نماینده جنبش حماس در ایران:

چاره ای جز پیروزی و آزاد سازی وجب به وجب سرزمینمان نداریم

خالد القدومی دلیل مجازات مردم غزه را شهادت طلبی دانست و اظهار داشت: ما ملت فلسطین چاره ای جز پیروزی و آزاد سازی وجب به وجب سرزمینمان نداریم و به راه خود ادامه می دهیم.
کد خبر: ۶۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ - 20January 2016

چاره ای جز پیروزی و آزاد سازی وجب به وجب سرزمینمان نداریم

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل دفاع پرس، خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران در ششمین همایش غزه نماد مقاومت با بیان اینکه زبان آمار و ارقام بهترین زبان بیان واقعیت ها است، اظهار داشت: بیش از ده سال از محاصره غزه می گذرد و جمعیتی بیش از ۱۸۰۰ نفر که همه دلاور هستند تحت محاصره کامل به سر می برند.

وی در ادامه افزود: بیش از ۴۰ درصد مردم غزه در زیر خط فقر زندگی می کنند و ۸۰ درصد نیازمند کمک های انسان دوستانه بین المللی هستند.

القدومی در ادامه تصریح کرد: ملت غزه به این خاطر مجازات می شوند که یکی از راههای سعادت و رستگاری را که چیزی جز شهادت و پیروزی نمی دانند در حالی که انها نیز همچون سایر ملل دوستدار صلح هستند.

وی گفت: بهای مقاومت و پایداری را باید پرداخت لذا ما علیرغم مشکلات فراوان همچنان در صحنه نبرد باقی خواهیم ماند.

القدومی با بیان اینکه کودکان غزه کودکی خود را از دست داده اند، تصریح کرد: کودکان غزه از تفریح و بازی های کودکانه محروم هستند، ۵۰ درصد به دلیل وقوع جنگ و بمباران از مشکلات روانی و ۵۵ درصد نیز از افسردگی  رنج می برند.

نماینده جنبش حماس در ایران خاطر نشان کرد: ما ملت فلسطین چاره ای جز پیروزی و آزاد سازی وجب به وجب سرزمینمان نداریم و به راه خود ادامه می دهیم و همچنان نگاهمان به امت اسلامی است که چه زمانی ما را همراهی خواهند کرد تا این افتخار را پیدا کنند که در قدس نماز بگذارند، بی شک آن روز همه مومنان خرسند خواهند شد.

وی به ۹۲۲ هزار پناه جوی ساکن غزه اشاره کرد و اذعان داشت: تمامی این پناهجویان نیازمند کمکهای انسان دوستانه بین المللی هستند. مردمان غزه درآمد چندانی ندارند و میزان بیکاری در این سرزمین ۶۲ درصد است.

القدومی افزود: ملت قهرمان غزه سه جنگ را پشت سر گذاشته اند، طی این جنگ ها هزاران نفر شهید و بیش از دهها هزار نفر مجروح شده اند. بیمارستان ها، مدارس و تاسیسات زیر ساختی بر اثر بمباران جنگنده های رژیم غاصب صهیونیستی منهدم شده است.

القدومی در ادامه با اشاره به اینکه نیازها مادر اختراعات است، خاطر نشان کرد: نوجوان چهارده ساله فلسطینی با وجود کمبود امکانات در یک مسابقه بین المللی جایزه بزرگی را به خاطر اختراعش کسب می کند.

وی گفت: مردم غزه سنت و شیوه پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) را انتخاب کرده اند، همانطور که آنها محاصره مکه و مدینه را با سربلندی پشت سر گذراندند، ما نیاز این محاصره با پیروزی به پایان خواهیم برد.

نماینده جنبش حماس در ایران با انتقاد از جامعه بین المللی در قبال سکوت آنها در ندیدن جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، خاطر نشان کرد: گذرگاه رفح در سال ۲۰۱۵ فقط بیست روز باز بود، این در حالی است که بیش از ۶۰ هزار نفر نیازمند خروج از این گذرگاه بودند.

وی تصریح کرد: کرانه باختری و قدس اشغالی از هم رزم خودشان غزه جدا نیستند. بیش از صد روز از آغاز انتفاضه قدس می گذرد، در این مدت ۱۶۳ نفر شهید شده است که از این تعداد سی نفرشان کودک هستند و بیش از ۱۶۰۰ نفر نیز مجروح شده اند.

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه قدس تاکنون بیش از سه هزار نفر از فلسطینیان را بازداشت کرده است که ۸۵۰ نفر از آنها کودک هستند. این رژیم در این مدت بیش از صد منزل مسکونی را نیز منهدم کرده است.

القدومی در بخشی از سخنان خود به جنگ هایی که بین اعراب در منطقه جاری است، اشاره کرد و افزود: اعراب و مسلمانان به دلیل اینکه معلوم نیست شتر را چه کسی کشته است به جان هم افتاده اند، به اسم مذهب و نژاد با یکدیگر در گیر شده اند، در حالیکه خداوند، پیامبر و کتاب آنها یکی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار