وزیر اطلاعات در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شهدای هنرمند عشق شهدا را در قالب هنر متجلی کردند

وزیر اطلاعات، ویژگی برجسته شهدای هنرمند را پیشتازی در عرصه شهادت دانست و گفت: شهدای هنرمند در عرصه شهادت پیشتاز بودند و عشق سایر شهیدان را نیز در قالب هنر به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۶۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ - 22January 2016

شهدای هنرمند عشق شهدا را در قالب هنر متجلی کردند

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه اختتامیه کنگره سراسری2000شهید هنرمند در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به وجه تمایز شهدای هنرمند گفت: شهدای هنرمند انقلاب اسلامی، هنر خود را در اختیار اسلام قرار دادند و باید گفت عاشق بودند.

حجت الاسلام علوی با اشاره به همراهی و دوستی با شهدای هنرمند در دوران انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: من با شهیدانی چون شهید رهبر و دیگر شهیدان هنرمند، آشنا بودم. واقعاً شهیدان انقلاب، به خصوص شهدای هنرمند عاشق بودند و در مقام انجام دادن وظیفه شرعی و وظیفه انقلابی از خود گذشتگی و ایثار داشتند و به وظیفه خود عمل کردند.

وزیر اطلاعات ویژگی برجسته شهدای هنرمند را پیشتازی در عرصه شهادت دانست و اظهار کرد: شهدای هنرمند در واقع هم خودشان در عرصه شهادت پیشتاز بودند و هم اینکه عشق سایر شهیدان را نیز با هنرخودشان به نمایش می گذاشتند.

وی در پایان ضمن تاکید بر پیروی از راه شهیدان هنرمند برای تعالی هنر متعهد بیان کرد: ما در مسئولیت هایمان باید آرامشی را برای هنرمندان کشورمان به ارمغان بیاوریم تا آنها بتوانند در فضایی خلاقانه در عرصه هنر بدرخشند.

خاطر نشان میشود؛ کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند به دبیری محمد خزاعی پنج شنبه شب، یکم بهمن ماه با تقدیر از شهدای هنرمند در بخشهای  "سینما"، "تئاتر"، "هنرهای تجسمی"، "موسیقی"، "عکس" و "شعر و ادبیات"در حوزه هنری به کار خود خاتمه داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار