وزیر سابق ارشاد در تجمع همیاران انقلاب اسلامی در اهواز:

عده‌ای برجام را لطف آمریکایی‌ها معرفی می‌کنند/افزایش امید آمریکا به موفقیت پروژه جدید نفوذ پس از برجام

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امید آمریکا به موفقیت پروژه جدید نفوذ پس از برجام افزایش یافت گفت: برخی می‌خواهند حتی موضوع برجام را لطفی از ناحیه آمریکا و غرب به ایران معرفی کنند.
کد خبر: ۶۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ - 21January 2016

عده‌ای برجام را لطف آمریکایی‌ها معرفی می‌کنند/افزایش امید آمریکا به موفقیت پروژه جدید نفوذ پس از برجام

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، گردهمایی بزرگ همیاران انقلاب اسلامی باحضور قشرهای مختلف مردم و جوانان اهوازی شامگاه چهارشنبه در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد.

سید محمد حسینی در این گردهمایی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری علیرغم دقتی که شورای نگهبان در بررسی صلاحیتها دارد احتمال میدهند که در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نفوذ صورت بگیرد.

وی افزود: در سال 88 یکی از اعضا مجلس خبرگان خوراک خبری رسانههای غربی را تأمین میکرد، این یعنی حتی 1 نفر هم میتواند نفوذی خطرناکی باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: عدهای میخواهند سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت نفوذ را سست و سبک کنند، در دهه 70که بحث تهاجم فرهنگی مطرح شد برخی گفتند توهم است، جنگ و فاجعهای وجود ندارد، موضوع را نفی میکردند، امروز هم عدهای میخواهند بگویند نفوذی وجود ندارد.

حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکاییها به این انتخابات چشم طمع دوختهاند، عنوان کرد: این یعنی انتخابات مسئله سادهای نیست، آمریکاییها میخواهند نام جمهوری اسلامی بماند و حتی بر رأس آنیک روحانی باشد اما از درون ماهیت غیر اسلامی باشد، افغانستان، پاکستان و موریتانی هم نام جمهوری اسلامی رادارند اما به آرمان، اهداف، اصول و ارزشها پایبندی وجود ندارد.

وی، افزود: آنها گفتند طی برنامه 10ساله باید نظام اسلامی از درون تغییر کند، اکنون مانند اوایل انقلاب نیست که افراد ضدانقلاب و سلطنتطلب را وارد صحنه کنند، میگویند باید افراد و عواملی در داخل ایران داشته باشیم که ما را در این تحول و استحاله همراهی بکنند، مقابل ما نایستند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه آمریکاییها به دنبال استفاده از بحث هستهای برای تأثیرگذاری در درون کشور هستند، اظهار داشت: روزنامه والاستریت ژورنال آمریکا مینویسد "تهدیدات رهبر ایران موجب شد آمریکا مقابل ایران کوتاه بیاید".

افزایش امید آمریکا به موفقیت پروژه جدید نفوذ پس از برجام

حسینی گفت: اکنون آمریکاییها از این تجربه درس گرفتند و میگویند باید کسانی که در ایران بهنوعی با سیاستهای ما مخالفت جدی نمیکنند یا در مواردی همراهی میکنند تقویت بشوند، بقیه که به مقاومت اعتقاد دارند، در مسائل داخلی و خارجی میخواهند به کشور و ظرفیتهای داخلی متکی باشند را تندرو مینامند.

وی افزود: خود آمریکاییها با صراحت به نفوذ اقرار میکنند، از ابتدای پیروزی انقلاب برنامههایی برای تأثیرگذاری بر شخصیتهای مختلفی که در هرم قدرت قرار دارند داشتند، اکنون امیدواری آنها بیش از گذشته شده و میگویند که این کار را میتوانیم انجام بدهیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما این وظیفه را بر عهده داریم که کسانی را که غرب میخواهد آنها قدرت بگیرند را بشناسیم و متوجه تحرکات آنها باشیم، لازمه آن انسجام و همافزایی نیروهای متدین، ولایی و ارزشی است، در سال 92تجربه نبود انسجام را دیدیم.

وی بیان کرد: ما در میدانهایی که جبهه و خط مقدم است باید پیشگام باشیم، تبلیغات و کارهای گستردهای برای تقویت نفوذ صورت میگیرد ما هم باید متقابلاً تبلیغات گستردهای داشته باشیم.

حسینی با اشاره به نامه پاسخ مقام معظم رهبری به رئیسجمهور و فرمایشات ایشان در جمع مسئولان اجرایی انتخابات، گفت: ایشان تأکید داشتند که نباید در مقابل آمریکاییها سادهانگاری کرد، آنها در دنیا جنایتهای بسیاری مرتکب شدند و کارنامه آنها سیاه است.

وی افزود: خود آمریکاییها اقرار کردند که "ما بیش از ایرانیها به مذاکرات نیاز داشتیم" شرایط خودشان بهگونهای بود که باید به این توافق میرسیدند، این نشاندهنده منافع است، نباید فکر کنیم که یکطرفه همه برای ما تلاش میکنند.

وی عنوان کرد: اکنون دو طیف در کشور وجود دارد، طیف نخست معتقد به انقلاب، آرمانهای راستین امام خمینی (ره)، خط امام و رهبری هستند، برخی از افراد طیف دوم که در بدو انقلاب تلاش و سوابق درخشندهای داشتند اکنون خیلی به سمتوسوی غربیها روی آوردند، حتی موضوع برجام را میخواهند لطفی از ناحیه آمریکا و غرب به ایران معرفی کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تشریح موضوع حقالناس، افزود: برخی حقالناس را بهگونهای تعبیر کردند که انگار هرچه میگویند و یا هر آنچه در فتنه 88 گفتند درست بود، برخی حتی در سال 84 هم وقتی مردم به آنها رأی ندادند گفتند ما به خدا میسپاریم، سال 88 هم شکست را نپذیرفتند و خواستند با ابطال انتخابات یک بدعت به وجود آورند تا هر گروهی با قلدری و اردوکشی خیابانی بگویند انتخابات باید باطل شود که مقام معظم رهبری مقابل این اقدامات ایستادند و از جمهوریت نظام دفاع کردند.

وی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر توجه به لیست انتخاباتی و تهیهکنندگان آن تأکید داشتند، چون برخی خود را ولایی میدانند اما یکگوشه نشستند و حتی وقتی مقام معظم رهبری موضع میگیرند یا ساکت مینشینند یا میخواهند دوپهلو صحبت کنند، افراد باید هزینه کنند تا اگر فرصتی برای خدمت پیش آمد موردحمایت قرار بگیرند.

حسینی گریزی به انتقاد و اعتراض برخی استانداران نسبت به رد صلاحیتها زد و گفت: خوب تعداد قابلتوجهی رد شدند اعتراض کنند، وقتی ورود 12هزار نفر یک آمار بیسابقه باشد و اطلاعاتی در مورد این افراد نداشته باشند احراز نمیشود، اعتراض میکنند و بار دیگر بررسی میشود، نباید شخصی بیاید و با حرف پراکنی شورای نگهبان را زیر سؤال ببرد، شورای نگهبان از ارکان اصلی نظام است.

فتنه 88، حرکتی برای تغییر در خاورمیانه

وی، عنوان کرد: فتنه 88یک انقلاب رنگین بود که در کشورهای دیگر هم سابقه داشت، آمریکاییها میگویند که اگر در آن سال جدیتر عمل میکردیم آمریکا فرصت داشت خاورمیانه را تغییر دهد، مقام معظم رهبری فرمودند با این افراد مماشات کردیم.

این فعال سیاسی، اظهار داشت: اینکه یک طیف سیاسی که دنباله آن در غرب و اروپا است، همه قشری را از خبرنگار، هنرمند، سیاستمدار، نماینده مجلس، وزیر، معاون وزیر و نظریهپرداز را شامل میشود که اکنون در غرب هستند، مدتی در ایران فعالیت کردند حرفهایی را در فضاهای بسته میزدند اما اکنون در غرب صریح موضع میگیرند.

جنجال بپا کردن یک طیف خاص علیه نظام

وی، افزود: یک طیف که چنین سابقهای دارد را نمیشود به فراموشی سپرد، اگر جامعه اسلامی نجابت نشان میدهد و با رأفت برخورد میکند دلیلی برای مدعی شدن آنها نیست، اکنون تعداد قابلتوجهی از این افراد تأیید صلاحیت شدند و میتوانند در انتخابات شرکت کنند، گرچه خودشان در روزهای نخست نامنویسی تبلیغات میکردند که نهضت ثبتنام، ثبتنام فلهای و همینطور ثبتنام میکردند که بعد نظام اسلامی را هدف قرار بدهند.

حسینی، با اشاره به اینکه برخی از این 12هزار نفر خود از فتنه 88 محکومیت داشتند، بیان کرد: بااطلاع کامل از محکومیت خود ثبتنام کردند تا اگر رد صلاحیت شدند بگویند مردم ببینید که چقدر رد صلاحیت کردند و علیه نظام جنجال بهپا کنند و آن را زیر سؤال ببرند.

نظر شما
پربیننده ها