دبیرسیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور خبر داد:

5 بهمن؛ برگزاری‌نخستین گردهمایی «هنر انقلابی در آئینه راهیان نور»

سید محمد یاشار نادری از برگزاری نخستین گردهمایی سراسری هنر انقلابی در آئینه راهیان نور با حضور هنرمندان و صاحب نظران حوزه دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ - 20January 2016

5 بهمن؛ برگزاری‌نخستین گردهمایی «هنر انقلابی در آئینه راهیان نور»

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سید محمد یاشار نادری دبیر سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور در گفتگو با سرزمین نور گفت: به همت جشنواره سرزمین نور، نخستین گردهمایی سراسری هنر انقلابی در آئینه راهیان نور روز دوشنبه 5 بهمن در تهران برگزار می شود.

وی افزود: این گردهمایی سراسری با حضور سردار سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج، جمعی از هنرمندان،صاحب نظران و کارشناسان حوزه دفاع مقدس و راهیان نور، تعدادی از برگزیدگان و داوران جشنواره ملی سرزمین نور، مسئولان دبیرخانه های استانی این دوره از جشنواره و همچنین خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار می شود.

دبیرسیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور با اشاره به جمله ای از رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت روایت کنندگان دفاع مقدس گفت: رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی فرموده اند: "شما که دفاع مقدس را روایت میکنید، بخصوص آنهائى که روایت هنرى میکنند، در واقع آئینهاى هستید در مقابل یک مظهر جمال و جلال، که او را منعکس میکنید. .. شما امروز آنها را در واقع با کار هنرى خودتان بازآفرینى میکنید...خود این کار فرهنگى و کار هنرى شما که روایت آن جهاد مقدس هست، جهاد است"

نادری اضافه کرد: این جمله را امام خامنهای در 24 شهریورماه 88 در دیدارشان با اصحاب هنر دفاع مقدس، برای هنرمندان این عرصه برشمردند و به همین دلیل این گردهمایی را به عنوان هنرانقلابی در آئینه راهیان نور نامگذاری نمودیم چرا که پرداختن به بحث دفاع مقدس، به خصوص در مقوله هنر آن بسیار مورد توجه است؛ به طوری که هنر تاثیرگذارترین حوزه در میان مردم و ماندگارترین روش برای تثبیت جایگاه ارزشی بحث دفاع در اذهان نسل آینده است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره سرزمین نور نیاز به هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای فرهنگی دارد، افزود: برای انجام عملیات بزرگ جشنواره سر زمین نور نیاز به هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه ها و نهادهایی همچون ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، سازمان بسیج صداوسیما، معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان بسیج، ستاد مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج، وزارت آموزش و پرورش، سازمان نشر آثار دفاع مقدس و …داریم و برگزاری این گردهمایی سراسری قطعا باعث افزایش انسجام بین دستگاه ها در برگزاری اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره ملی سرزمین نور در اسفند امسال در خرمشهر می شود.

دبیرسیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور تاکید کرد: بررسی آسیب ها، تهدیدها، فرصت ها، نقاط ضعف و قوت راهیان نور و جشنواره ملی سرزمین نور نیز از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی سراسری است.

وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این گردهمایی، نشست مشترک هیئت داوران با شورای سیاست گذاری جشنواره سرزمین نور و همچنین جلسه هم اندیشی دبیران استانی جشنواره و مسئولان راهیان نور برگزار می شود.

نادری در ادامه برگزاری اردوهای راهیان نور را میدانی بزرگ برای گردهمایی تفکرات مختلف به منظور دستیابی به هدف آرمانی و چرایی به وقوع پیوستن دفاع مقدس همراه با معنویت دانست و افزود: زائران راهیان نور در این اردوی زیارتی، ضمن آشنایی با مناطق مختلف عملیاتی دفاع مقدس با سیره شهدا و رزمندگان نیز آشنا شده و در جریان رشادتها و جانفشانیهای رزمندگان قرار می گیرند و جشنواره سرزمین نور واسطه ای برای ثبت دیده ها  و شنیده های این زائران در بخش های ادبی و هنری است.

وی افزود: شناختی که زائران راهیان نور از فرهنگ ایثار و شهادت به واسطه حضور در راهیان نور به دست میآورند، بسیار ارزشمند بوده و دقیقاً بر طبق پیگیری و دنبالهگیری آرمانهای انقلاب اسلامی و رساندن پیام شهدا است و نیاز بود که جشنواره سرزمین نور در این حوزه وارد شود و بتواند در راستای مفاهیم دفاع مقدس باعث رشد کیفی و کمی آثار جنگ شود.

گفتنی است گردهمایی سراسری هنر انقلابی در آئینه راهیان نور روز دوشنبه 5 بهمن ماه در  تهران، خیابان طالقانی، مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان برگزار می شود.

بنابراین گزارش، جشنواره ملی سرزمین نور همه ساله در دو بخش مردمی(کاروان) و بخش حرفه ای (ققنوس) در رشته های عکس، فیلم ، فیلمنامه ، شعر ، متن ادبی ، انیمیشن ، خاطره ، داستان ، رمان ، وبلاگ و وبسایت ، نرمافزارهای چند رسانهای و ... برگزار می شود و علاقمندان می توانند آثار ادبی و هنری خود با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس را از طریق تارنمای www.sarzaminenoor.ir   ارسال نمایند.

نظر شما
پربیننده ها