله لبنان شهید سید عباس موسوی در سال 1987 میلادی در جمع اهل تسنن و شیعه در منطقه صیدا که منطقهای است که عمدتاً اهل تسنن در آن زندگی میکنند سخنرانی بسیار مهمی دارند. این سخنرانی بعد از انجام عملیات موفقی است که در این عملیات شاخهای بهنام فجر که شاخهای از اهل تسنن است کنار نیروهای مقاومت اسلامی حزبالله شرکت کردند و توانستند تلفات سنگینی را بر پیکره نیروهای اسرائیلی وارد سازند، او در این سخنرانی تأکید کردند باید اسلحه و سلاح مسلمانان چه شیعه و چه اهل تسنن بهسمت دشمن اصلی یعنی اسرائیل نشانه گرفته شود و دشمن اصلی اسرائیل است. در همین سخنرانی بود که وی از نیروهای رزمنده قوات الفجر خواست تا تانکی را که از دشمن صهیونیستی به غنیمت گرفته بودند در میدان شهر قرار دهند تا همه بتوانند از نزدیک اقتدار و وحدت شیعه و اهل سنت را ببینند. البته شهید سید عباس موسوی در آن سخنرانی حرفهای بسیار زیبا و مهم دیگری نیز علیه اسرائیل بیان کردند.

تسنیم: آیا شهید سید عباس موسوی در آن سخنرانی سخنان مهم دیگری نیز بیان کردند بهخصوص در رابطه با نحوه رفتار با اسرائیل؟

بله، شهید سید عباس موسوی در آن سخنرانی، حرفهای بسیار مهم دیگری نیز ایراد کردند، بهعنوان نمونه او در رابطه با اسرائیل گفت: "اگر اسرائیل را به حال خود رها کنید با فتنه انگیزی همه مسلمانان را نابود خواهد کرد". او معتقد بود: "اگر جهاد نکنید اسرائیل چیزی برای ما باقی نخواهد گذاشت و همه در دام اسرائیل و فتنه او گرفتار خواهیم شد". این همان حرفی است که امروز واقعاً به آن رسیدهایم و این دستورالعملی بسیار مهم و سرنوشتساز برای امروز ماست. شهید سید عباس موسوی از ما میخواست همه نیرو و توانمان را برای دشمن اصلی که همان اسرائیل باشد صرف کنیم.

تسنیم: بهنظر شما گروههای تکفیری که امروزه در جهان اسلام فتنه انگیزی میکنند و مرتکب جنایات و فجایع وحشتناکی میشوند رابطهای با رژیم صهیونیستی دارند یا خیر؟

با توجه به تجربیات فراوانی که در این مدت کسب کردهایم ما یقین داریم که گروههای تکفیری ریشه در استکبار جهانی دارند و ریشه آنها را باید در اسرائیل پیدا کرد. تکفیریها بهطور مستقیم و غیرمستقیم اهداف استکبار جهانی را در ایجاد شکاف و تفرقه در جهان اسلام پیاده سازی میکنند و این همان مطلبی است که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنهای بارها و بارها در سخنرانیها بدان اشاره کردهاند. ایشان بارها تأکید کردهاند که از اهداف اسرائیل در منطقه ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان بوده است و تا حدود زیادی هم توانستهاند میان مسلمانان تفرقه و اختلاف ایجاد کنند. آنها حتی بین اهل تسنن نیز اختلاف ایجاد کردهاند و آنها را فرقه فرقه کردهاند.

تسنیم: بهنظر شما راه نجات و برونرفت از اختلاف و تفرقه بین مسلمانان چیست؟

مسلماً اگر ما میخواهیم از تونل تاریک اختلاف و تفرقه نجات یابیم لازم است اسلحهمان را بهسمت دشمن حقیقی و اصلی نشانه بگیریم. دشمن اصلی و حقیقی امت اسلامی بلاشک اسرائیل و نیروها و رژیمهای وابسته به آن است.

تسنیم: شما از دوستان نزدیک شهید رکنآبادی هستید؟

بله، شهید رکنآبادی شخصیتی بسیار عالی و دوست داشتنی داشتند و ما با ایشان رابطه خانوادگی نیز داشتیم. وی در این مدتی که لبنان بود بارها مورد تهدید تکفیریها قرار گرفت. تکفیریها برای ایجاد اختلاف و تفرقه بارها و بارها سعی داشتند در عملیات انتحاری ایشان را به شهادت برسانند و در آخرین باری که به سفارت ایران در لبنان حمله شد وی از این حمله آسیبی ندید که همین امر باعث شد همه در لبنان خوشحال شوند زیرا که تکفیریها نتوانسته بودند به خواسته و هدف خود برسند. شهید رکنآبادی واقعاً شخصیتی خیلی عالی و دوست داشتنی داشتند و خداوند ایشان را غریق رحمت خویش کند. او در دل ما قرار داشت و ما به ایشان خیلی نزدیک بودیم.

تسنیم: اولین دیدار شما با شهید رکنآبادی چگونه شکل گرفت و وی در اولین دیدار چه نکاتی را مطرح کرد؟

اولین دیدار بنده با شهید رکنآبادی سر مزار شهید سید عباس موسوی واقع در منطقه بقاع لبنان بود و ما به استقبال ایشان رفتیم. شهید رکنآبادی به ما گفت "این مأموریت به بنده محول شده تا بهعنوان سفیر ایران در لبنان در خدمت شما باشم". وی در آن جلسه از شخصیت سیدعباس موسوی بهنیکی یاد کردند و گفتند "باید قدر ملتی را که رهبران آن اینگونه به شهادت میرسند، دانست و باید برای این ملت خدمتگزاری صادقانه و بیمنت کرد و ما هدفی جز خدمت به این مردم نداریم و شما نیز برای ما دعا کنید که در عمل موفق باشیم و امیدواریم بهواسطه شهیدانی مثل سید عباس موسوی که از اولیای الهی بودند خدا ما را در این راه موفق و سربلند کند". بعد از این دیدار به خانه برگشتیم و صبحانه را با هم خوردیم و در خانه شهید رکنآبادی حرفهای خیلی قشنگی درباره شهید سیدعباس موسوی زدند.

تسنیم: به اولین دیدار خود با شهید غضنفر رکنآبادی اشاره کردید، لطفاً درباره آخرین دیدار خود نیز صحبت کنید که در آخرین دیدار دکتر رکنآبادی چه نکاتی را مطرح کردند؟

آخرین باری که شهید رکنآبادی را دیدم در ایران و وزارت امور خارجه بود، دو سه ماه قبل از شهادت شهید رکنآبادی. در این دیدار مسائل مختلفی مطرح شد و یکی از اینها طرحی بود که انشاءالله در آینده اجرا خواهد شد و آن طرح در ارتباط با شهید سید عباس موسوی است و قرار بود شهید رکنآبادی در این طرح همکاری داشته باشند و ما را کمک کنند.

تسنیم: لطفاً خاطرهای شنیدنی از دکتر رکنآبادی تعریف کنید.

خاطرات زیادی از شهید رکنآبادی دارم ولی الآن فرصت کافی وجود ندارد، مثلاً سفارت ایران در لبنان باغی دارد بهنام زیتون. وی مکرر از ما دعوت میکرد که همراه خانواده به آنجا برویم و مهمان وی باشیم. او بسیار دوست داشتنی بود. همه لبنانیهایی که با او کار میکردند عاشقش بودند.

تسنیم: حس و حال مردم لبنان وقتی خبر شهادت شهید رکنآبادی را که در حادثه منا به رحمت ایزدی پیوست، شنیدند چگونه بود؟

لبنانیها وقتی خبر شهادت شهید رکنآبادی را شنیدند بسیار ناراحت و متأثر شدند. بسیاری از این افراد، برای شهید رکنآبادی آینده بسیار درخشان و روشنی پیشبینی میکردند ولی متأسفانه این شخصیت دوست داشتنی در حادثه منا از میان ما رفتند.

 

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها