"این روزها کلاغ‌ها باهوش‌تر شده‌اند" در جشنواره ششم داستان انقلاب شرکت می‌کند

داستان کوتاه "این روزها کلاغ‌ها باهوش‌تر شده‌اند" در ششمین دوره جشنواره داستان انقلاب شرکت می‌کند.
کد خبر: ۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸ - 24November 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مرضیه فعلهگری نویسنده و برگزیده جشنواره پنجم داستان انقلاب، امسال  با داستان کوتاه " این روزها کلاغ ها باهوشتر شدهاند" در ششمین دوره این جشنواره شرکت میکند.

مرضیه فعله گری درباره موضوع داستان کوتاهش که در 5 صفحه به نگارش درآورده است، اظهار داشت: این داستان به خانواده ثروتمند روستایی و خان برمیگردد که در ماجراهای انقلاب نقش آفرینی داشتهاند و فرزند خان از سوی سروانی که  قبلا با خان دوست بوده به زندان فرستاده میشود.

وی ادامه داد: در این داستان به نوعی نمکنشناسی رژیم شاهنشاهی را به تصویر کشیدهام که به دوستان  خود در روستاها نیز رحم نداشتهاند و آنان را به خاطر منافع خودشان به زندان میبردند.

مرضیه فعلهگری با اشاره به نمادسازی و سمبلسازی در داستان کوتاهش گفت: در این داستان سعی کردهام از نماد و سمبل بهره جویم و در واقع کلاغ سمبل رژیم شاهنشاهی و آفتابگردانهای در زمینهای روستایی سمبل مردم روستایی بودند که نمیگذاشتند رشد و پیشرفتی در روستا داشته باشند.

این نویسنده دوری از کلیشه بودن و شعارزدگی را یکی از ویژگیهای جشنوارههای آتی داستان انقلاب ذکر کرد و گفت: نویسندگان جوان باید سعی کنند در داستانهای کوتاهشان از سمبل  و نماد بهره جویند و از داستانهایی که  تنها جوانان و نوجوانان در انقلاب نقششان توزیع اعلامیه بوده، دوری کنند.

مرضیه فعله گری متولد 1361 از سنقر کرمانشاه  و کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی است. وی تا به حال در جشنوارههای ادبی؛ نهج البلاغه دانشجویان (رتبه اول)، ربع قرن آیینه انقلاب (مقام دوم)، نماز و نیایش (رتبه دوم)، دو دوره جشنواره داستان انقلاب (مقامهای دوم و سوم)، جشنواره فرهنگی - هنری اعتکاف (مقام دوم) و... را از آن خود کرده است.

نظر شما
پربیننده ها