آیت الله عاملی در بزرگداشت روز 19 ژانویه:

مردم جمهوری آذربایجان در اوج خفقان رژیم کمونیستی شوروی، به عشق اهل بیت و امام خمینی مقاومت کردند

امام جمعه اردبیل در روز جهانی آذری های مسلمان گفت: دشمن در استحاله فرهنگی اهالی شریف آذربایجان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد؛ امّا دین نهادینه شده در عمق جان و دل مردم آذربایجان آنها را در 19 ژانویه به موطن اصلی خودشان و موطن فرهنگی شان ایران سوق داد و این روز باید گرامی داشته شود.
کد خبر: ۶۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ - 20January 2016

مردم جمهوری آذربایجان در اوج خفقان رژیم کمونیستی شوروی، به عشق اهل بیت و امام خمینی مقاومت کردند

به گزارش دفاع پرس ازاردبیل، 19 ژانویه روز جهانی آذری های مسلمان جهان، سالروز ورود مردم مسلمان جمهوری آذربایجان به ایران اسلامی و اعلام ارادت به انقلاب و امام (ره) در اردبیل گرامی داشته شد.

 در این برنامه که روز سه شنبه قبل از ظهر در تالار خطایی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی و به همت جمعی از ادارات فرهنگی اردبیل برگزار شد آیت الله سید حسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل طی سخنانی با اشاره به این روز بزرگ و این حرکت عظیم تاریخی، از سعی و تلاش دشمنان اسلام و ایران در تحریف این رویداد ماندگار تاریخی سخن گفت و افزود: دشمن در استحاله فرهنگی اهالی  شریف آذربایجان تلاش داشت و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد. امّا دین نهادینه شده در عمق جان و دل مردم آذربایجان آنها را در 19 ژانویه به موطن اصلی خودشان و موطن فرهنگی شان ایران سوق داد و این روز باید گرامی داشته شود.

دکتر عاملی با اشاره به شهدای حادثه اخیر نارداران آذربایجان در محرم امسال و کشتار مردم عزادار به دست عمال دولتی، به پیوند عاطفی و دینی عمیق دو ملت اشاره کرد و ایران را وطن اصلی همه آذری های جهان دانست.

 درابتدای این مراسم بحرالعلومی مدیر شبکه آذری سحر، ضمن بیان ریشه های تاریخی بیداری در ملت آذربایجان  دو ملت را همدل و همزبان دانست و از لزوم وحدت دینی و فرهنگی بین دو ملت سخن گفت و آن را در راه حفظ میراث ماندگار دینی آذربایجان و جلوگیری از نفوذ صیونیسم و وهابیت مهم برشمرد.

نظر شما
پربیننده ها