یحیی افشار خبر داد

اعزام 3500 دانش‌آموز زنجانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: سه هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵ - 24November 2013

اعزام 3500 دانش‌آموز زنجانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "یحیی افشار" مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی(عج)، اظهار داشت: دانشآموزان بسیجی از یکم تا 12 آذر ماه جاری به مناطق عملیاتی اعزام میشوند.

افشار با اشاره به اینکه نخستین گروه دانشآموزان یکم آذر ماه جاری به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند، تصریح کرد: اردوهای دانشآموزان چهار روزه می باشد.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه در این دوره 3 هزار و 500 نفر به مناطق عملیاتی اعزام میشوند، افزود: این تعداد شامل دانشآموزان دختر مقطع دوم دبیرستان، فرهنگیان، روحانی و راوی است.

وی با اشاره به اینکه این دانشآموزان برای آشنایی با درس آمادگی دفاعی به اردوهای راهیان نور اعزام میشوند، تصریح کرد: نخستین گروه دانشآموزان از شهرستانهای خدابنده و سجاس استان زنجان در قالب 14 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام شدهاند.

افشار با بیان اینکه دانشآموزان در استان خوزستان و در اردوگاه شهید باکری خرمشهر ساکن میشوند، تاکید کرد: این دانشآموزان از یادمانهای «اروند کنار، شلمچه و هویزه» بازدید میکنند.

وی به برنامههای در نظر گرفته شده برای دانشآموزان اشاره کرد و اظهار داشت: نمایش رزمی و فرهنگی «مردان آسمانی» در پادگان شهید حبیب الهی اهواز برگزار میشود.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: این برنامه هر شب و برای هر نوبت از دانشآموزان اعزام شده به مناطق عملیاتی برگزار میشود.

این مسئول بازدید از نمایشگاه فرهنگی و کتاب را یکی دیگر از برنامهها اعلام کرد و افزود: برگزاری مراسم صبحگاه ویژه دانشآموزی شب خاطره از دیگر برنامهها است.

افشار با اشاره به اینکه برنامه شب خاطره و روایت هشت سال دفاع مقدس برگزار میشود، تصریح کرد: همچنین مسابقات فرهنگی مختلف در طول مسیر برای دانشآموزان برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه یک روز در میان دانشآموزان به مناطق عملیاتی اعزام میشوند، ادامه داد: روزهای یکم، سوم، پنجم، هفتم و نهم آذر ماه جاری برگزار میشود.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان با بیان اینکه در نوبت دوم دانشآموزان بسیجی از شهرهای خدابنده، بزینه رود، ایجرود، ابهر و سلطانیه اعزام میشوند، افزود: در نوبت سوم دانشآموزان از شهرهای خرمدره، طارم، ماهنشان، و انگوران به مناطق عملیاتی اعزام میشوند.

وی با اشاره به اینکه در نوبت چهارم دانشآموزان آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان اعزام میشوند، تشریح کرد: پنجم آذر ماه جاری نیز دانشآموزان از آموزش و پرورش ناحیه یک و دو زنجان و بخش زنجانرود به مناطق عملیاتی اعزام میشوند.

افشار با اشاره به اهداف اعزام دانشآموزان به اردوهای راهیان نور، بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس از اهداف برگزاری این اردوها است.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تقویت روحیه ایثار و شهادت در بین دانشآموزان از دیگر اهداف برگزاری این اردوها است، گفت: آموزشهای اخلاقی و دینی، ارتقای سطح آگاهی دانشآموزان با تاریخ و فرهنگ کشورمان از دیگر اهداف برگزاری این اردوها است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار